Návod: Jak na rozšířené textové inzeráty ETA

Jak už se ve světě PPCčkařů rozkřiklo, od 9. února letošního roku umožnil Sklik všem inzerentům ve vyhledávací síti využívat rozšířené textové inzeráty. Jak fungují ve srovnání s klasikou? A jak je vytvořit?.

 

Vytvoření rozšířených inzerátů v rámci sítě Sklik jsme v ACOMWARE velmi uvítali. Také jsme byli zvědaví, jak se projeví tato změna v praxi, protože představa, že nám majitel e-shopu telefonuje, abychom vypnuli kampaně v Skliku, protože nestíhá vyskladňovat zboží, byla velmi lákavá. Pojďme se ale nejdříve společně podívat na to, o co vlastně jde – co jsou ETA inzeráty a jak je během pár minut vytvořit (pokud již máte STA inzeráty). Rovněž si na příkladu jednoho z našich klientů ukážeme, jak nám ETA inzeráty fungují.

Co jsou ETA inzeráty?

ETA reklamy, takzvané rozšířené textové inzeráty (z anglického Expanded Text Ads), jsou novým typem inzerátů, které mohou inzerenti využívat, a lépe tak zaujmout uživatele na internetu. Důležité je zmínit, že se nemění pouze délka všech textových polí inzerátu (titulek, popisky a další), ale též celá jejich struktura.

Klasické „krátké“ STA inzeráty (z anglického Standard Text Ads) jsou složeny z titulku, popisku 1, popisku 2, viditelné URL a cílové URL. ETA inzeráty naopak obsahují titulek 1, titulek 2, cestu 1, cestu 2 a popisek. Podívejme se na příklad vytvoření ETA a STA inzerátu.

Klasický STA inzerát

Obrázek 1: Příklad STA inzerátu s délkami textových polí

Nový ETA inzerát

Obrázek 2: Příklad ETA inzerátu s délkami textových polí

Zkusíte si tipnout, na jaký inzerát uživatel klikne, když uvidí výše uvedené dva inzeráty? Z obou příkladů je totiž na první pohled zřejmé, že ETA inzeráty jsou mnohem výraznější, rozšířenější a musejí zákonitě více zaujmout. Pokud jste je proto ještě nezačali používat, doporučujeme začít.

Vytvoření ETA inzerátů z STA inzerátů

Při vytváření ETA inzerátů z již existujících STA inzerátů máte dvě možnosti. V případě, že se jedná o několik reklam, využijete přímo v Skliku funkci převodníku inzerátů. Jedná-li se o více kampaní s mnoha inzeráty, použijete Google AdWords Editor.

Vytvoření ETA inzerátu pomocí převodníku inzerátů

V záložce Inzeráty označíte všechny inzeráty, které chcete převést. Z nabídky vyberete možnost Převést na rozšířené. V dalším kroku vyplníte titulek 2 a cestu, popřípadě také titulek 1, a kliknete na tlačítko Převést. Tím jste vytvořili svůj první ETA inzerát.

Obrázek 3: ETA inzeráty pomocí převodníku inzerátů

 

Obrázek 4: Převod na rozšířený inzerát

 

Vytvoření ETA inzerátu pomocí Google AdWords Editoru

Kampaně, v nichž chcete vytvořit ETA inzeráty, nejdříve vyexportujete do .csv souboru, který následně naimportujete do Google AdWords Editoru. V části Reklamy a Textové reklamy označíte všechny inzeráty a v nabídce Exportovat jako vyberete možnost Exportovat jako rozšířené textové reklamy. Poté v části Účet vyberete možnost Importovat, zvolíte Ze souboru… a vyplníte nadpis 2, cestu 1 a cestu 2. Pak už jen zbývá kampaně vyexportovat do souboru a naimportovat zpět do Skliku v módu Aktualizace. To vám zaručí, že se nezmění nic kromě vašich inzerátů.

Máte-li v sestavách ETA a STA inzeráty současně, STA inzeráty nevypínejte, systém bude zobrazovat ty, které mají vyšší CTR. A jak vypadá situace prakticky? Tak na to se podívejme níže.

ETA inzeráty prakticky

Pro testování kratších STA reklam a delších ETA inzerátů jsme vybrali jednoho z našich menších klientů (e-shop s přibližně 450 produkty) prodávající grily, udírny a příslušenství k nim, včetně doplňků jako jsou kuchařky, zástěry nebo havajské košile.

Konkrétně nás zajímalo, jaká bude míra prokliku (CTR) u litinových pánví na grilování a havajských košil – to jsou produkty, které klient neprodává každý den a jež jsou svým způsobem specifické.

Pro tyto položky jsme vytvořili dvě kampaně se sestavami vycházejícími z analýzy klíčových slov (všechny s klíčovými slovy v přesné, frázové a volné shodě). V každé z těchto sestav byl jeden STA a jeden ETA inzerát. U těchto reklam jsme nastavili rovnoměrné střídání, 1. března jsme kampaně spustili a těšili se na výsledky.

Po dvou a půl měsících od spuštění (data k 18. květnu 2017) jsou výsledky následující:

Obrázek 5: Výsledky srovnání výsledků STA a ETA inzerátů.

Z výsledků je zřejmé, že v případě obecných vyhledávacích dotazů dosahují STA inzeráty lepších výsledků. ETA inzeráty mají pak jednoznačně navrch při specifičtějším hledání, kdy uživatele delší text více zaujme a na inzerát klikne. Také je důležité napsat, že pro lepší porovnání bychom museli mít daleko větší počet zobrazení a prokliků. Pro základní pohled na věc to však stačí. Uvidíme, jak se bude těmto sestavám dařit v dalších měsících, kdy sezóna grilování vypukne naplno.

Kompletní a přehledné informace ohledně ETA inzerátů najdete též přímo na blogu Skliku. Na portálu se dozvíte třeba i to, že Sklik nasadil ETA inzeráty i v obsahové síti. O tom třeba někdy příště.

A jaké zkušenosti s ETA inzeráty máte vy? Jsou vaše výsledky diametrálně odlišné od těch našich?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: