5 nejčastějších chyb při posílání obchodních nabídek
Na co si dát pozor při zasílání obchodních sdělení? Přečtěte si o 5 nejčastějších chybách a vylepšete e-mailovou komunikaci se svými zákazníky!
Na podzim roku 2017 jsme testovali e-mailovou komunikaci 31 českých e-shopů oceněných v soutěži ShopRoku 2016. V rámci studie jsme se mimo jiné zaměřili na hodnocení navazující komunikace e-shopu se zákazníkem. Tedy na to, jak probíhá zasílání obchodních sdělení.
Jaké jsou nejčastější chyby, kterých byste se při zasílání obchodních e-mailů zákazníkům měli vyvarovat?
Příliš brzy
Celkem 6 testovaných e-shopů odeslalo obchodní sdělení dříve, než byla zákazníkovi doručena zásilka. Některé e-shopy dokonce posílají e-mail s další nabídkou ještě před tím, než stihnou vyexpedovat objednávku. To může zákazníka odradit a vést k úplnému odhlášení newsletterů. Doporučujeme nechat zákazníka chvíli vydechnout a po objednávce ho na 14 dní vyřadit z běžné rozesílky.
Velké množství e-mailů
Kolik e-mailů měsíčně obdrží váš zákazník? V extrémních případech e-shopy doslova bombardují své zákazníky, a to dokonce i s více než 20 sděleními měsíčně. Druhý extrém je absence jakékoliv další nabídky. Ideálně posílejte newslettery podle předem stanovených scénářů v maximálním počtu několik jednotek měsíčně.
Nerelevantní nabídky
Personalizace je v marketingu velmi oblíbený termín. Přesto personalizované e-maily posílá pouze jediný z testovaných e-shopů. Sbírejte o svých zákaznících co nejvíce dat! Ze začátku nemusíte vědět mnoho, abyste byli schopni obsah zprávy přizpůsobit. Nejprve začněte se správným oslovením, využijte informace z věrnostního systému a v neposlední řadě pracujte s nákupní historií a aktivitou zákazníka na e-shopu.
Chybějící responzivita
Téměř 50 % e-shopů neposílá responzivní e-maily. Přitom korektní zobrazení newsletterů na všech zařízeních je v dnešní době základem. Důležité je, aby se e-mail správně zobrazil hlavně na mobilních zařízeních. Využijte toho, že lidé často čtou e-maily na mobilech a zasílejte plně responzivní zprávy.
Nelze změnit preference
Link pro odhlášení newsletterů je nutnou povinností, kterou splnily všechny e-shopy. Většina z nich ale při odhlašování nevyužívá možnost zákazníka vyzvat ke změně preferencí. Příjemce e-mailu přitom nemusí chtít nutně zrušit newslettery úplně, ale třeba jen změnit jejich počet nebo obsah. Přidejte do odhlašovacího procesu možnost změnit preference a nepřicházejte o cenné kontakty.
Napsat komentář