Formáty reklam na Facebooku (2. díl): Dynamic Product Ads

Už víte, co jsou Single a Carousel Ads. Nyní vám představíme typ reklamy, díky níž nabídnete uživatelům relevantní produkty v ten správný čas, a navíc automaticky.

 

V minulém díle seriálu o formátech reklam na Facebooku jste se dočetli o jednoduchých Single Ads a kreativních Carousel Ads. Možností, jak využít inzertní rozhraní Facebooku, je ale ještě víc. Zajímavým typem reklamy je rovněž dynamická produktová reklama fungující na bázi remarketingu.

Co je DPA neboli Dynamic Product Ads?

Pokud jste o DPA neboli Dynamic Product Ads ještě neslyšeli, jedná se o jedno z mála remarketingových řešení na Facebooku. Díky dynamické produktové reklamě můžete návštěvníkům ukazovat produkty, které si již na vašem webu prohlíželi. Výhodou tohoto formátu je vysoká míra automatizace – reklama totiž sama zobrazuje produkty z předem nastaveného feedu.

Jak na Facebooku vytvořit Dynamic Product Ads?

Předtím, než začneme se samotným nastavováním Dynamic Product Ad, si musíte připravit feed s produktovými informacemi ideálně podle specifikací Facebooku. Případně můžete použít klasický feed pro Google nákupy.

Následný postup je jednoduchý, je potřeba:

  1. Založit produktový katalog v Business Manageru.
  2. Nahrát feed produktů.
  3. Vytvořit v katalogu sady produktů.
  4. Nastavit konkrétní kampaně.

TIP: Pokud si platíte službu Mergádo, můžete přímo v ní upravit produktové karty tak, aby byly pro potencionální zákazníky mnohem zajímavější. Pomocí vylepšení Feed Image Editoru můžete přidat grafické nebo textové šablony, například s informací o slevě, dopravě zdarma či produktů skladem. A můžeme v něm také upravit velikosti obrázků.

Jak založit produktový katalog

V hlavním menu Business Manageru přejdete do složky Nastavení firmy (Business Settings) a v záložce Lidé a položky (People and assets) kliknete na položku v levém menu, Katalogy produktů (Product catalogues).

Pokud vytváříte svůj první katalog produktů, zobrazí se vám dialogové okno s dotazem, zda souhlasíte s vytvořením nového katalogu. Odkliknete ano, zvolíte jakýkoli název nového katalogu a potvrdíte. Vytvořili jste tak svůj první katalog produktů.

Vpravo nahoře najdete několik možností: Přidat lidi (přiraďte sami sebe), Přiřadit partnera, Přiřadit zdroj produktů, Přidat zdroje. Zaměříme se na poslední dvě možnosti. U položky Přidat zdroje přiřadíme pixel, následně klikneme na Přidat zdroje produktů a dostaneme se do Katalogu produktů.

 

Tip: Bez přidání pixelu v nabídce označeno jako „Přiřadit zdroje“ by se nám později nepodařilo nastavit samotnou kampaň. Vždy přidejte pixel daného webu.

 

Jak nahrát feed produktů

Systém Business Manageru vás automaticky přemístí na stránku pro zdroj. Jeden katalog by měl mít jen jeden aktivní zdroj produktů. Pro více zdrojů produktů doporučujeme z vlastní zkušenosti vytvořit více samostatných katalogů. Systém by pak nemusel správně rozeznat, ze kterého zdroje chcete produkty čerpat, Business Manager totiž nerozeznává priority mezi zdroji v jednom katalogu. Problém může nastat právě v případě, že jeden ze zdrojů je nefunkční a kampaně se pak nemusí správně spustit.

Nyní je čas nahrát zdroj produktů (feed). Vytvořte název zdroje a vyberte měnu. U typu nahrávání doporučuji zvolit první možnost, tedy Naplánovaná a opakovaná nahrávání. Klikněte na Další a v následujícím nastavení si zvolte dobu aktualizace feedu. Můžete si nastavit třeba denní aktualizaci zdroje v 8:00 ráno.

Po zadání URL adresy feedu jej Facebook během několika minut načte a ukáže případné chyby.

Na konci potvrdíte svá nastavení uživatelským jménem a heslem a hotovo – váš produktový feed je připraven.

Jak vytvořit sady produktů v produktovém katalogu

Katalog je hotov, nyní je potřeba vytvořit sady produktů, které budete uživatelům ukazovat. V nastavení Business Manageru se nacházíte v kartě Katalogy produktů na hlavním panelu. Z horních lišt zvolíte tu s názvem Sady produktů, vpravo nahoře vás pak rozhraní tlačítkem vyzve k vytvoření nové sady.

Zadejte libovolný název sady. Ve vašem případě budete vytvářet první sadu se všemi produkty, které jsou skladem, sadu si tedy klidně pojmenujte „All skladem“. Pak vás čeká nastavení podmínek. Jako dostupnost zvolte kombinaci Dostupnost + je + In stock a klikněte na Vytvořit.

Jak nastavit první kampaně Dynamic Product Ads

 

1.      Kampaň

Pro nastavení kampaně přejdete do Power Editoru a kliknete na + Vytvořit kampaň, zadáte název kampaně, typ nákupu aukce a zvolíte účel: Prodej z katalogu produktů. Pojmenujte si reklamní sestavu a reklamu.

TIP: Doporučujeme nastavit 2 základní DPA kampaně. Osobně je dělím na „Prohlédnuté produkty“ a „Košík“. V „Prohlédnutých produktech“ budeme cílit na uživatele, kteří byli na detailu produktu, ale z nějakého důvodu odešli. „Košík“ se zaměří pouze na uživatele, kteří nedokončili objednávku. Jím bude zobrazovat zboží z jejich košíku.

2.      Reklamní sestava

Nyní vyberete, kterou sadu produktů chcete uživatelům zobrazovat – ve vašem případě All. Nastavíte rozpočet, datum zahájení a případně i datum ukončení. Toto bylo zatím pro obě kampaně stejné. Rozdíl je ve vybraném okruhu uživatelů, kterým budeme ukazovat produkty ze skupiny All.

  1. Pro prohlédnuté produkty doporučuji vybrat 5. možnost „Vlastní kombinace“. U této možnosti zjistíte, že produkty ze skupiny „From All Products“ budete ukazovat uživatelům webu, kteří si zboží zobrazili, ale nepřidali si je za určitou dobu do košíku. Například Zobrazeno (14 dní), tedy zboží si zobrazili, ale nepřidali do košíku (14 dní).
  2. Pro košík opět vybereme přednastavené možnosti, vlastní nastavení je mnohem přesnější. U 5. možnosti nastavíme Přidali do košíku například za 14 dní, ale nezakoupili je po tuto dobu, tedy Nezakoupili za 14 dní. U kampaně na košík očekáváme vyšší výkon něž u běžné DPA kampaněm a takto můžeme kampaně lépe optimalizovat.

TIP: Možnou optimalizací reklamních sestav by bylo časové rozdělení jednotlivých sestav například na 5, 10 a 30 dní. Také můžeme optimalizovat na cílení podle pohlaví. Bohužel nám Facebook nedává možnost zvolit si počet denních zobrazení jednomu uživateli.

 

3.      Reklama

Posledním krokem k úspěšnému nastavení Dynamic Product Ads je nastavení samotné reklamy. Provádí se víceméně klasicky jako u běžných reklam.

Zvolíte si formát Carousel nebo Single, jako cíl reklamy vyberete Facebook účet klienta. Přidáte krátký text a URL adresu webu. Titulek se nastaví automaticky podle produktu. Můžete přidat tlačítko s výzvou k akci, doporučuji například Koupit nebo Více informací.

V poslední fázi si reklamu označíte pro pozdější sledování v Google Analytics UTM parametrem a hotovo – nyní můžete svou dynamickou produktovou reklamu spustit.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *