V diskuzích i e-mailech se nás často ptáte, jak migrace produktových kampaní pod CSS partnera ovlivní vaši podporu od Googlu. Abychom vyvrátili časté omyly a mýty, přiblížíme vám v článku, co s sebou tento proces přináší.
Všem zůstává klasická podpora Google Ads. Ať spolupracují s CSS partnerem, nebo nikoliv
Nic se na ní nemění pro většinu českých e-shopů. Bez ohledu na to, zda ji oslovíte přes chat nebo e-mailem. Stále ji můžete využívat pro řešení situací s vaším účtem.
Jak kontaktovat podporu Google Ads
1) E-mailem
Pomocí nápovědy Google, kde se nachází odkaz ke kontaktnímu formuláři.
2) Chatem přes Google Merchant Center
Odkaz na chat najdete v místech podle obrázků níže:
Vznik CSS programů ovlivnil strukturu zákaznické podpory pouze u klientů s vysokými spendy Google nákupů
Inzerenti s vyššími spendy ve výkonnostních kampaních Googlu mají přiděleného speciálního account manažera. Ten s vámi řeší nejrůznější situace a problémy vašeho účtu. Ještě před vznikem CSS programů vám pomáhali také se shopping kampaněmi.
Tito klienti mohou nyní požádat o přidělení speciálního strategisty určeného přímo pro shopping kampaně na Googlu. Account manažeři z Google Ads už jim nadále nenabízí strategickou podporu pro shopping kampaně.
O Google podporu tedy nepřijdete ani v případě vysokých reklamních rozpočtů. Vaše požadavky související se strategií shopping kampaní pouze vyřeší jiná osoba v rámci nové organizační struktury Google.
Také my jakožto certifikovaný CSS partner máme k dispozici shopping strategistu od Googlu, který řeší požadavky našich klientů s vyššími rozpočty v Google nákupech.
Account manažeři Google stále řeší „provozní“ požadavky pro Google nákupy
Přestože je problematika shopping kampaní u velkých inzerentů nově přesměrována na shopping strategisty, stále existují témata, se kterými se e-shopy mohou obracet na běžnou podporu Google Ads. Například jde o obchodní podmínky, upozornění na chyby Google Merchant Centra či schvalování.
Ať už inzerujete přes Google nákupy nebo CSS partnera, můžete kontaktovat podporu Shopping Ads přes tento formulář. Podpora vás jakožto velkého inzerenta může přesměrovat na shopping strategistu až v případě, že vás zajímají možnosti zlepšení výkonu kampaní, chystané novinky a jiné „strategičtější dotazy.“
2 věci, které zvážit při migraci účtu pod CSS partnera
1) Jakou úroveň podpory CSS partner nabízí?
Nabízí CSS partner podporu? Pomůže vám, když vám Merchant Center zamítne produkty či hlásí chyby? Může vám nabídnout užitečné tipy či jiné formy strategické podpory?
My díky dlouholeté zkušenosti s Google Merchant Centrem a správou feedů u různorodých oborů umíme řadu dotazů a problémů klientů řešit i bez toho, aniž byste se museli obracet na podporu Google Ads.
2) Co získáte nad rámec 20% slevy?
CSS program není jen o efektivnějším čerpání rozpočtu. Při vhodné volbě partnera získáte mnohem víc.
My například nabízíte klientům i pokročilé automatizační nástroje, které výrazně zefektivňují správu výkonnostních kampaní v shopping kampaních. Ať už jde o automatizovanou úpravu produktových titulků, monitoring cen konkurence a jiné.
Změna struktury zákaznické podpory Google vás v praxi příliš neovlivní
Ačkoliv si to řada lidí mylně myslí. Klasický ticketovací systém funguje i po přechodu na CSS program. Pouze klienti s vysokými rozpočty nově získávají zákaznickou podporu u strategisty pro shopping kampaně. Tato „podpora“ je ale dostupná pouze u velkých inzerentů, kterých je v České republice ve srovnání s jinými trhy minimum.
Zajímat by vás však mělo, zda vám CSS partner může pomoci zlepšit vaše výsledky nad rámec 20% slevy v Google nákupech. Má dostatečnou znalost Google nákupů? Umí vám poradit, když si nebudete vědět rady? I to hraje důležitou roli při rozhodování, jakého CSS partnera si vybrat.