Od Silverpopu k IBM Marketing Cloud

ibmmarketincloud_perexPočínaje 4. srpnem 2015 dochází k přerodu značky Silverpop. Dochází tím k završení kroků IBM, které měly za cíl postupné převzetí a začlenění tohoto nástroje mezi služby společnosti.

K čemu v prvním srpnovém týdnu nakonec dochází? K ničemu jinému než k opuštění původní značky Silverpop. Od pondělních ranních hodin nás systém vítá pod novým názvem IBM Marketing Cloud! Zatímco značka Silverpop nám z monitorů zmizela, funkcionality i přednosti Silverpopu nadále zůstávají včetně nedávno zveřejněného nového WYSIWYG editoru.

Facelift navigační lišty

Přechod na novou značku přitom proběhl bez sebemenších problémů. Přestože jsou změny vizuálně nepřehlédnutelné, dočkali jsme se nových vylepšení UI.  Ráno nás tedy nepřivítala pouze výrazněji konzistentní a do IBM korporátního designu více pasující přihlašovací stránka, velkým a milý překvapením byl facelift horní navigační lišty.

Nedošlo přitom pouze k jednoduchému přebarvení a výměně loga Silverpop za IBM Marketing Cloud. Barevně nám navigace potemněla, byla ale rozšířena o nové ikony pro lepší orientaci, které pomáhá i odklon k od zaoblených prvků k poctivě hranatým. Největší změnou je pravděpodobně odstranění hluchých míst v navigaci, kdy mohlo dojít ke ztrátě fokusu při otevřené položce druhé úrovně drop down navigace. Nová navigace tímto neduhem netrpí: práce s ní je rychlejší a nebude trvat dlouho, aby se s ní všichni uživatelé sžili. Snadno přehlédnutelnou drobnou změnou může být také mírně odlišný vzhled systémových tlačítek v pravé části pod fulltextovým vyhledáváním.

ibmmarketincloud_01

Vzhled nové navigační lišty

Služby IBM v jednom

Další přidanou hodnotou, kterou změna značky odstartovala, bude postupné propojování a začleňování služeb IBM do jednoho „centrálního“ marketingového cloudu. Nespornou výhodou bude možnost pracovat např. s kampaněmi a jejich daty povícero nástroji na jednom místě. V brzké budoucnosti bude možné se podívat např. na celý nákupní proces včetně prvků automatizace a s dopadem ilustrovaným v analytickém nástroji. To vše „pod jednou střechou“.

Co je tedy důležité? Se Silverpopem jako značkou se můžeme rozloučit a jeho jméno nám zatím zůstává přítomné zatím ještě v nezměněných URL adresách. Důležité však je, že nedochází k žádným změnám, které by uživatele nutily znovu se s nástrojem seznamovat. Přihlašovací URL i přihlašovací údaje zůstávají neměnné, stejně jako profesní a partnerské kontakty spojené s dnes již zanikající značkou Silverpop. Nedochází ani ke změnám ve financování digitální marketingové platformy. IBM bude i nadále Silverpop platformu podporovat – jen pod jiným jménem.

Můžeme se tak těšit na další platformu paralelně existující např. k stávající Adobe Marketing Cloud? Na to ať si každý odpoví sám. Určitým vodítkem pro vás může být krátké představení vizí a inovací, které IBM chystá.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: