Tipy na e-shopy: online drogerie nebo prodej vinylů

tipyzari_perexUž jste zkusili na internetu nakupovat drogerii? Velká část z nás stále ne, právě nyní ale vznikají nové e-shopy, které toto zboží nabízí. Vedle nich se podíváme na zoubek také e-shopu s outletovým zbožím s Itálie nebo prodejcům vinylových desek.

AGEO.cz – www.ageo.cz

Proč bude úspěšný (slovy autorů): Jedním z hlavních důvodů, proč je AGEO.cz natolik úspěšným projektem, je ten, že pokrývá velkou část v našem životě. Nabízíme vše od produktů spojených s domácností a úklidem přes šampony, kosmetiku, prostředky pro zubní hygienu či zboží pro děti až po chovatelské či zahradní potřeby a mnoho dalšího. Tím pádem jsme schopní nabídnout výběr z až 20 000 produktů, vše skladem a za o hodně lepší cenu, aniž by to nemělo dopad na kvalitu zboží.

Podobné e-shopy: www.drogerie.cz, www.vmd-drogerie.cz, www.alza.cz

Jak se nám líbí?

Jak vyplynulo již z našeho retailového výzkumu na začátku roku, drogerie je segmentem, který je na českém internetu zatím v plenkách. Chybí velcí hráči, chybí významné e-shopy. AGEO.cz má zcela jistě možnost tuto díru na trhu zaplnit. E-shop má široký sortiment, výraznou cenovou politiku (jak je u rychloobrátkového zboží nezbytné) a i z hlediska navigace, přehlednosti a zpracování například nákupního košíku jde o slušně odvedenou práci. Škoda jen, že některé výhody pro zákazníky jsou tak laxně podány – např. garance nejnižších cen může být řešena podrobněji, stejně tak na webu chybí informace o ceně dopravy s výjimkou nabídky dopravy zdarma (1 000 Kč). Přesnou nabídku cen dopravců zjistí zákazník až po zadání fakturačních údajů v košíku – to není ideální řešení.

Líbí se nám rozcestník do podkategorií, který je přehledný včetně obrázků. Podobně jednoduchý a přehledný je objednávkový proces. Najdou se ale i nedostatky. Chybí cross-sell v detailu produktu (u produktu Jar najdeme další Jar místo jiných čistících prostředků a potřeb) i v košíku, v e-shopu je také problém s rozházenými popisy zboží či přímo s textací některých popisů. Zarazila nás také podoba recenzí na Heureka.cz, které nepůsobí věrohodně.

tipyzari_01

Stylový nákup.cz – www.stylovynakup.cz

Proč bude úspěšný (slovy autorů): E-shop stylovynakup.cz nabízí outletové zboží přímo ze skladů v Itálii. Nabízíme jedinečný sortiment od světoznámých značek až po malovýrobce v Itálii. Pokud chce někdo oblečení, které bude číšit originalitou, jistě si u nás vybere. Jelikož jde outletové zboží, máme ceny až o 80-90 % levnější než v kamenných a oficiálních obchodech. E-shop se snažíme prezentovat v moderní fashion formě s co největší jednoduchostí. Navíc připravujeme soutěže a akce pro zákazníky. Nyní třeba testujeme slevové kupóny k objednávkám.

Podobné e-shopy: www.magic-outlet.czwww.outletexpert.cz a další

Jak se nám líbí?

E-shop z principu láká zejména příznivce nižších cen a v tomto ohledu mu nelze upřít často skutečně výrazné slevy až o 80 %. Při první návštěvě ale chybí bližší vysvětlení výhod, které má oproti ostatním e-shopům s oblečením. Podobně výrazná hesla jako vrácení zboží do 14 dnů nebo 100% originalita nikam neodkazují – odkazy v patičce, které dané “výhody” alespoň zlehka vysvětluji, nejsou dostačující.

Rezervy jsou určitě také v zpracování e-shopu. V jednotlivých kategoriích je problém s řazením značek (respektive s jejich nesprávným zalomením), poněkud nešťastně vypadá i hodnocení produktů (která patrně chybí, proto je přítomno 5 prázdných hvězdiček). V šabloně bychom doporučovali udělat i další změny – někde stále zůstává angličtina, jinde trpí nečitelnosti (Upozornění: poslední kus skladem!). V detailu produktu by měla tabulka velikostí vyskočit do pop-up okna (nikoliv zákazníka přesměrovat jinam) a také umístění výběru barvy a velikosti pod tlačítko Přidat do košíku působí zvláštně. Při výběru barvy nejde zase poznat, která je vybraná. Naopak se nám líbí možnost prohlédnout si zboží zepředu i zezadu.

Docela nepřehledný je také objednávkový proces, kde bychom doporučili jeho rozdělení do více kroků nebo alespoň umístit jednotlivé položky pod sebe (ne zleva doprava).

tipyzari_02

VinylBrothers.cz – www.vinylbrothers.cz

Proč bude úspěšný (slovy autorů): Možná proto, že si myslíme, že nemůže být neúspěšný. Z našeho pohledu je úspěchem už fakt, že jsme projekt zrealizovali a e-shop vzniknul. Máme radost z návratu vinylu na scénu, i z faktu, že prodává víc fyzických nosičů s hudbou. A jsme rádi, že tomu trendu, který považujeme za veskrze pozitivní, můžeme sami trochu přispět.

Podobné e-shopy: například www.vinylstore.cz, případně sekce vinyl u velkých prodejců hudebnin

Jak se nám líbí?

Vizuálně i jinak pěkně zpracovaný e-shop, která sází na graficky velmi jednoduché pojetí a nechává vyniknout hlavně přebaly jednotlivých vinylů. Dobrý nápad je sekce Právě přišlo s posledními přidanými kusy, podobně oceňujeme pokus o blog a vydávání vlastního obsahu (byť je ho jen pomalů a aktualizací by mělo být více). Fanoušky vinylů potěší i sekce Seženeme, kde e-shop slibuje vynaložit úsilí s cílem získat vaší vysněnou desku.

Připomínky? Inu, spíše jen drobnosti v košíku – dvě věty “Zvolte si způsob…” pod přehledem zboží trochu matou, v ČR je zcela jistě chybou také absence platby dobírkou, kterou většina z nás stále preferuje. Chybou je rozhodně umístění Obchodních podmínek do zápatí vpravo, kde je najdou jen ti, co je skutečně hledají. Zákazník by je měl najít snadněji. Podobně dobré je také umístit sekci s cenou dopravy a způsoby platby, aby zákazník nemusel tyto údaje hledat až v nákupním košíku.

Výzva pro čtenáře

Máte vlastní tip na netradiční specializovaný shop? Sdělte nám ho do diskuse – rádi se se zajímavými projekty nejen sami seznámíme, ale také je představíme na blogu v některém z dalších dílů.

Tip: Inspirujte se e-shopy z našich předchozích 5 dílů:

První díl: Grilování.cz  / Puntíky.cz / Lovecký Svět

Druhý díl: Káva.cz / Šleháme.cz / RCKing

Třetí díl: Navlas.cz / Mixit.cz / Fluffy Oak

Čtvrtý díl: KitchenetteShop / Terve.cz / Prokrmivo

Pátý díl: Tačepica.cz / Holítka.cz / Tominesmrdí.com

Celkem 5 komentářů k článku

  1. Daniel Šalát, Wreitexo s.r.o

    Dobry den. Tez provozujeme eshop na adrese http://www.imiky.cz
    Je pravdou, ze zminovane ageo je v podstate gigant, ale nedojaze nabidlout cenu jako my. Provozovali jsme vice shopu. Momentalne jsme se zacli soustredit na imiky.cz, ktery jsme do ostre verze spustili tento mesic.
    Za dotazy budeme radi.

    Hezky den.
    Za Wreitexo s.r.o.
    Daniel Šalát, jednatel

  2. Dobrý den, AGEO je hezké a má hezké stránky. Nakupoval jsem tam, ale nebyl jsem spokojen se zákaznickou podporou. Sortiment mají zajímavý. Ohledně stránek od firmy Wreitexo, tak zde mě moc produkty nezaujaly, mám raději značkové a odzkoušené produkty. Našel jsem však Drogerii zDE – https://www.drogeriezde.cz a zde mě zaujala nabídka německého sortimentu za české ceny! Navíc mají online podporu přímo na stránkách. Mohu jen doporučit

  3. Dneska už jede všechno přes internet… Když začalo frčet dokonce i oblečení přes internet, myslela jsem si, že to nemá budoucnost, ale nakonec jsem tomu sama podlehla a oblíbila jsem si některé eshop, jako například http://www.s-fashion.cz … Teď mě zase naopak zaskočil eshop s potravinami, které vám dovezou… no nechtěla bych takhle nakupovat třeba ovoce a zeleninu, ale třeba pro nákup pracího prášku a dalších balených věcí je to ideální!

  4. Souhlasím, že hodně chybí právě ujištění, že veškeré zboží lze do dvou týdnů bez udání důvodů vrátit. Hodně zákazníků váhá a bojí se, že to nepůjde. Tímhle trpí hlavně oblečení. Jinak pěkný e-shop s dámskou módou je http://gruandgo.cz/damske-obleceni/damske-saty/ Mám s nimi velmi dobrou osobní zkušenost a stránky hned padnou do oka. 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: