Návod: Jak nastavit RTB kampaň v Adform DSP

adform200Platforma Adform původně sloužila pouze jako adservingový nástroj, dnes je však možné ji využívat i pro správu RTB (real time bidding) kampaní. Přinášíme přehled tří základních kroků, jak RTB kampaně správně nastavit.

1. Vytvořte kampaň

První krok je jednoduchý a intuitivní. Po přihlášení do systému stačí kliknout na tlačítko New Campaign v levém horním rohu a zobrazí se nabídka se základním nastavením.

1

Pro kampaň zvolíme vhodný název, nastavíme správné načasování a z rozbalovací nabídky vybereme typ kampaně. V tomto případě tedy zvolíme RTB.

2

Po zadání základních informací můžeme buď pokračovat v nastavování pokročilých parametrů, nebo přejít na další záložky. Zde máme možnost upravit automatická upozornění či nastavit štítky kampaně.

Pro naše účely je nejdůležitější záložka RTB, kde můžeme stanovit denní nebo celkový rozpočet či zvolit jiný cíl kampaně – imprese nebo kliky. V této sekci máme také možnost rozhodnout, jaký bude capping (omezení frekvence) celé kampaně.

3

2. Nahrajte bannery

Dalším krokem je vložení reklamních bannerů. Ty nahrajeme do systému kliknutím na tlačítko Upload v sekci Banners. Zvolené grafice pak přiřadíme odpovídající vstupní stránku. Pokud testujete více kreativ, označte si v sekci Settings jednotlivé verze (takzvané banner batch) a přiřaďte je k bannerům. Díky tomuto kroku budete moci ve statistikách přehledně sledovat výkon jednotlivých verzí.

4

Pokud zvolíte vícero kreativ, je dobré mít pod kontrolou jejich výdeje. Vhodné je proto vytvořit takzvaný rotátor – skupinu bannerů stejných formátů. Na úrovni rotátorů můžeme přesně nastavit pravidla, kterými se při zobrazování bannerů bude systém řídit.

3. Nastavte line item

Po vytvoření kampaně a nahrání bannerů je na řadě nastavení line item. Na úrovni line item se věnujeme cílení, nabídce, rozpočtu a volíme inventory nebo domény, kde chceme naši reklamu zobrazovat.

K nastavení line item se dostanete proklikem z nabídky, jež se zobrazí po najetí myší na zvolenou kampaň. Pokud máte v levém horním rohu zvolenou kampaň, ve které chcete novou line item vytvořit, můžete využít i horní hlavní lištu a možnost Line Items.

5

Stejně jako při vytváření kampaně jednoduše kliknete na zelené tlačítko Create v levém horním rohu a vyberete buď display reklamu, nebo reklamu v mobilních aplikacích. Systém vás pak nastavením přehledně provede.

Postup nastavení

V prvním kroku určíte název a načasování. Na další záložce Budget and Bidding nastavíte rozpočet a tempo jeho čerpání. Můžete zvolit buď rovnoměrné, nebo ASAP čerpání. Pod nastavením rozpočtu pak zvolíte platební model a upravíte frekvenci zobrazování.

6

Na další záložce (Inventory) zvolte dostupná SSP (Supply-side platform). Cílit můžete též na vybrané kategorie či domény.

7

Cílová skupina

V dalším kroku (Targeting) určete vaši cílovou skupinu. K dispozici je poměrně široká škála dodavatelů dat. Můžete tak cílit na data z Heureka.cz či na data ze sítě CPEx. Ve srovnání s jinými inzertními systémy (AdWords, Sklik) si však za cílení s daty musíte vždy připlatit. Příplatek se zobrazí vedle zvoleného cílení.

8

Jste-li spokojeni se zvoleným cílením, můžete přejít na poslední krok – Banners. Pokud jste již bannery úspěšně nahráli do systému, jednoduše je zaškrtnutím přiřaďte. Po uložení je line item okamžitě aktivní.

Proč Adform?

Systém Adform je intuitivní a uživatelsky příjemný. Zejména nastavení RTB kampaní i následné sledování jejich výkonu je jednoduché a dodá vám potřebný přehled při rozhodování a optimalizaci vašich kampaní.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: