Jak správně připravit grafické podklady?

dvdpremieryKlienti se nás často ptají, jak správně připravit grafické podklady pro online marketing. Důležité jsou přitom nejen technické specifikace, ale také vzhled bannerů. V dnešním článku najdete naše rady k oběma tématům.

Grafika je značně subjektivní záležitost. Každý banner by měl ale splňovat několik základních pravidel, které nemají co do činění s vkusem nebo grafickým cítěním. Tato pravidla se týkají nejen technických specifikací, ale také základních prvků ve vzhledu bannerů.

Vzhled bannerů

Začněme malou rekapitulací nejčastějších chyb, s nimiž se u grafických podkladů setkáváme. Poznáváte se v nich? Podle našich zkušeností se týkají téměř každého druhého banneru, který obdržíme od klientů.

Nejčastější chyby bannerů

1) Spousta textu

První chyba, které se dopouští řada inzerentů, je snaha umístit na banner co nejvíce textu. Obecně platí, že uživatelé obsah banneru nečtou. Není proto důležité vypisovat na banner všechny své konkurenční výhody.

2) Call to action tlačítko

Banner by měl motivovat k prokliku. Častou chybou je absence takzvaného call to action tlačítka. To má mít podobu ohraničené a podbarvené plochy, která motivuje k prokliku na web.

3) Zaměření banneru

Další častou chybou je také špatná volba zaměření banneru. Je potřeba přemýšlet, jestli chceme vytvořit produktový banner, nebo banner zaměřený na prezentaci brandu.

4) Dlouhá animace

Specifické jsou animované bannery. Jejich nejčastější chybou je příliš dlouhá animace, kterou uživatel nestihne shlédnout.

Produktové bannery

Cílem produktového banneru je lákat na konkrétní sortiment prodejce. Tomu je také přizpůsoben jeho vzhled, jak je vidět v níže uvedeném příkladu. Ten v přední části zmiňuje brand prodejce a odkaz na jeho web. V horní části obsahuje krátkou informaci o novinkách a pak už jen jednotlivé produkty. Důležitou součástí je CTA tlačítko v pravém dolním rohu. V této podobě může několikanásobně zvýšit CTR banneru.

dvdpremiery

U dalšího banneru je patrná ještě větší produktová orientace. Nabízí jeden druh zboží. Stejně jako první banner obsahuje výrazné CTA tlačítko. Banner je doplněn konkurenční výhodou v podobě ikonky hit letošních vánoc.

roboticky-vysavac

Brandové bannery

Brandové bannery neobsahují konkrétní produkty, zmiňují pouze značku prodejce. Využívají je spíše větší hráči s cílem vytvářet povědomí o své značce. Už na první pohled je u nich patrný menší důraz na proklik. Na povedeném banneru eshopu snapbacks.cz není přímo prezentován žádný produkt. Banner má hlavně upoutat pozornost, což se mu díky spoře oděné modelce poměrně daří.

hoody

A/B testování

Vzhled je samozřejmě otázkou subjektivního vkusu, jak je patrné právě z výše uvedeného banneru. Proto důrazně doporučujeme jejich A/B testování, k němuž dnes není třeba žádné pokročilé technologie: ve většině reklamních systémů lze bez problémů nastavit rovnoměrné střídání banneru.

Z výsledků můžete vyhodnotit, který banner více upoutá, motivuje k prokliku a hlavně přivádí konvertující zákazníky. Často se stává, že překvapí banner, od kterého bychom výkon nečekali. Díky AB testování můžete vybrat variantu, která je maximálně efektivní.

Technické specifikace

Technická specifikace bannerů se liší v jednotlivých systémech a reklamních sítích. V našem přehledu se proto zaměříme na tři nejčastější – Sklik, AdWords a Adform. Každý z těchto systémů využívá jiný mix velikostí šablon. Různé jsou i požadované datové formáty. V tabulce níže najdete vše důležité pro jednotlivé systémy. Rychlá rada na závěr: u bannerů se světlým podkladem je dobré přidat tenké tmavé orámování.

Sklik

  • Typ bannerů: text, statický banner, animovaný banner
  • Formáty bannerů: 160×600, 300×600, 250×250, 300×250, 336×280, 728×90, 970×310 (tento formát je na prestižní weby – novinky.cz)
  • Max. datová velikost bannerů: 150 kB
  • Formáty: JPEG, JPG, PNG, GIF

AdWords

  • Typ bannerů: text, statický banner, dynamický banner dle šablony
  • Formáty bannerů: 728×90, 300×250, 336×280, 200×200, 300x600x 250×250, 300×300, 160×600, 120×600
  • Max datová velikost bannerů: 150 kB
  • Typ souboru: JPEG, JPG, PNG, GIF

Adform

  • Typ bannerů: statický banner, dynamický banner dle libosti, rich media bannery
  • Formáty bannerů: 160×600, 300×600, 250×250, 300×250, 336×280, 728×90, 600×315 (Facebook), 970×90 (CPEx), 970×310, 970×210 (poslední 2 formáty jsou na prestižní weby)
  • Max datová velikost bannerů: 70 kB
  • Typ souboru: JPEG, JPG, PNG, GIF, BMP,SWF, DHTML

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: