Komentář: Inteligentní emailing přinesl miliony navíc

komentarkytaryNejvětší český e-shop s hudebními nástroji Kytary.cz dosáhl díky nové strategii emailingu výrazného růstu návštěvností, konverzí i obratu. Jeho zákazníci navíc nejsou obtěžování nerelevantními emaily.

Také ze svého emailu každou chvíli mažete nejrůznější newslettery začínající slovíčkem akce nebo výprodej? Nejste sami. V případě e-shopu Kytary.cz jsme zvolili jiný druh emailové komunikace: zákazníkům chodí nabídky podle  osobních preferencí, minulých nákupů a podle kategorií a produktů, o které se aktuálně zajímají. Díky tomu minimalizujeme riziko, že by se mohli cítit emaily obtěžováni.

Poznejte svého zákazníka

Pro e-shop Kytary.cz platí, že jeho zákazníci mají pozitivní vztah ke hře na hudební nástroj. To ale automaticky neznamená, že majitele elektrické kytary zajímá sleva na nové piano – a naopak. Snažíme se proto zákazníky e-shopu lépe poznat. Formou emailového dotazování zjišťujeme jejich preference zboží (které kategorie zboží prochází na webu apod.) a dále analyzujeme jejich nákupní historii (výše útraty, pravidelnost nákupu) nebo zda reagují na zasílané obchodní nabídky (na jaké odkazy v něm klikli nebo jaké produkty navštívili).

Tato a další data umožňují rozdělit zákazníky do různých segmentů, v nichž jsou si zákazníci výrazně blíž svými preferencemi. S každou z nich je pak vedena speciální emailová komunikace. Fanoušci kytar obdrží emailem upozornění na nový produkt v dané kategorii zboží, zatímco na bubeníky jde jiný email s novinkami z této oblasti. Takto rozeslané emaily mají výrazně lepší výsledky ve všech sledovaných parametrech – roste procento uživatelů, kteří email otevřou (až šestinásobně), prokliknou do obchodu nebo zde nakoupí. Zároveň zákazníky, kteří nečtou, neobtěžujeme dalšími sděleními – pouze je po čase oslovíme, zda o novinky nadále mají nebo nemají zájem.

Vše funguje automatizovaně

Moderní programy (např. Silverpop Engage) navíc umí takovou komunikaci automatizovat. Sběr informací od zákazníka probíhá formou tzv. welcome emailu, který je rozeslán pár dnů po vašem prvním nákupu v obchodě, nebo po přihlášení k odběru novinek na webu. Zákazníky podobně kontaktujeme prostřednictvím programu opuštěný košík v okamžiku, kdy v obchodě nedokončení nákup, přestože již vložili zboží do košíku. Zasíláme i blahopřání k svátku nebo slevové kupony zákazníkům, kteří dlouho nenakoupili.

5kytary

Tímto emailem zjišťujeme u zákazníků, o jaké kategorie hudebních nástrojů se zajímají. Díky tomu jim nechodí nerelevantní informace a nabídky.

O významu inteligentního emailingu nejlépe hovoří čísla. Kytary.cz po změněné své emailové strategie rozešlou méně emailů než dříve, ale počet otevření se významně zvýšil až na 6násobek původních hodnot. Podobně e-shop roste ve všech dalších ukazatelích – z emailingu chodí o 21% více lidí než doposud, konverze se zvýšili o 23 %. A to nejzásadnější, obrat e-shopu, vyskočil díky inteligentnímu emailingu o 85 % za období pouhých 6 měsíců.

Zdroj: Komentář vyšel původně v magazínu MarketingSalesMedia

Celkem 1 komentář k článku

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: