Reportáž Emailing2020: Jaké workshopy proběhly na konferenci?
Workshopy konference Emailing2020 prohloubily účastníkům znalosti, které přednáškový cyklus zmínil jen okrajově. Vedle toho zazněla témata, které přednáškový program neobsáhl. Ve vedlejším sále například padla zmínka o efektivní kombinaci personalizace a dynamizace v grafice, faktorech ovlivňujících vhodný čas i četnost e-mailových kampaní nebo personalizaci na kontakt, o kterém víte jen e-mailovou adresu.
Jak využít umělou inteligenci k profitabilnímu e-mailu?
Tereza Řezníčková ze společnosti Exponea vhodně rozšířila téma využití umělé inteligence (také zkratka AI) pro e-mailový marketing, které v přednáškovém sále představila Jenna Tiffany. Umělá inteligence vám vhodně odpoví na klíčové otázky e-mailingu:
- Jakou informaci předat?
- V jaký čas ji poslat?
- Jaký segment odběratelů pro kampaň vybrat?
Díky tomu přesněji vyhodnotíte vhodný čas i četnost e-mailových kampaní.
Jak se odlišit v e-mail marketingu?
Největší past marketingu? Zůstat stejný jako konkurence. Jenže jak se odlišit zrovna v e-mailingu? Jakub Malý z Acomware představil možnosti, jak vhodně kombinovat personalizaci a dynamizaci v grafice. Díky tomu výrazně zvýšíte šanci, že vaše zprávy získají dojem unikátnosti. Toto vylepšení e-mailů v našich končinách příliš firem zatím nevyužívá. Díky tomu získáte netradiční možnosti pro oživení komunikace, kterou vaše e-mailové odběratele příjemně překvapíte.
Jak personalizovat zprávy, když znáte jen e-mailovou adresu?
Na tuto otázku marně hledá odpověď řada rozesílatelů e-mailů. Naštěstí existuje řešení. Haiman Benyamin z firmy XQueue GmbH ukázal, že personalizaci e-mailových kampaní zvládnete i v situaci, kdy od odběratele máte pouze jeho e-mail. Jak? Jednou z cest je například follow-up, kterým oslovíte účastníka konference. Po vyplnění dotazníku spokojenosti vám zanechá řadu užitečných informací. Záleží poté na vás, jak údaje vyhodnotíte. Ale i to si můžete ulehčit…
Jde jednoduše vyhodnotit údaje pro personalizaci? Ano!
Vyhodnotit údaje v databázi plné stovek až tisíců lidí zabere spoustu času. Zvlášť v situaci, kdy potřebujete konkrétní údaje pro naplnění rostoucích zákaznicích potřeb. Eva Smit a Dominik Hajda zdůraznili obtíže při vyhodnocování dat pro personalizaci. Podle nich není v lidských silách zvládnout podrobnou personalizaci, aby koncový zákazník cítil individuální zacházení. Naštěstí nabídli řešení. Jaké? Umělou inteligenci. Velice rychle a přesně vyhodnotí údaje o databázi. Z výsledků zvládnete následně provést kroky, které přispějí k růstu e-mailových konverzí za minimálního úsilí.
Co vám mohou přinést chatboti?
Novinky o chatbotech publikují magazíny velice často. Jenže jak k nim přistoupit prakticky? David Krásenský ze společnosti Posilatko představil možnosti, jak využít chatboty v Messengeru pro budování e-mailové databáze. S jejich pomocí mnohem jednodušeji přistoupíte k celé realizaci e-mailové strategie. Během workshopu také doporučil postupy, které zohledňují nároky GDPR.
Jak umělá inteligence mění marketingové postupy?
Automatizace pronikla i do posledního workshopu konference. Klemen Koselj z firmy IBM symbolicky zakončil workshopový program tématem umělé inteligence. Účastníci na vlastní oči viděli, jak AI mění stávající marketingové postupy a přináší inovace do zaběhnutých trendů.
Láká vás zažít workshopy příští rok osobně?
Sledujte twitterové účty Emailing2020 a InteligentEmail. Díky tomu se včas dozvíte o novém termínu konference.
Napsat komentář