Jak neztratit data. Pozor, Google Analytics 3 již brzy skončí, přicházejí GA4. Co to pro firmy znamená?

Ne sůl, ale data jsou dnes nad zlato. Alespoň v marketingu. Jistě vám neunikla novinka, která vejde v platnost již brzy a kterou nesmějí přehlédnout ti, kdo pro měření používají Google Analytics. Současným GA už pomalu zvoní hrana a na scénu přicházejí Google Analytics 4. Ještě implementaci odkládáte? Tak pozor, už je nejvyšší čas ji začít řešit. A je třeba neopomenout také zálohování dat z GA3!

Změna nastane už k 1. červenci 2023 a firmy by neměly otálet. Pokud toto nezachytíte včas, může se stát, že přijdete o důležitá data, případně vám zůstanou data zkreslená a nepoužitelná.

V čem by mohl nastat problém? Pro vyhodnocení úspěšnosti produktů z e-shopu snad každý využívá data pro porovnávání v čase. Pokud necháte přechod na GA4 na poslední chvíli, nemusíte mít k dispozici data pro srovnání s minulým obdobím, ta vám v GA4 budou chybět. Zpětně lze data sledovat pouze v GA3 a ty se na podzim znepřístupní.

„Ve výhodě tak budou ti, kteří si Google Analytics 4 implementují co nejdříve a data z letošního roku budou sbírat již v nové verzi,“ říká Vladimír Spurný, Head of Performance týmu agentury Acomware.

Firmám nezbývá nic jiného než se zaměřit na data vlastní, a tedy mít vše o svých návštěvnících už jen v Google Analytics 4, s nimiž půjde pracovat i po skončení GA3. Remarketingové seznamy pro reklamní systémy už se nebudou po tomto datu plnit ani nebudou plně naplněny staršími daty než těmi z doby, od kdy je GA4 skutečně nasazeno. Proto je třeba začít využívat data z GA4 co nejdříve,“ dodává Spurný.

I když na firmy čekají nové technické implementace a zorientování se v novém prostředí, mohou Google Analytics 4 přinést i pozitiva.

Může to být vylepšený cross-device tracking, tedy lepší identifikace uživatelů na základě User-ID, neomezené množství sběru dat i vylepšené měření a automatické shromažďování údajů (proklik na jinou doménu, scrollování, stáhnutí souboru a podobně). Změna může přinést i lepší shromažďování dat a jejich lepší zpracování pro kvalitnější personalizaci reklam.

Bojíte se ztráty dosavadních dat? Úplně se v problematice Google Analytics neorientujete, ale víte, že Google Analytics 4 potřebujete? Chtěli byste, aby vám data přinášela užitek? Rádi vám pomůžeme.

Zajistíme pro vás:

Implementaci:

  • Vytvoříme pro vás účet a přehledy pro Google Analytics 4 od základního až po širší nastavení. Nastavíme tak, abyste získávali co nejefektivnější a nejrelevantější data, se kterými dále můžete pracovat ve prospěch vašeho byznysu.
  • Pokud máte e-shop, nastavíme pro vás eventy pro objednávky, obsah košíku, zobrazení produktů, kategorií, odchod z košíku a další. Pokud se spíše zaměřujete na měření leadů, nastavíme pro vás eventy jako odeslání formuláře, registrace na web, registrace do news, zalogování uživatele a další.
  • Vytvoříme dataStream (měřicí kód pro GA4).
  • Nastavíme vám i automatické měření scrollingu, odcházejících kliknutí, vyhledávání na webu, stažení dokumentu nebo zhlédnutí videa či vyfiltrování IP adres.
  • Nastavíme vám cíle a eventy s rozšířenějšími funkcemi.
  • Nastavíme vám Google Signals Data Collection, tedy sběr dat o uživatelích. Začnou se měřit údaje o zákaznících, jako je jejich věk, pohlaví, zájmy, zařízení, které používají, a podobně.
  • Zajistíme propojení s jinými systémy jako Google Ads, Search Console, Merchant a další.

Zálohování dat:

  • Uvědomujeme si, že záloha vašich starších dat je klíčová pro vyhodnocování vašeho byznysu a hledání nových byznys příležitostí.
  • Zajistíme pro vás zálohu dat do BigQuery. Po domluvě s námi můžete se zálohou začít ihned.
  • Nastavíme s vámi nejoptimálnější formu spolupráce a uchovávání a zobrazování historických dat.

Školení a workshopy:

  • Naučíte se, jak zvládnout Google Analytics 4.
  • Ukážeme vám rozdíly v nové verzi.
  • Kromě teoretické části si vše i prakticky vyzkoušíte.
  • Ukážeme vám nové rozhraní, jednotlivé záložky a co v nich najdete, budete se umět orientovat v metrikách, používání zdroje/média pro vyhodnocení výsledků, používání porovnání a jeho vysvětlení, použití i pro e-commerce (objednávky, prodané produkty a tak dále).
  • Školení je určeno pro širokou veřejnost z oblasti e-commerce, marketéry ve firmách nebo digitální specialisty, kteří v každodenní práci využívají současné GA3 či jiné analytické nástroje.
  • SKUPINOVÁ ŠKOLENÍ – Kromě teoretické části si vyzkoušíte i praktické nastavení. U tohoto typu školení je počet účastníků omezen pouze na 10. Školení se konají v Praze, v blízkosti metra Pankrác.  

    TERMÍNY SKUPINOVÝCH ŠKOLENÍ:

    pátek 21.7.  2023 od 9:00 do 12:00
    Pozor, počet míst je omezen a místa se už plní. Rezervujte si své místo přes tento formulář
    Cena 3.900 Kč/os.

  • INDIVIDUÁLNÍ ŠKOLENÍ – Připravíme vám školení přímo na míru. Školení je určeno jak pro jednotlivce, tak i skupinu z jedné firmy. Kontaktujte nás a připravíme vám individuální školení dle vašich požadavků. Cena individuálního školení: od 6.700 Kč (bez DPH). Termín dle dohody.  Rezervujte si individuální školení přes tento formulář.

Chcete pomoci s implementací Google Analytics? Kontaktujte nás na info@acomware.cz.

Komentáře jsou uzavřeny.