Pomáháme UNICEF s PPC kampaněmi

unicefOd prosince loňského roku v ACOMWARE bezplatně spravujeme PPC kampaně neziskové organizace UNICEF, která získala finanční prostředí díky projektu Google AdGrants. Propagace neziskové organizace má ale svá specifika. Jaká?

UNICEF ČR získal prostředky pro svou propagaci v rámci projektu Google AdGrants reklamní sítě Google AdWords. Díky tomu má k dispozici zajímavý rozpočet 326 dolarů denně s omezením maximálního bidu na klíčové slovo ve výši 2 dolarů. ACOMWARE kampaně UNICEF spravuje bezplatně.

Co jsme v rámci spolupráce zjistili?

1. Sbírání podpisů funguje

Také na internetu může nezisková organizace sbírat podpisy na petice – v případě petice za lepší hygienické podmínky dětí z celého světa se podařilo přispět zhruba 300 podpisy.

2. O dárkové předměty je zájem

Hlavním přínosem PPC kampaní pro Unicef je dnes prodej dárkových předmětů nebo jiných příspěvků. Nejlépe zatím dopadly kampaně na Den vody nebo prodej panenek.

3. Vyhledávanost je nízká

Vyhledávanost výrazů spojených s charitativními organizacemi nebo projekty je dnes na internetu poměrně nízká. Přesto se nám podařilo několikanásobně zvýšit návštěvnost webu UNICEF a celkem přivést přes 27 000 návštěvníků.

4. TV reklamy vzbuzují zájem

Není to překvapením, ale také aktivity neziskové organizace úzce souvisí s kampaněmi. Nejvíce prokliků šlo prozatím získat po vánočních kampaní a také při akci Den vody. Maximem je 444 prokliků za den.

5. Do budoucna fundraising

UNICEF je s přínosem PPC kampaní spokojen a do budoucna uvažuje o jejich dalším rozšiřování směrem k propagaci fundraisingových aktivit.

Na téma využití PPC kampaní pro podporu charitativní činnosti jsme si také povídali s Hanou Čermákovou, Database Manager UNICEF ČR.

Které vaše aktivity se v online prostředí propagují nejlépe?
Nejlépe dopadly aktivity kolem kampaní na konkrétní výrobek, nákup, příspěvek (např. dárky na den matek, prodej panenek atd.). Tedy z prostředí, které se nejvíce blíží e-shopu.

Jak jste spokojeni s online kampaněmi?
Vzájemná spolupráce je s každou novou ppc kampaní lepší a účinnější, což se odráží na efektivitě kampaní. Vzhledem k tomu, že UNICEF působí v neziskovém sektoru, bylo nutné komunikaci s veřejností více upravit a odlišit ji od bussiness odvětví elektronických obchodů. Základním měřítkem je pro nás několikanásobně zvýšená návštěvnost našich webových stránek.

Chystáte se využívat online jako informační kanál k rozšiřování povědomí i do budoucna? Pokud ano, jakým způsobem?
Ano. V současné době online slouží zejména ke zvýšení návštěvnosti našeho webu. Do budoucna bychom chtěli kampaní využít ve větší míře pro naše fundraisingové aktivity na podporu konkrétních projektů pomoci (charitativní akce, finanční dary, dobrovolné aktivity apod.).

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: