Na setkání Silverpop User Group jsme si se zajímavými partnery koncem listopadu vyměňovali zkušenosti na téma inteligentního emailingu. Čím se můžete inspirovat od úspěšných e-shopů jako Feedo a Conrad?
Silverpop User Group má za cíl výměnu zkušeností mezi klienty, kteří používají nástroj Silverpop Engage pro inteligentní e-mailing. Mezi účastníky byli vedle ACOMWARE také zástupci společností a projektů VIVmail.cz, Feedo.cz, Conrad.cz, Kytary.cz, Malvik.cz, Danone, DameJidlo.cz, Tescoma nebo agentury Nydrle.
Program byl složen ze 4 přednášek, které pokrývaly různá témata napříč emailingem. Vzhledem k poměrně malé skupině účastníků také vzniknul prostor k detailnější diskuzi, která obsahovala zajímavé rady a tipy pro lepší práci s emailingem.
Feedo.cz
Peter Orosz z Feedo.cz měl připravenou detailní prezentaci nabitou zkušenostmi při tvorbě nové responzivní e-mailové šablony. Peter ukázal postup, jak přistupovali k přeměně dřívější plně grafické podoby newsletteru k nové – responzivní verzi, která je optimalizovaná pro zobrazení na mobilních zařízeních. Velký důraz byl kladen jak na příčiny a důsledky zavedení nového typu podoby newsletterů, tak především na veškerá úskalí, která je na cestě za novou šablonou, čekala.
Podívejte se například na podíl otevřených e-mailů dle typu email klienta / zařízení. Jasný důvod, proč řešit responzivitu emailů:
Conrad.cz
Tomáš Růžička z Conrad.cz odkryl velmi detailně jednotlivé automatizované kampaně a dynamické prvky, které v rámci e-mailové komunikace používají. Skvěle podle něj funguje modul pro zobrazení naposledy prohlédnutých produktů, které vkládají do dolní části každého newsletteru a jeho autorem je naše společnost.
Navíc Tomáš zmínil i konkrétní čísla, která společnosti Conrad tyto kampaně pravidelně přinášejí – jejich podíl je po prvních týdnech provozu velmi zajímavý. V této souvislosti se například podívejte na naši dřívější případovou studii, v níž konkrétně hovoříme o přechodu na inteligentní emailing a výsledcích tohoto kroku.
VIVmail.cz
Jan Špacír z VIVmail.cz se z pozice specialisty zaměřil především na různé výzvy, na které během své praxe se Silverpop Engage narazil. Honza ukázal možnosti, jak realizovat komplikované Life Cycle kampaně, kompletně dynamické šablony a jak správně pracovat s relačními daty a filtry nad nimi. V této souvislosti se podívejte, jak podle VIVmail.cz vypadá 100% dynamický email:
ACOMWARE
Za ACOMWARE jsme poodhalili interní procesy spojené se skórovaním klientů dle jejich obratu a dalších ukazatelů v návaznosti na behaviorální hodnocení. Na praktické ukázce jsme demonstrovali možnosti hodnocení aktivity klientů v rámci Silverpop Engage, automatizované zasílání upozornění na aktuálně nejaktivnější kontakty a možnosti filtrování dle aktivity kontaktů v čase.
Dále byly na zahraničních příkladech prezentovány zajímavé kampaně pro sběr preferencí o zákaznících pomocí gamifikace a pokročilých preferenčních formulářů s následnou silnou personalizací e-mailu a webu.
Silverpop User Group byla zatím první akcí tohoto druhu. Podle pozitivních ohlasů účastníků ale zcela určitě nebyla poslední. Sdílení zkušeností je velmi cenná příležitost, jak se posunout dále v realizaci pokročilých e-mailových kampaní.