2 mins read

Které e-shopy mají největší potenciál? Vede drogerie a hobby

26 Říj 2016 Uncategorized

200Přestože počty nových e-shopů ubývají, neznamená to, že by na e-commerce trhu nebyl prostor pro nové hráče. Co si ale myslí sami zákazníci? Které typy e-shopů jim chybí?

V našem spotřebitelském výzkumu jsme se podobně jako před 2 roky znovu ptali české internetové populace, jaké e-shopy na internetu nejvíce postrádá. Jak už víte z žebříčku 10 nejžádanějších e-shopů, pokud přijde řeč na konkrétní značky, které by e-shopy měly otevřít, 93 % z nás zmíní alespoň jednoho prodejce potravin.

Náš výzkum se ale na problematiku potenciálu jednotlivých kategorií dívá i mírně odlišnou optikou. Při určení reálného tržního potenciálu hodnotíme více faktorů:

  • Jak pozitivní postoj k nákupům má zákazník v dané kategorii – a jak je tedy v daný moment ochotný využít internet k nákupu.
  • Konverzi, která je tvořena podílem nákupu v posledních 6 měsících a výše uvedeného pozitivního postoje.

Když tato data postavíte proti sobě, dostanete zajímavý pohled na kategorie, které zákazníci nejenže chtějí, ale jsou též okamžitě ochotni zboží z nich nakupovat. A jaké jsou výsledky?

Bez rozlišení pohlaví lidem na trhu nejvíce chybějí e-shopy v oblasti drogerie, hobby a zahrady, hraček a částečně rovněž nábytku a vybavení do domácnosti. Viz přehledný graf:

snimek-obrazovky-2016-10-26-v-15-14-09

Pokud jde o ženy, ty podle očekávání nejvíce touží po lepší možnosti nakupovat drogerii a dále také hobby zboží.

snimek-obrazovky-2016-10-26-v-15-14-53

No a konečně muži? Ty jsou největším překvapením našeho výzkumu – vedle hobby je u nich stále značný potenciál v hračkách a dětském zboží. Evidentně tedy platí, že muži jsou ochotni nakupovat toto zboží na internetu častěji, ale nečiní tak. Teď je na tuzemských e-shopech, aby to změnily.

snimek-obrazovky-2016-10-26-v-15-15-12

Tip: Jaké jsou další preference českých zákazníků? Zjistěte je v našem spotřebitelském výzkumu.

Autor
Kamil Gric

Kamil pracuje na pozici PR Manager. Aktivně se věnuje zejména problematice PR a obsahu. Připravuje případové studie, výstupy pro média i populárně-naučné články pro náš blog.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Online Marketing News

Tips, instructions and reports - all this simply to your e-mail. Subscribe to our newsletter.

E-mail*
Back on top