Tipy: téměř dokonalé specializované e-shopy

mixitperexAktuální výběr specializovaných e-shopů obsahuje premianty – provozovatelé 2 ze 3 obchodů totiž pochopili, jak důležité je vedle zajímavého sortimentu také uživatelsky přívětivé rozhraní, zákaznické služby nebo kvalitní internetový marketing. Pojďte se inspirovat!

Navlas.cz – www.navlas.cz

Proč bude úspěšný (slovy autorů): Nabízíme kosmetiku, o které nejenže víme, že je kvalitní a neobsahuje škodlivé látky, ale vypráví také svůj příběh; ať už obsahuje výtažky z lávy nebo z perel. V internetovém obchodě využíváme všechny standardní prodejní kanály od cenových srovnávačů, PPC kampaní až po remarketing. Víme, kdy zhruba zákazník kosmetiku spotřebuje a připomeneme mu to e-mailem. Přesto nejvíce vsázíme na prosté doporučení. Snažíme se budovat hodnotu na prozákaznickém přístupu; aktivní komunikace, bezproblémová reklamace nebo konzultace dokáží vytvořit wow efekt, na základě kterého dostaneme doporučení.

Podobné e-shopy: www.vlasy-kosmetika.cz, www.bezvavlasy.cz, www.pro-vlasy.cz a další speciálky (+ řada dalších e-shopů se širším produktovým zaměřením)

Jak se nám líbí?

Hezká speciálka se zbožím pro péči o vaše vlasy. Líbí se nám, jak e-shop často (dokonce velmi často) prezentuje své výhody a přednosti – výdejní místa, doručení do druhého dne a mnohé další. Možná jen to tlačítko Do košíku v detailu produktu je takové zbytečně nenápadné. Nemyslíte? V každém případě – a jak podotýkají přímo provozovatelé -, autoři e-shopu nezapomínají na zákaznické služby i komplexně pojatý internetový marketing. Tak nějak by to mělo vypadat.

navlas

Mixit.cz – www.mixit.cz

Proč bude úspěšný (slovy autorů): Zpočátku (před 4 lety) jsme si vůbec nebyli úspěchem jisti, naše zkušenosti v oboru byly nulové, o to větší bylo ale nadšení a odhodlání! Vsázeli jsme na to, že podobná služba na trhu chyběla, müsli je všeobecně oblíbené a nabídka omezená. Zvolili jsme název a doménu, která je úderná, jednoduchá na zapamatování, unikátní a nebrání škálovat nabídku dalšími produktovými řadami. Naděje jsme vkládali i do volby neobvyklého grafického zpracování a komunikace celého projektu. V těchto dnech si již troufáme říci, že dosahujeme celoročně stabilních objemů prodeje i růstu.

Podobné e-shopy: www.dasmusli.cz, www.promusli.cz

Jak se nám líbí?

Jednoduše líbí. Konceptem i řadou dalších věcí – e-shop pěkně vypadá a je uživatelský přívětivý. Tvůrci navíc myslí na skutečnost, že nabízejí zákazníkům zcela nový zážitek – rozhodli se proto umístit video návod vysvětlující systém fungování celého e-shopu. Velmi praktické je také zobrazování namixovaných musli ostatních uživatelů, která poslouží jako inspirace. V pozdějších fázích nákupu nejvíce potěší zobrazování konkrétního složení celého mixu a jeho nutričních hodnot.

mixit

Fluffy Oak – www.fluffyoak.cz

Proč bude úspěšný (slovy autorů): Projektu věříme hlavně z důvodu, že nabízené zboží má na našem trhu stále stoupající poptávku, v zahraničí je trend DIY a party dekorací již delší dobu hodně populární. Dalším velkým plusem je podpora e-shopu pomocí blogu, který obsahuje tipy, rady a návody, které zpětně podporují e-shop. V současné době máme již přichystanou novou grafiku e-shopu, která se implementuje. Je zaměřena více na jednoduchost, přehlednost či přináší lepší funkcionalitu (newsletter, platby, doprava, repsonsive apod.).

Podobné e-shopy: žádné současné internetové papírnictví nebo prodejna dekorací se konceptu Fluffy Oak příliš neblíží

Jak se nám líbí?

Dekorace, obaly, přání, brčka – zkrátka vše originální, co můžete považovat za dekoraci či doplněk nabízí právě Fluffy Oak. Tenhle sortiment se skutečně špatně popisuje a prodává textem, takže web je minimalistický a dává vyniknout jednotlivým produktům. Vše pak dohání povedený blog, který ukazuje nové produkty na kvalitních fotografiích a nezapomíná se správně věnovat i sezónním událostem jako aktuální back-to-school kampaně.

Horší je to bohužel se samotným zpracováním e-shopu – nejenže obsahuje řadu uživatelských nedostatků (například nechtěně se zobrazující rozbalovací sekundární menu), ale jeho původní šablona není na některých místech ani počeštěna. Tady čeká ještě provozovatele dost práce.

fluffyoak

Výzva pro čtenáře

Máte vlastní tip na netradiční specializovaný shop? Sdělte nám ho do diskuse – rádi se se zajímavými projekty nejen sami seznámíme, ale také je představíme na blogu v některém z dalších dílů.

Tip: Přečtěte si také první, nebo druhý díl našeho seriálu. Najdete zde další zajímavé e-shopy.

Celkem 12 komentářů k článku

  1. Michal & Valéria

    Díky za skvělý seriál a konkrétní vypíchnutí, co je pro který specializovaný eshop důležité – je to dobrá inspirace, ze které se může každý “eshopista” poučit.

    Rádi bychom představili náš eshop http://www.terve.cz specializovaný na finský design. Vše vzniklo tak trochu náhodou z naší vášně pro Finsko, kde jsme nějakou dobu žili a rádi se tam pravidelně vracíme za přáteli a krásnou přírodou. Finský design je sám o sobě pojem a všimli jsme si, že spousta krásných věcí se u nás vůbec nedá sehnat. Moc dlouho jsme se nerozmýšleli (což možná bylo dobře jinak bysme do toho asi nešli 🙂 a oslovili naše oblíbené finské značky, kterých aktuálně máme 15 a stále se snažíme hledat a přidávat další. Fungujeme přibližně rok a půl, neustále s nadšením eshop vylepšujeme, pilujeme, bojujeme a učíme se jak to vlastně v ecommerce funguje. Jako bonus píšeme blog http://blog.terve.cz kde můžeme ventilovat naši lásku k finskému designu a k Finsku samotnému. Celkově je to fúra práce, ale pro nás je to hlavně zábava – a jak se zdá, při poctivém přístupu to může i dobře fungovat.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: