Jak využít behaviorální data díky IBM UBX
Behaviorální data vám prozradí řadu věcí o zákaznících a jejich pohybu na vašem e-shopu. Pro jejich synchronizaci a využití je k dispozici nástroj IBM UBX. Jak funguje a jak si ho nastavit?
UBX (Universal Behavior Exchange) je nástroj z rodiny IBM, který umožňuje propojovat behaviorální data napříč různými marketingovými nástroji. Veškeré události jsou v UBX vyměňovány v reálném čase, a to bez nutnosti jakéhokoliv programování nebo jiných složitých zásahů, na které byste pravděpodobně museli dlouho čekat, nebo by byly relativně drahé. V rámci UBX je možné propojit mezi sebou jakákoliv partnerská řešení (viz jejich přehled zde). Navíc je IBM UBX poskytováno zdarma k nástrojům v rámci Watson Marketing.
Pomocí UBX tak marketéři mohou:
- realizovat marketingové nápady na personalizaci komunikace bez IT zásahů,
- automatizovat personalizaci komunikace napříč marketingovými kanály v reálném čase,
- lépe cílit pomocí relevantnějšího obsahu a zvýšit návratnost investic v rámci marketingových kampaní.
Výhody UBX
- Možnost využít data z jednoho kanálu a reagovat na ně v dalších kanálech.
- Centralizace, sdílení a ukládání behaviorálních dat.
- Jednoduché a intuitivní rozhraní – navrženo pro marketéry.
Využití v kombinaci s inzertními sítěmi
Nás nejvíce zajímají možnosti využití ve spojení s nástrojem IBM WCA. Ze seznamu partnerských řešení jsme vybrali dvě služby – IBM Social Audiences a DoubleClick Bid Manager –, které je možné využít, a vytvořit tak s IBM WCA synergii.
Pomocí těchto dvou nástrojů lze spravovat a cílit inzerci přesně na zákaznické skupiny, které se definují v IBM WCA. Je tak možné mít nastavenou například reaktivační kampaň na zákazníky, kteří již delší dobu nenakoupili, a nabídnout jim nějakou pobídku k nákupu napříč různými marketingovými kanály. To všechno bez nutnosti jakkoliv s těmito cílovými skupinami ručně manipulovat. Kampaň se jednorázově nastaví a běží dlouhou dobu beze změny – vše již řeší nástroje mezi sebou díky výměně dat prostřednictvím UBX.
Integrace s IBM Watson Campaign Automation
IBM WCA může vystupovat v rámci UBX na obou stranách komunikace – jako Publisher (poskytovatel dat) i jako Subscriber (příjemce dat) – dle účelu využití. Data tedy můžete vysílat i přijímat z jiných zdrojů a na základě toho přizpůsobovat své e-mailové kampaně.
Samotný proces napojení IBM WCA s UBX je velice snadný. Stačí v rámci IBM WCA vytvořit aplikační přístup pro UBX. Následně získáme přístupový token, který použijeme při definici koncového bodu (Endpoint). Po vyplnění ID databáze v IBM WCA lze začít definovat data, kterým chceme „naslouchat“ a které je tak možné posílat do dalších nástrojů.
V rámci IBM UBX je možné jednoduše otestovat, zda jsou data korektně přijímána. Dostupný je monitoring přijímaných událostí v reálném čase, které lze dále využívat.
Pokud bychom chtěli používat IBM WCA jako poskytovatel dat (Publisher), můžeme sledovat veškeré události spojené s reakcí na zaslané e-mailové kampaně. Tato data jsou po vydefinování v reálném čase odesílána do UBX a jeho prostřednictvím dále do nadefinovaného koncového bodu (Endpoint). Dle těchto dat je pak možné třeba aktivovat definovanou kampaň v placených médiích na určitého zákazníka.
V případě, že je IBM WCA na straně příjemce dat (Subscriber), ukládají se získaná data k příslušným kontaktům jako speciální behavior události, s nimiž lze pracovat obdobně jako s událostmi na základě webtrackingu. Některá data se mohou uložit do speciálních relačních tabulek. V obou případech je možné využívat tyto události v rámci tvorby zákaznických segmentů, pro vstup do automatizovaných programů, dynamizaci e-mailů nebo jako jedno z kritérií pro napočet skóringu na základě chování v rámci IBM WCA.
Jak začít?
Pokud již používáte IBM WCA a rádi byste jej propojili s některým z partnerských řešení, ozvěte se nám. Rádi pomůžeme se vzájemným propojením systémů prostřednictvím IBM UBX. Společně také navrhneme a nastavíme možné scénáře pro cílenější a relevantnější oslovování zákazníků.
Napsat komentář