Zlepšete personalizaci AdWords reklam. Pomůže vám nová funkce IF

V reklamním systému AdWords se před nějakou dobou objevila zajímavá novinka, která vám pomůže vylepšit vaše reklamy ve vyhledávací síti. Je jí funkce IF, tedy vložení podmínky pro zobrazení textu.

Funkce IF umožňuje jednoduše personalizovat obsah vašich reklam, a vy tak můžete daleko přesněji zacílit své reklamní sdělení. Základem této funkce je podmínka, v níž AdWords řeknete: „Pokud si reklamu zobrazí uživatel mobilního telefonu, zobraz tento text. Pokud si reklamu zobrazí uživatel tabletu nebo desktopu, zobraz naopak tento text.“ V současné době je možné pomocí funkce IF upravit text na základě druhu zařízení, na kterém se reklama zobrazí, a na základě publika, do něhož konkrétní uživatel patří. Můžeme ale předpokládat, že se do budoucna tyto možnosti rozšíří. Zcela jistě by například dávalo smysl cílení na lokaci uživatele ve spojení s výdejními místy a dále též cílení podle pohlaví.

Jak funkci IF používat?

Pokud jste dříve chtěli vytvořit různé reklamy pro rozličná zařízení nebo publika, nezbylo vám než založit samostatnou kampaň pro každé cílení, kterému jste chtěli reklamy přizpůsobit. Toto šlo navíc jen do chvíle, dokud AdWords umožňovalo úpravu nabídky pro každé zařízení. Další možností pak bylo využití firemních údajů a personalizátoru reklam.

S funkcí IF toto odpadá – reklamy nyní můžete optimalizovat pomocí jednoduché syntaxe.

Funkce není omezena na konkrétní část reklamy, upravit tak můžete oba nadpisy, ale i popisek. Zároveň mějte na paměti, že úprava se nemusí týkat celého textu, ale jen jeho části. K tomu, abyste mohli funkci IF použít, vepište do vaší nové reklamy složenou závorku – { – a zvolte „Funkce IF“. AdWords vám poté napoví syntaxi. Pozor, pokud syntaxe nebude správně, reklamu nebude možné uložit!

Reklama využívající funkci IF pak může vypadat například takto:

Nadpis 1: Dámská obuv Nike

Nadpis 2: Ověřený prodejce obuvi

Popis: Nakupte nejlepší boty za skvělou cenu. {=IF(device=mobile,U objednávek z mobilu doprava zdarma!):Nakupte ještě dnes!}

Zajímavé využití této funkce může být právě ve spojení s různými publiky. Uživatelům, kteří nedokončili objednávku, například nabídnete v inzerátech zajímavou slevu, která by je mohla přesvědčit o nákupu právě u vás. Nebo si představme situaci, kdy máte e-shop s věrnostním programem, jehož součástí jsou speciální slevy. Uživatelům, kteří jsou registrováni v programu, můžeme informaci o věrnostním programu zobrazovat v inzerátech, zatímco ostatním uživatelům budeme komunikovat například dopravu zdarma od 1 500 Kč.

Příležitostí k využití funkce IF je spousta a je jen na vás, jaké kombinace dokážete do vašich reklam vymyslet.

Automatický odpočet či personalizátory

IF není jedinou funkcí, kterou můžete své reklamy vylepšit. AdWords dále nabízí dynamické vkládání klíčového slova. Při použití této funkce se do reklamy vloží klíčové slovo, které uživatel zadal do vyhledávače. Pokud je klíčové slovo delší než maximální počet znaků daného pole, použije se v reklamě vámi zvolené klíčové slovo. Tyto reklamy mají většinou lepší CTR než reklamy se standardním reklamním sdělením.

Do reklamy také můžete vložit odpočet, a zdůraznit tak blížící se konec vaší marketingové akce. Funkce bude v inzerátu automaticky aktualizovat zbývající čas. Vy tak nemusíte vytvářet 10 inzerátů, které se budou lišit v ubývající hodnotě dní do konce výprodeje.

Pro fajnšmekry nabízí AdWords takzvané personalizátory reklam, které se hodí v okamžiku, kdy v reklamě používáte hodnoty, jež se mohou často měnit. Může jít například o počet kusů produktu nebo jeho cenu. Při použití personalizátoru reklam tak odpadá aktualizace reklamních textů v případě úpravy ceny inzerovaného produktu. Personalizátory reklam používají data z firemních databází, které je tedy nutné pravidelně aktualizovat.

Celkem 1 komentář k článku

  1. dynamické vkládání klíčových slov. už z toho názvu je jasné, že se propisuje do reklamy kw ne vyhledávací dotaz, opravte si prosím 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: