Formáty reklam na Facebooku (1. díl): Single Ads a Carousel Ads

Aby inzerce na Facebooku fungovala, je důležité řídit se jejími pravidly. V tomto článku najdete bližší informace ke dvěma základním formátům reklamy – Single Ads a Carousel Ads.

Typy umístění na Facebooku

Předtím, než se pustíme do specifikací jednotlivých formátů, řekněme si něco málo o umístění v prostředí Facebooku. Ten umí rozdělit inzerci dle toho, jaké zařízení uživatel používá, tedy buď počítač, nebo mobilní zařízení. V nápovědě Facebooku se nachází jednoduché schéma, které je uvedeno níže pro získání rychlého přehledu, jak jednotlivá umístění vypadají.

Desktop Newsfeed (A) – Umístění s největší plochou, které se zobrazuje v kanálu vybraných příspěvků na počítačích.

Desktop Right Column (B) – Umístění, které se zobrazuje pouze na počítači. Zobrazované reklamy jsou v určitých ohledech omezené. Tyto výjimky uvádíme níže.

Mobile Newsfeed (C) – Reklamy, které se zobrazují v kanálu vybraných příspěvků na mobilních zařízeních, jsou pro inzerenty čím dál tím zajímavější. Je to kromě jiného způsobeno tím, že důležitost mobilu roste, a to zejména na sociálních sítích. Do mobilních zařízení jsou zařazeny i tablety, na které momentálně není možné cílit odděleně.

Single Ads – statický formát reklamy

Známý formát statického banneru, který je vhodný k zobrazení ve všech umístěních na Facebooku. Jeho doporučený rozměr je 1200×628 px (poměr stran 1,9:1). Pro bezproblémové vydávání reklamy je ale potřeba dodržet pravidlo maximálně 20% podílu textu. Toto můžete jednoduše ověřit pomocí Nástroje na kontrolu překrytí textem. Pokud pravidlo porušíte a plocha textu překročí limit, snížíte tak zásah své inzerce. Kromě toho se inzerce v případě, že kontrolní nástroj vyhodnotí množství textu v obrázku jako vysoké, nejspíše nespustí. Názorné příklady najdete v nápovědě Facebooku. Reklama se na Facebooku vždy zobrazuje s reklamním textem, není tedy třeba dávat veškeré informace do banneru.

Jak vybrat obrázek do Single Ad?

Zvláštní péči věnujte výběru obrázku. Pro inzerci na Facebooku jsou nejzajímavější fotografie, které pracují s přirozeným prostředím. Pokud chcete inzerovat dámskou kabelku, ukažte uživateli, jak vypadá při běžném nošení, ne ve fotoateliéru. Uživatele na Facebooku spíše zaujme snímek „v akci“ než produktová fotografie z e-shopu. Inspirujte se blogery a obsahem, který tvoří sami uživatelé, a zkuste se jim svou reklamou přiblížit.

Doporučujeme vkládat do banneru dostatečně velký text, aby byla zajištěna jeho čitelnost. Kreativa se totiž zobrazuje ve zmenšené podobě a může se snadno stát, že vyrobený banner ve výsledku nebude čitelný a vy budete muset text dodatečně upravovat. Pozor si dejte hlavně v případě, že chcete inzerovat v pravém sloupci (Desktop Right Column), kde je banner o více než polovinu menší než v umístění Newsfeed. Pro umístění do pravého sloupce doporučujeme vkládat reklamy úplně bez textu.

Tip: Pokud si nejste jistí, zda bude text dostatečně velký a čitelný pro zobrazení v umístění Newsfeed, udělejte si malý test – zmenšete si banner v náhledu na poloviční rozměr.

Reklamní texty v Single Ads

Kromě banneru potřebujete vymyslet i reklamní texty. Zde je dobré mít na paměti, že uživatel podobných příspěvků na stránce uvidí několik a vy máte na jeho zaujetí omezený čas. Proto je dobré sdělení pojmout stručně a zajímavě. Zároveň je více než žádoucí, aby se vaše texty s bannerem vzájemně doplňovaly a sdělení se příliš neopakovalo. Doporučení ohledně délky textu je následující:

  • Text: 90 znaků
  • Nadpis: 25 znaků
  • Popis odkazu: 30 znaků

Doporučenou délku textů můžete překročit, hodnoty výše pouze uvádějí počet znaků, které se podle Facebooku zobrazí celé na všech zařízeních. Pokud délku překročíte, text se na menších displejích zobrazí neúplně. Například v případě výše zmíněného pravého sloupce (Desktop Right Column) se vlivem velmi malého prostoru zobrazuje pouze text, nadpis (v délce doporučené maximální délky znaků) a viditelná URL adresa.

U reklamy máte možnost nastavení viditelné URL adresy a textu tlačítka z předem definovaných výzev k akci (CTA).

Carousel Ads – rotující formát reklamy

Formát reklamy, který ocení nejen majitelé e-shopů, ale i inzerenti s delším sdělením. Jedná se o čtvercový formát reklam, jejž je možné poskládat do „pásu“ a vytvářet tak příběh nebo rozsáhlejší prezentaci obsahu, kterou si uživatelé mohou prolistovat. Facebook umožňuje nahrát až 10 karet, čímž poskytuje dostatečně velký prostor pro delší sdělení. Doporučený rozměr obrázku je 600×600 px, poměr stran 1:1.

Texty v obrázcích? V Carousel Ads nedoporučujeme

Pro kreativu zde rovněž platí pravidlo maximálně 20% podílu textu v obrázku, s tím rozdílem, že pro Carousel Ads se doporučuje text omezit na minimum nebo ho tam vůbec nedávat. Je pro to několik důvodů – obrázek se zobrazuje ve zmenšené formě, a navíc zde máte možnost pro každý obrázek uvést rozdílný nadpis a popis odkazu s dalšími informacemi. Proto není potřeba text vkládat přímo do obrázku. Uživatele navíc můžete u každého obrázku odkázat na konkrétní URL (například na detail produktu).

Automaticky je zde nastavena vygenerovaná ukončovací karta s profilovým obrázkem vaší stránky. Přednastavena je pak i optimalizace pořadí karet na základě úspěšnosti. Tuto možnost lze vypnout, pokud byste chtěli karty ponechat ve vámi určeném pořadí. Většinou je důvodem návaznost textů či obrázků. V případě, že pořadí pro vás není důležité, doporučujeme možnost nechat zaškrtnutou, aby měla reklama co možná nejlepší výkon.

V případě Carousel Ads jsou doporučeny následující délky reklamních textů:

  • Text (pro reklamu): 90 znaků
  • Nadpis (pro každou kartu zvlášť): 40 znaků
  • Popis odkazu (pro každou kartu zvlášť): 20 znaků

Podobně jako u Single Ads i zde platí, že doporučenou délku lze překročit. Musíte ale počítat s tím, že se váš text na menších displejích nezobrazí celý.

TIP: Pro vytvoření zajímavého textu používejte emoticony, které můžete vkládat i do nadpisu karet. 👍

Pokud budete Carousel Ads zobrazovat v pravém sloupci, pamatujte, že se zde zobrazí pouze 2 karty. Reklama je pak tedy pouze statická a neumožňuje listování obsahem. Ohledně omezení textu platí to samé jako u Single Ads – zobrazuje se pouze reklamní text, nadpis (ve výše doporučeném maximálním počtu znaků) a viditelná URL adresa.

Jaký formát je tedy lepší?

Určitě by vás zajímalo, jaký formát je ten „nej“. Na takovou otázku bohužel neexistuje jednoduchá odpověď, neboť každý formát má jiné přednosti. Single Ads umožňují uživatele zaujmout větší a úplnou kreativou. Carousel Ads zase poskytuje daleko větší prostor a umožňuje tak podrobnější prezentaci produktů či tvorbu příběhu pomocí obrázků. Je tedy jen na vás, abyste otestovali, která varianta je pro váš cíl lepší.

V dalším díle se budeme věnovat formátu Dynamic Product Ads, tedy dynamické produktové reklamy na Facebooku.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: