Vánoční-dárky.cz: zpětné odkazy a vliv na návštěvnost

vanocniJak vám mohou pomoci zpětné odkazy? Dost bylo teoretizování: tentokrát pro vás máme konkrétní data ukazující, jak díky kvalitnímu linkbuildingu vzrostla u projektu Vánoční-dárky.cz organická návštěvnost.

Je to trochu pohled do minulosti: srovnání let 2014 a 2013 ale ukazuje, jak významně může vzrůst návštěvnost z vyhledávačů také webům, jejichž obsah je zaměřen pouze na určité období v roce. To je přesně případ vanocni-darky.cz, kde generují majoritu návštěvnosti pouhé dva měsíce v roce (listopad a prosinec).

Co se v sezóně 2014 udělalo?

Před začátkem loňské vánoční sezóny jsme se u projektu Vánoční dárky rozhodli pro realizaci linkbuildingové strategie i další SEO techniky. Konkrétně byly realizovány následující kroky:

  • Články na míru se zpětnými odkazy
    V sezóně 2014 jsme publikovali celkem 17 článků se zpětnými odkazy s vysokou informativní hodnotou. Umístěny byly na silných a relevantních serverech.
  • Komentářové odkazy
    Tvořili jsme též odkazy v diskuzích pod relevantními články a na navštěvovaných diskuzních fórech. Celkově jsme vytvořili nižší desítky komentářů.
    Zpětné odkazy přivedly za období Vánoc přes 1 500 přímých návštěv, nicméně jejich hlavní hodnotou je přínos v podobě lepších pozic ve výsledcích vyhledávání
  • On-page optimalizace
    Tvorba obsahu formou článků umístěných na webu, práce s klíčovými slovy a interními odkazy.

Jaké byly výsledky?

Google.com

Na Google.com vyrostl meziročně traffic oproti sezóně 2013 o 118 % z původních 61 743 návštěvníků na 134 584 návštěvníků.

Růst trafficu

Seznam.cz

Na Seznam.cz vyrostl meziročně organický traffic oproti sezóně 2013 o 50 % z původních 73 702 návštěvníků na 110 722 návštěvníků.

Organický traffic

Ostatní vyhledávače

Vzrostl také počet přístupů z dalších vyhledávačů Bing.com a Centrum.cz – Bing.com z původních 457 návštěv na 2 203 a Centrum.cz z původních 18 na 2 173.

Celková organická návštěvnost

Organická návštěvnost webu vzrostla celkem při sečtení všech vyhledávačů (Seznam.cz, Google.com a další menší vyhledávače) o 81,3 % z původních 138 013 na 250 223. Celkově jsme tak v sezóně 2014 získali o 112 210 více návštěvnosti z organického vyhledávání.

Celková organická návštěvnost

Která klíčová slova stála za růstem?

A na závěr malý pohled pod pokličku: která klíčová slova nám pomohla? Přestože jejich konkrétní seznam z logických důvodů nemůžeme zveřejnit, mohou vám následující kategorie alespoň rámcově napovědět, kde se skrývá příležitost také pro vaše vánoční projekty.

Klíčové slovo Hledanost % zastoupení hledanosti Kolik % hledání jsme získali Meziroční růst návštěvnosti
Obecná slova
(např. „Dárky k Vánocům“)
1 911 000 59 % 6,6 % 173,48 %
Rady, tipy a triky
(např. „Jak vybrat koledu“)
3 820 000 32 % 2,1 % 174,89 %
Segmentovaná klíčová slova
(např. „Dárky pro maminku“)
637 000 9 % 7,2 % 174,8 %

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: