10 tipů v emailingu pro úspěšný rok 2015

email-clanekTaké máte pocit, že se rok 2015 rozběhl neskutečně rychle? Snad jste v tom všem shonu nezapomněli pořádně se začít připravovat na důležitou prodejní sezónu: s našimi 10 tipy pro lepší emailing vám přípravy půjdou ještě lépe.

1. Vylepšete nákupní proces

Důležitost nákupního procesu každým rokem stoupá, i malá chybička nebo nedostatek může zákazníka odradit od nákupu u vás – proč by také ne, vždyť obchodníků je na českém internetu k dispozici celá řada. Doporučujeme proto provést následující kontrolu celého nákupního procesu:

  1. Výzkumná fáze – jděte od jednoduchých dat až ke kompletním informacím o zákazníkovi – jednotlivé kampaně segmentujte a konkrétně zacilte na zákazníky;
  2. Hodnotící fáze – projděte si, proč dochází k nedokončení nákupu, a implementujte nástroje, které mohou pomoci (nákupní průvodce, video návod);
  3. Spící fáze – spusťte reaktivační programy a využijte demografických údajů či údajů o chování zákazníka. Nabídněte jim výhody, díky nimž je ze spící fáze vrátíte mezi aktivní zákazníky.

2. Odhalte mezery v obsahu

Prozkoumejte každý příspěvek na blogu, video, infografiku. Kdy byl obsah vložen? Kdo byla cílová skupina? Jaká je ideální doba k použití tohoto obsahu? Pokud můžete, doporučujeme udělat report o kliknutí na obsah nebo o jeho sledování. Podívejte se také na položky obsahu, které je potřeba změnit. Toto „osvěžení“ nemusí být vůbec nákladné a přinese větší počet konverzí.

3. Budujte databázi kontaktů

Silná databáze je základem pro výkonný marketing. Udržujte databázi čistou už od začátku. Stačí se držet následujících pravidel:

  • Přesuňte výzvu k registraci co nejvýše na stránce
  • Ujistěte se, že je registrace vyplněná správně
  • Přidejte možnost registrovat se pomocí sociálních sítí
  • Přidejte potvrzovací okno, kde se zákazník ujistí, že vyplnil data správně
  • Přidejte detekci psaní chyb
  • Zjednodušte formu registrace
  • Náš tip: Pop-up okno pro aktivní sběr kontaktů!

2

4. Zjednodušte vzhled emailu

  • Vyhýbejte se složitým kódům, zejména Javascriptu.
  • Nejlepším řešením je kód HTML, který je zpravidla zárukou, že se váš email zobrazí ve většině emailových klientů korektně.
  • Cílem v přípravě emailu je jednoduchost, méně textu a nabídek, větší ikony, výzva k akci pomocí výrazných tlačítek, větší obrázky a fonty.
  • Nezapomeňte zajistit, aby se váš email zobrazoval korektně ve všech zařízeních (optimalizace pro mobily a tablety)

10 tipů digital marketingu pro úspěšný rok 2015-2

5. Posílejte quick-win emaily

Pokud jste ještě nezačali, přidejte do seznamu svých kampaní také první personalizované rozesílky. Vhodným příkladem je například kampaň na opuštěný košík, narozeniny, svátky a další. Počet rozesílání těchto automatizovaných emailu bývá nízký (často jen na stovky zákazníků měsíčně) , ale přináší značné příjmy.

 

3

6. Používejte všechen váš obsah

Automatizované emaily vám mohou přinést příjmy navíc, ale odkud vzít jejich obsah? Dobrou zprávou je, že pravděpodobně již existuje na vašich webových stránkách. Vaše obrázky, videa, landing page, obsah na sociálních médiích, to vše může být zdrojem textů i grafiky pro vaše emaily. Např. své případové studie můžete nabízet nejen v tištěné podobě, ale také jako dárek v emailu.

4

7. Zastavte odhlašování zákazníků

Pokud chcete zastavit počet odhlášených kontaktů, nabídněte jim kvalitní obsah, zákaznickou podporu, odměny a další. Klíčem je pochopit nový kontakt a kontrolovat ho, než se začlení do pravidelné rozesílky a běžného obsahu.

75

8. Oživte rozesílku

Mnoho obchodních sdělení neříká nic jiného než „kupte-kupte-kupte“. Pokud posíláte příliš těchto prodejních emailů, nebude to trvat dlouho a vaše kontakty se odhlásí. Zkuste proto pracovat také s tipy na nakupování nebo k použití produktů. Začněte posílat emaily, které mají informovat, vzdělávat a bavit. Budete mít větší šanci, že vybudují vztah zákazníka k vaší značce a tím si zajistíte příjmy do budoucna.

8

6

9. Využívejte data napříč kanály

S mobilní aplikací máte velkou příležitost zjistit více o vašich klientech: stačí jejich data zařadit do centrální databáze. Jednotlivé kanály můžete také propojovat: sjednocením vícero kanálů (kamenný obchod, webové stránky, email, mobilní aplikace, SMS) můžete nabídnout osobnější přístup k zákazníkovi.

10. Nebojte se lokačního marketingu

Pokroky v oblasti smartphonů a geolokačních technologií (využitelné pro lokační marketing) otevírají možnosti k intenzivnějšímu využití fyzické polohy zákazníka. Popřemýšlejte, jak polohu zkombinovat s daty, která už o zákazníkovi znáte, a použijte je pro doručení obsahu. Příklad: až příště VIP zákazník, který si nedávno zakoupil pár běžeckých bot, dorazí k vám do obchodu, pošlete mu oznámení: „Ahoj Petře, vítej zpátky! Prohlédni si naše běžecké příslušenství. Dnes na něj máš exkluzivní slevu 10 %! Pokud máš dotazy, obrať se na obsluhu.“

Celkem 2 komentáře k článku

  1. Bohužel je to jen taková “omáčka”, která by měla být základem každé e-mailové strategie. Podle nadpisu jsem od článku čekal víc.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: