Workshopy konference Emailing2020 prohloubily účastníkům znalosti, které přednáškový cyklus zmínil jen okrajově. Vedle toho zazněla témata, které přednáškový program neobsáhl. Ve vedlejším sále například padla zmínka o efektivní kombinaci personalizace a dynamizace v grafice, faktorech ovlivňujících vhodný čas i četnost e-mailových kampaní nebo personalizaci na kontakt, o kterém víte jen e-mailovou adresu.
Jak využít umělou inteligenci k profitabilnímu e-mailu?
Tereza Řezníčková ze společnosti Exponea vhodně rozšířila téma využití umělé inteligence (také zkratka AI) pro e-mailový marketing, které v přednáškovém sále představila Jenna Tiffany. Umělá inteligence vám vhodně odpoví na klíčové otázky e-mailingu:
- Jakou informaci předat?
- V jaký čas ji poslat?
- Jaký segment odběratelů pro kampaň vybrat?
Díky tomu přesněji vyhodnotíte vhodný čas i četnost e-mailových kampaní.
Jak se odlišit v e-mail marketingu?
Největší past marketingu? Zůstat stejný jako konkurence. Jenže jak se odlišit zrovna v e-mailingu? Jakub Malý z Acomware představil možnosti, jak vhodně kombinovat personalizaci a dynamizaci v grafice. Díky tomu výrazně zvýšíte šanci, že vaše zprávy získají dojem unikátnosti. Toto vylepšení e-mailů v našich končinách příliš firem zatím nevyužívá. Díky tomu získáte netradiční možnosti pro oživení komunikace, kterou vaše e-mailové odběratele příjemně překvapíte.
Jak personalizovat zprávy, když znáte jen e-mailovou adresu?
Na tuto otázku marně hledá odpověď řada rozesílatelů e-mailů. Naštěstí existuje řešení. Haiman Benyamin z firmy XQueue GmbH ukázal, že personalizaci e-mailových kampaní zvládnete i v situaci, kdy od odběratele máte pouze jeho e-mail. Jak? Jednou z cest je například follow-up, kterým oslovíte účastníka konference. Po vyplnění dotazníku spokojenosti vám zanechá řadu užitečných informací. Záleží poté na vás, jak údaje vyhodnotíte. Ale i to si můžete ulehčit…
Jde jednoduše vyhodnotit údaje pro personalizaci? Ano!
Vyhodnotit údaje v databázi plné stovek až tisíců lidí zabere spoustu času. Zvlášť v situaci, kdy potřebujete konkrétní údaje pro naplnění rostoucích zákaznicích potřeb. Eva Smit a Dominik Hajda zdůraznili obtíže při vyhodnocování dat pro personalizaci. Podle nich není v lidských silách zvládnout podrobnou personalizaci, aby koncový zákazník cítil individuální zacházení. Naštěstí nabídli řešení. Jaké? Umělou inteligenci. Velice rychle a přesně vyhodnotí údaje o databázi. Z výsledků zvládnete následně provést kroky, které přispějí k růstu e-mailových konverzí za minimálního úsilí.
Co vám mohou přinést chatboti?
Novinky o chatbotech publikují magazíny velice často. Jenže jak k nim přistoupit prakticky? David Krásenský ze společnosti Posilatko představil možnosti, jak využít chatboty v Messengeru pro budování e-mailové databáze. S jejich pomocí mnohem jednodušeji přistoupíte k celé realizaci e-mailové strategie. Během workshopu také doporučil postupy, které zohledňují nároky GDPR.
Jak umělá inteligence mění marketingové postupy?
Automatizace pronikla i do posledního workshopu konference. Klemen Koselj z firmy IBM symbolicky zakončil workshopový program tématem umělé inteligence. Účastníci na vlastní oči viděli, jak AI mění stávající marketingové postupy a přináší inovace do zaběhnutých trendů.
Láká vás zažít workshopy příští rok osobně?
Sledujte twitterové účty Emailing2020 a InteligentEmail. Díky tomu se včas dozvíte o novém termínu konference.