10 zlatých pravidel e-mail marketingu

email_300Držíte se všech zásad email marketingu? Ověřte si své znalosti a postupy. Desatero zlatých pravidel emailingu vás možná překvapí.

1. Posilte svoji emailovou databázi

Využíváte všechny dostupné kanály, v nichž se můžete dozvědět více o svých zákaznících? Posilovat databázi lze jak počtem odběratelů, tak i kvalitou dat, které o nich máte k dispozici. Zvýrazněte možnost odběru novinek a sbírejte i další informace.

  • Tip: Zkuste vést reklamu i přímo na podstránku s možností přihlášení k odběru firemních novinek. Můžete tak získat relativně levné potenciální zákazníky, i když zrovna ve chvíli přihlášení nejsou připraveni nakupovat.

2. Vyzkoušejte A/B testování předmětu a odesílatele

Předmět emailu často rozhoduje o otevření a přečtení. Musí tedy zaujmout. Otestuje proto vícero variant a maximalizujte tak účinek. Stejně tak můžete otestovat jméno odesílatele. Dbejte však na to, aby jeden příjemce dostávam maily vždy se shodným jménem.

  • Tip: Můžete vyzkoušet testovat i celou grafickou šablonu. Sice je to již náročnější na přípravu a vyhodnocení, ale výsledek může stát za to. Chcete vědět, jak správně a efektivně testovat?

3. Zkontrolujte hodnoty Open rate a CTR

Sledujete nějaké metriky spojené s email marketingem? Důležitý je samozřejmě cílový obrat, ale zkuste sledovat i hodnoty jako open rate nebo CTR, jejichž optimalizací je možné dosáhnout lepších výsledků – i finančních.

  • Tip: Čím více lidí obsah skutečně zaujme, tím lepších hodnot můžete dosáhnout. Zkoušejte různé strategie.

4. Vymyslete vhodné motivace

Posíláte stále stejné obchodní nabídky bez výrazných výhod pro zákazníka? Motivujte je – vyzkoušejte slevové kupony, dopravu zdarma, testovací vzorky a další.

  • Tip: Máte e-shop jako doplňkový prodejní kanál ke kamenným prodejnám? Zašlete slevové kupony, které v nich mohou zákazníci uplatnit. Měříte ROPO efekt? Co je ROPO efekt můžete zjistit v naší případové studii.

5. Zasílejte segmentované emaily na muže a ženy

Rozdělte si databázi zákazníků na několik segmentů (např. muži a ženy, záleží na sortimentu) a zašlete jim rozdílnou nabídku.

  • Tip: Ke každému kontaktu sbírejte i další informace (nejen emailovou adresu), které později můžete využít pro lepší cílení.

6. Připravte si emaily pro čtenáře, kteří nereagovali na nabídky

Vtáhněte do své firemní komunikace znovu také čtenáře, kteří dlouhodoběji nereagují na zasílané nabídky. Napište speciální email cílený právě na tuto skupinu.

  • Tip: Vyzkoušejte třeba zaslání drobného dárku nebo jim zpřístupněte zdarma nějaký online materiál.

7. Vymyslete emaily s inspirací, co koupit za dárky

Vánoce jsou časem, kdy každý hledá vhodné dárky pro své blízké. Usnadněte zákazníkům výběr vhodných dárků – připravte různé kategorie a zašlete je v přehledné podobě emailem.

  • Tip: Spíše než na šířku výběru se zaměřte na kvalitu. Vítězí ty nejlepší nápady, které skutečně zaujmou. Výběr vhodných dárků můžete podpořit také projektem www.vanocni-darky.cz.

8. Posílejte občas i jiné emaily než pouze obchodní

Zkuste občas začlenit zajímavý obsah, který odběratele zaujme – může být vzdělávací nebo zábavný. Cílem je udržet odběratelovu pozornost a přesvědčit ho, aby si Vaše emaily otevřel i příště – již opět s konkrétní nabídkou.

  • Tip: Nečekejte od zasílání zajímavého obsahu prodejní výsledky, k tomu neslouží. Zákazníci ale mohou vyměnit takový obsah za poskytnutí nějaké další informace o sobě, využijte toho.

9. Snažte se působit více osobním dojmem

Pokud znáte jméno a třeba datum narození zákazníka, byla by pak škoda nechat tyto informace nevyužité – oslovte v emailu každého zákazníka zvlášť. Samozřejmě automatizovaně. Na narozeniny a svátek zašlete přání a slevovou poukázku na další nákupy.

  • Tip: Oslovit jménem můžete zkusit zákazníka i přímo v předmětu emailu. Možná budete překvapeni, co taková změna udělá s počtem otevřených zpráv.

10. Zaujměte nového odběratele newsletteru hned na začátku

Zasíláte po registraci nového odběratele pouze informaci, že je registrován a jak se může odhlásit? Pokud ano, nejste sami, dělá to tak většina obchodů. Je ale prokázáno, že nejsilnější odezva na maily je během prvních dnů po registraci, kdy odběratele buď zaujmete, nebo emaily začíná ve své schránce ignorovat. Zkuste poslat zajímavý mail včetně aktuální akční nabídky ihned po přihlášení k odběru newsletteru.

  • Tip: Zkuste nastavit takových mailů automaticky zaslaných po registraci více, klidně prvních pár dnů každý den, ale pozor na to, že obsah, který zasíláte, nesmí být vnímán pouze jako obchodní. K tomu již slouží až následná komunikace.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: