Reportáž: Emailing 2020. Co vám uniklo z největší e-mailové konference v ČR?

Třetí ročník konference Emailing2020 ukázal budoucnost e-mailového marketingu. Bez přehánění. Speakeři mluvili o vlivu umělé inteligence, přiblížili globální nástroj sběru dat o uživatelích a představili technologii přizpůsobivého obsahu. Pro ty z vás, kteří nemohli dorazit, jsme přichystali výběr toho nejlepšího.

Jak udělat vaše e-maily přístupnější?

Podle Jasona Rodrigueze přicházíte o řadu odběratelů, když si nepohlídáte 2 principy e-mailů.

  •       Přístupnost – Design i obsah přečte prakticky kdokoliv.
  •       Začlenění – Obsah respektuje různorodost lidí.

U přístupnosti doporučoval přihlížet k technické přístupnosti (například doplňování atributu ALT u obrázků) a designové přístupnosti (kupříkladu responzivita šablony).

Začlenění vztahoval především k obsahu e-mailu a jeho různorodosti. Řada odesílatelů například používá ilustrace s lidmi bílé pleti. Tím ale moc neosloví jiné etnické skupiny.

Které obrázky zaujmou pozornost?

Jak by se vám líbilo posílat e-maily s obrázky, které okamžitě strhnou čtenářův zájem?

Tim Watson nám ukázal, že to jde.

Co Tim například doporučoval?

  1. Portréty lidí vybírejte tak, aby jejich pohled směroval k informaci, která obsahuje klíčové sdělení (cena, výzva k akci).
  2. Nepoužívejte obrázky z fotobank. Ztrácíte autenticitu a lidé kvůli přehnanému užívání jejich sdělení ignorují.
  3. Používejte pětisekundový test. Ukažte lidem obrázek na 5 vteřin a pak se optejte, co si pamatují.

Jak přizpůsobit e-mail responzivnímu designu?

Rémi Parmentier v technologicky laděné přednášce představil nejdůležitější změny, které od roku 2006 zažil on e-mailový obor. Zároveň příblížil CSS Flexible Box Layout Module (zkráceně Flexbox). Jedná se o pokročilou technologii, která vhodně přizpůsobuje obsah responzivnímu prostředí mobilů a tabletůPokud vás zajímá bližší technologické pozadí, určitě navštivte tento Rémiho článek.

Jak umělá inteligence ovlivní e-mail marketing?

Vnímejte umělou inteligenci jako usnadnění práce. Nikoliv hrozbu. Tuto myšlenku nám chtěla předat Jenna Tiffany, která představila možnosti umělé inteligence v e-mailovém marketingu. Zároveň ale kriticky dodala, že umělá inteligence nepřestavuje všemocný lék na všechny problémy. Abyste s ní vhodně pracovali, postupujte podle následujícího procesu.

  1. Posuďte, zda se umělá inteligence hodí pro váš stávající byznys.
  2. Poznejte dobře cílovou skupinu a rozdělte ji do segmentů.
  3. Personalizujte zákazníkovu cestu v každém stupni nákupního cyklu.
  4. Využijte data, která máte dosud k dispozici.
  5. Vyhodnocujte úspěšnost podle vašich obchodních cílů.

Jaké jsou nejnovější trendy e-mailového designu?

Přednáška Rolanda Pokornyika inspirovala posluchače designovými ukázkami e-mailů. Ve své prezentaci ukázal například interaktivní navigaci, uvítací e-maily nebo promo kupóny. Nepodceňujte vliv designu. Některé případové studie například potvrdily, že přidání časomíry do newsletteru zvýšily míru konverzí až o 30 %Doporučoval se zaměřit na uvítací, potvrzovací a děkovné e-maily. Důvod? Každý je čte a většina konkurentů je zanedbává.

Kde efektivně sbírat informace o zákaznících?

Derick Wiesner z IBM překvapil tvrzením, že pouze 22 % spotřebitelů cítí naplnění svých potřeb ze strany firem. Při snaze o větší pochopení ale čelíte těmto problémům:

  •       Až 55 % zákazníků odmítá sdělovat marketérům své.
  •       Pouze 0,5 % všech zákazníků je dobře analyzována.

Derick nám jako řešení představil systém Watson. Jde o virtuálního asistenta, s jehož pomocí získáte užitečné údaje o své cílové skupině. Watson čte v průměru až 10 milionů záznamů každou vteřinu. Vyzkoušejte ho sami zdarma.

Odhlášení mrzí, ale stížnost vám přitíží víc

Pokud bychom přednášku Alexandra Zeha a Davida Fingera shrnuli do jedné věty, pak zní: „Souhlas je král.“  Při růstu i správě e-mailové databáze zacházejte maximálně korektně. Chce odběratel odejít? Maximálně mu to ulehčete. Odhlášení sice zamrzí, ale stížnost vám přidělá větší problémy.

Přednášející doporučili také tyto technické věci:

  •       Zajistěte si SPF.
  •       Podepisujte e-maily doménovým klíčem DKIM.
  •       Zkontrolujte si, zda vaše doména obsahuje DMARC záznam.

Jak změnit Email Servis Providera snadno a rychle?

Martin Halama varoval před krátkozrakým následováním lákavé reklamy e-mailového nástroje. Místo toho si všímejte:

  •       Infrastruktury
  •       Datové struktury
  •       Importu dat
  •       API
  •       WYSIWYG editor
  •       Personalizace, dynamizace
  •       Automatizace
  •       Integrace nástrojů třetích stran
  •       Webtracking
  •       Reporting
  •       GDPR

Nenechte si ujít další ročník

Sledujte Twitter Emailing2020 a InteligentEmail. Díky tomu vás včas upozorníme na nový termín konference. Věříme, že příští ročník bude ještě lepší!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *