8 tipů, jak vylepšit své transakční e-maily

Na co si dát pozor při e-mailové komunikaci se zákazníkem, který si objedná na vašem e-shopu? Přečtěte si 8 tipů, jak správně posílat transakční e-maily!

 

Přestože primárním cílem transakčních e-mailů je informovat zákazníky o průběhu objednávky, mohou být také skvělou příležitostí navázat s nimi dlouhodobý vztah.

Zhodnotili jsme kvalitu transakčních e-mailů u více než 30 předních českých e-shopů oceněných v soutěži ShopRoku 2016. Jak to dopadlo a co můžete na vašem e-shopu dělat lépe?

Přečtěte si vybrané tipy nebo si rovnou stáhněte celou transakční studii, kde se dozvíte všechny příležitosti, jak vylepšit e-mailovou komunikaci se zákazníkem.

Poděkujte

Je vhodné za objednávku poděkovat, a to hned v prvním e-mailu. Přitom to dělá pouze 24 z 31 testovaných e-shopů. Napsat pěkné poděkování nestojí více než pár minut věnovaných úpravě textu. Vyjádřete svým zákazníkům vděčnost, může se vám to vyplatit!

Nezahlcujte

Kolik potvrzovacích e-mailů posíláte zákazníkovi, který udělá objednávku na vašem e-shopu? Výsledky naší studie ukázaly, že e-shopy posílají od 2 do 6 potvrzovacích zpráv. Věřte, že i v tomhle případě je méně více. Posílat 6 e-mailů kvůli jedné objednávce je zbytečně moc a zákazníka to může zahltit. Doporučujeme posílat maximálně 3–4 transakční e-maily.

Přiložte obchodní podmínky

Povinností každého e-shopu je zákazníkovi předložit obchodní podmínky platné k datu nákupu. Hlavu si s tím ale neláme celých 12 e-shopů. Přitom stačí odkázat na obchodní podmínky v mailu nebo je v ideálním případě poslat jako přílohu. Udělejte to.

Nabídněte související produkty

Zdá se to být neuvěřitelné, ale tuhle možnost nevyužívá ani jeden z testovaných e-shopů. Přitom nabídnout relevantní zboží související s objednávkou je jednoduché a může vám přinést dodatečné příjmy. Nabídka takových produktů by ale neměla být přehnaná.

Oznamte datum doručení

Přestože datum doručení zásilky zajímá každého zákazníka, ze všech 31 e-shopů tuhle informaci poskytuje pouze 5. Informujte zákazníky o datu doručení, ať si mohou převzetí naplánovat. V ideálním případě by měli mít také možnost datum doručení změnit. Tím zároveň zamezíte zbytečným telefonátům na vaši infolinku.

Umožněte sledování zásilky

Možnost sledovat zásilku na webu dopravce je dnes už běžná. Neposílejte ale pouze obecný odkaz na stránky dopravce, jako to dělá celá 1/3 e-shopů. Pošlete zákazníkům unikátní odkaz pro sledování zásilky, aby se po kliknutí dostali přímo na informace o konkrétní zásilce.

Pošlete SMS

Zákazník ocení informaci o tom, že je jeho zásilka připravena k vyzvednutí. Navíc pravděpodobnost, že si SMS přečte, je větší než u e-mailu. Posílat SMS v tomto případě dává smysl!

Poproste o hodnocení

Většina vybraných e-shopů to neudělala, o hodnocení požádalo pouze 5 z nich. Požádejte vaše zákazníky o recenze, můžete je použít na webu a zvýšit tak důvěryhodnost vašeho e-shopu. Pozor ale na to, abyste se neptali příliš brzy, nebo naopak moc pozdě.

Tip: Chcete vědět, které e-shopy jsme testovali, a prohlédnout si všechny výsledky? Stáhněte si celou transakční studii. 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *