Tipy na e-shopy: ručně pletené čepice od babičky

tacepicaperexDnes pro vás máme 3 e-shopy, které se předhání v originalitě. Je libo zimní čepici od babičky, nebo holení až do domu s dopravou zdarma a 100 % spokojených zákazníků?

Tačepica.cz – www.tacepica.cz

Proč bude úspěšný (slovy autorů): Stojíme na reálném příběhu. Já a babička. Babička háčkuje čepice, a já se starám o obchod a reklamu. Na našem webu si kdokoliv může vybrat z dvanácti druhů čepic (různé tvary, délky, vzory háčkování) a navolit si na ně svou barevnost. Pokud se nám to rozjede, mám v plánu zapojit do háčkování „babičky“ z domova důchodců.

Nedělám moc SEO, nehledám si cílovku ve vyhledávačích. Jedeme spíše FB a možnosti šuškandy. Když to dopadne, bude hoooodně „kůl“ babiček. Když ne, bude háčkovat jen moje babička a její sousedka. A já dostanu bábovku :). Tedy, odpověď proč myslíme, že nám to půjde: Jsme úplně jiní, se zcela ojedinělým produktem.

Podobné e-shopy: žádné!

Jak se nám líbí?

Asi nemusíme říkat, že jednou z nejdůležitějších vlastností specializovaného e-shopu je originální nápad. V tomto případě o něm není třeba pochybovat – že babička plete čepice a vnuk se stará o logistiku, marketing, samotný e-shop? Žádný podobný internetový obchod u nás zřejmě v tento moment nenajdeme. Navíc je nutné přiznat, že se povedlo i samotné ztvárnění e-shopu, který má na první pohled zajímavý layout i jednoduché pojetí. A špatné není ani načasování říjnového spuštění tak, abyste si vlastní „kůl čepici“ mohli nechat vyrobit ještě pod stromeček.

tacepica

Holítka.cz – www.holitka.cz

Proč bude úspěšný (slovy autorů): To, že jsme hodně úzce specializovaní, vidíme jako obrovskou výhodu: nezatěžují nás problémy spojené s expanzí produktů a nemusíme držet obrovské cash-flow. Dokážeme se soustředit na produkty, které nabízíme a umíme zákazníkovi poradit ať už přímo na chatu, nebo na našem blogu. Protože máme hodně úzký sortiment, můžeme se soustředit na to, co je důležité – na prodej, distribuci a servis.

Náš e-shop provozujeme takový, ve kterém bychom sami chtěli nakupovat. V praxi to znamená, že máme na vše poštovné zdarma, a to i přesto, že objednáte zboží např. již za 120 Kč a navíc s rychlým odesláním (na platbu klienta nečekáme). Cílem je, aby měl klient zboží hned druhý den po objednání. Dle ohlasů našich zákazníků je to velmi pozitivní přínos.

Podobné e-shopy: www.oholse.cz, www.luxusni-holeni.cz

Jak se nám líbí?

Specializovaný e-shop na holení pro pány i dámy? Proč ne. Největší přednostní Holítka.cz je v tento moment naprosto nadstandardní servis – doprava zdarma na každou objednávku a 100 % spokojených zákazníků dle Heureka.cz s průměrnou dodací lhůtou 1,8 dní. Říkáme wow a tvůrcům moc gratulujeme!

Kdybychom měli hledat prostor pro vylepšení e-shopu, šli bychom asi především po detailech – především v jednotlivých kategorií chybí systém filtrace nebo doporučení pro různé skupiny zákazníků, kteří potřebují poradit, nebo případně porovnat více výrobků mezi sebou. K tomu je sice částečně k dispozici chat, ale ten není pro každého. Zapracovali bychom také na obsahu, aby avizované rady pro zákazníky byly více vidět, pojímaly více témat apod. Podobně u některých produktů nejsou fotografie v úplně perfektní kvalitě, což je škoda. Naopak chválíme práci s recenzemi – jak se často zdá z chování českého zákazníka, recenzí zkrátka nikdy není dost.

holitka

Tominesmrdí.com – www.tominesmrdi.com

Proč bude úspěšný (slovy autorů): Na začátku byla 1 voňavá plechovka od kamaráda z USA. Jako fandové do aut jsme v té době objížděli různé motoristické srazy, kde si vůně všimli i ostatní automobilový nadšenci a chtěli ji také. Pak přišla zima, srazy skončily, ale zájem o vůně se naopak zvyšoval. Přesunuli jsme se tedy s nabídkou produktů na komunitní weby různých automobilových klubů. Samotný e-shop vznikl až po dlouhé době a z iniciativy “klubáků” z důvodu usnadnění celého nákupního procesu.

Většina e-shopů vzniká za účelem něco někomu prodat, leckdy ani nevědí komu. My své zákazníky známe, často i osobně a poptávku si vytvořili oni sami. Nesnažíme se být slavní, ale známí pro určitou skupinu lidí v kontextu toho, co nás baví. Současně ale cítíme, že se produkt lidem líbí a je žádaný, proto zvažujeme, že od příštího roku začneme investovat první peníze do reklamy a začneme tak zvyšovat povědomí o brandu TO MI NESMRDÍ a produktech California Scents.

Podobné e-shopy: Z prodejců Californica Scents výrobků např. www.fresh-car.cz nebo www.carscentsbrno.cz

Jak se nám líbí?

Obchod s vůněmi do auta? Proč ne – jak vysvětlil jeho autor výše, obchod vznikl jako reakce na poptávku známých z motoristických srazů. Pokud ale od příštího roku e-shop začne vedle fandů mířit i na širší skupiny zákazníků, pár rad bychom měli. První je asi nejpodstatnější: na titulní straně není stále snadno zřejmé, čím se obchod zabývá, respektive proč zrovna tady a teď nakoupit. V čem jsou vůně z USA lepší, než jinde vyrobená konkurence? O tom je potřeba zákazníka přesvědčit a bude k tomu rozhodně potřeba více marketingový přístup. Stejně tak bychom doporučili najít další taháky (výhodná cena, rychlá doprava a jiné), stejně jako usnadnit zákazníkovi hledání vůně právě pro něj – takový průvodce dnes úplně chybí,

tominesmrdi

Výzva pro čtenáře

Máte vlastní tip na netradiční specializovaný shop? Sdělte nám ho do diskuse – rádi se se zajímavými projekty nejen sami seznámíme, ale také je představíme na blogu v některém z dalších dílů.

Tip: Přečtěte si také předchozí díl speciálek. Třeba v něm najdete inspiraci na Vánoce.

Celkem 3 komentáře k článku

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: