5 inspirací ze zahraničí pro vaše e-maily

Businessman drawing E-mails conceptKaždý den jsou odeslány miliardy e-mailových obchodních sdělení. Kromě klasického e-blastu nám ale společnosti plní schránky i zajímavějšími kousky. Nechte se inspirovat pěti zahraničními e-maily, které jsme pro vás vybrali.

#OptOutside

Den díkuvzdání je ve Spojených státech jedním z nejdůležitějších svátků. Po čtvrtém listopadovém čtvrtku ovšem nastává to pravé šílenství – takzvaný Black Friday. Černý pátek startuje vlnu slev a předvánočních výprodejů, díky čemuž se vcelku úspěšně začíná objevovat též mezi marketingovými akcemi českých obchodníků.

Americká společnost REI, která je jedním z největších amerických retailerů zaměřených na outdoorové zboží, se ovšem v roce 2015 rozhodla tento „svátek“ pojmout jinak. Místo vidiny obrovských tržeb uzavřela na Black Friday všech 143 prodejen a zaplatila svým 12 000 zaměstnancům volný den.

Zákazníkům pak zaslala e-mail, ve kterém jim radí strávit Black Friday raději v přírodě a s rodinou, stejně jako její zaměstnanci. Celou kampaň označila hashtagem #OptOutside, který se okamžitě ujal a pod kterým naleznete na Twitteru desetitisíce příspěvků.

PROČ ANO? REI skvěle zamířila a vcítila se do své cílové skupiny. Pochopte i vy své zákazníky, zbořte zdi a nebojte se vystoupit z davu.

rei

Litmus

Využívání GIF obrázků, které jsou v poslední době velmi populární, může být v některých případech sporné. Microsoft Outlook totiž zobrazování animovaných obrázků od verze 2007 nepodporuje. I po stažení obrázků se zobrazí pouze první obrázek animace, a tak jedinou možností, jak si GIF zobrazit, je otevřít si e-mail na webu.

Používat animace je nutné s rozvahou a citlivě. Jedním z takových příkladů je e-mail společnosti Litmus, která se e-mailingem a e-mailovou analytikou přímo zabývá. Ve svém newsletteru představila nový nástroj Litmus Scope, který jednoduše zobrazuje zdrojové kódy e-mailů. Animace zdůrazňuje rozdíl mezi designovým a zdrojovým zobrazením – na čtenáře působí nenuceně a zároveň poutavě.

PROČ ANO? Animace je přirozená a čtenáře zaujme. Lidé velmi dobře reagují na animace, kde se porovnávají dva stavy určitého objektu – kupříkladu fotografie stejného místa před x lety a dnes.

litmus

Dropbox

Každá společnost se dříve či později setká s odlivem zákazníků, kteří přestanou její služby využívat. Pro zachycení a opětovné oslovení těchto zákazníků slouží takzvané reaktivační kampaně. Doba neaktivity zákazníka, po které tuto kampaň spouštět, se velmi liší dle segmentu. U rychloobrátkového zboží je v řádech několika málo týdnů, zatímco u elektroniky v řádech měsíců.

Společnost Dropbox zajisté není třeba zdlouhavě představovat – jedná se o cloudové úložiště. Ve své reaktivační kampani zobrazuje zákazníkům jejich Dropbox jako prázdnou krabici s pavučinami, kterou by se ovšem hodilo omést, uklidit, začít znovu používat. Nová, používaná krabice je naproti tomu venku na louce mezi „cloudovými obláčky“.

PROČ ANO? Příjemná kreativní reaktivační kampaň. Připomíná uživateli výhody Dropboxu a nabízí „prohlídku“ pro ty, kteří si chtějí osvěžit, jak s cloudovým úložištěm pracovat.

dropbox

Bonobos

Bonobos je americká společnost zaměřená na pánskou módu. Jedná se o e-shop se zhruba dvacítkou prodejen po celých Spojených státech. Přestože nejde o světoznámou značku, získal Bonobos již několik ocenění – mimo jiné i v oblasti e-commerce. Jedním z nich je například zařazení mezi 20 Awesome Facebook Pages v Inc. Magazine.

Bonobos nabízí svému publiku věcný, ale zároveň kreativní a zábavný obsah. Jedním z příkladů může být i e-mail, ve kterém představuje (u nás paradoxně tolik neoblíbené) manšestráky. Pomocí mapy si každý může najít ten ideální outfit pro každou příležitost. V každém z cílů najdeme i obrázky a odkazy na jednotlivé produkty na webu.

PROČ ANO? Bonobos vtipně využívá anglického názvu pro manšestrové kalhoty (french corders) a francouzské názvy zakomponoval i do odpovědí v mapě. Bavte se i vy jazykovými hříčkami a osvěžte svou komunikaci.

bonobos

Brooks Brothers

U fashion e-shopů ještě zůstaneme. Brooks Brothers je nejstarší pánská oděvní společnost ve Spojených státech, založena již roku 1818. V dnešní době se ale věnuje též dámským a dětským oděvům i domácím doplňkům.

Tato značka klade důraz na tradici a kvalitu. Jedním z hlavních produktů je klasická polokošile se znakem Brooks Brothers, nabízená v široké škále barev. Brooks Brothers ve svém newsletteru představují tuto kompletní škálu barev na košilích poskládaných do komínku.

PROČ ANO? Představení klasického produktu novým způsobem. Vše je čisté, přehledné a dokonale minimalistické, ale zároveň kreativní.

brookbros

Chtěli byste se o e-mailngu dozvědět více? Zaregistrujte se na konferenci Emailing 2020, která proběhne již 6. října!

Snímek obrazovky 2016-09-07 v 14.58.52

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: