Vánoční-dárky.cz: zpětné odkazy a vliv na návštěvnost
Jak vám mohou pomoci zpětné odkazy? Dost bylo teoretizování: tentokrát pro vás máme konkrétní data ukazující, jak díky kvalitnímu linkbuildingu vzrostla u projektu Vánoční-dárky.cz organická návštěvnost.
Je to trochu pohled do minulosti: srovnání let 2014 a 2013 ale ukazuje, jak významně může vzrůst návštěvnost z vyhledávačů také webům, jejichž obsah je zaměřen pouze na určité období v roce. To je přesně případ vanocni-darky.cz, kde generují majoritu návštěvnosti pouhé dva měsíce v roce (listopad a prosinec).
Co se v sezóně 2014 udělalo?
Před začátkem loňské vánoční sezóny jsme se u projektu Vánoční dárky rozhodli pro realizaci linkbuildingové strategie i další SEO techniky. Konkrétně byly realizovány následující kroky:
- Články na míru se zpětnými odkazy
V sezóně 2014 jsme publikovali celkem 17 článků se zpětnými odkazy s vysokou informativní hodnotou. Umístěny byly na silných a relevantních serverech. - Komentářové odkazy
Tvořili jsme též odkazy v diskuzích pod relevantními články a na navštěvovaných diskuzních fórech. Celkově jsme vytvořili nižší desítky komentářů.
Zpětné odkazy přivedly za období Vánoc přes 1 500 přímých návštěv, nicméně jejich hlavní hodnotou je přínos v podobě lepších pozic ve výsledcích vyhledávání - On-page optimalizace
Tvorba obsahu formou článků umístěných na webu, práce s klíčovými slovy a interními odkazy.
Jaké byly výsledky?
Google.com
Na Google.com vyrostl meziročně traffic oproti sezóně 2013 o 118 % z původních 61 743 návštěvníků na 134 584 návštěvníků.
Seznam.cz
Na Seznam.cz vyrostl meziročně organický traffic oproti sezóně 2013 o 50 % z původních 73 702 návštěvníků na 110 722 návštěvníků.
Ostatní vyhledávače
Vzrostl také počet přístupů z dalších vyhledávačů Bing.com a Centrum.cz – Bing.com z původních 457 návštěv na 2 203 a Centrum.cz z původních 18 na 2 173.
Celková organická návštěvnost
Organická návštěvnost webu vzrostla celkem při sečtení všech vyhledávačů (Seznam.cz, Google.com a další menší vyhledávače) o 81,3 % z původních 138 013 na 250 223. Celkově jsme tak v sezóně 2014 získali o 112 210 více návštěvnosti z organického vyhledávání.
Která klíčová slova stála za růstem?
A na závěr malý pohled pod pokličku: která klíčová slova nám pomohla? Přestože jejich konkrétní seznam z logických důvodů nemůžeme zveřejnit, mohou vám následující kategorie alespoň rámcově napovědět, kde se skrývá příležitost také pro vaše vánoční projekty.
Klíčové slovo | Hledanost | % zastoupení hledanosti | Kolik % hledání jsme získali | Meziroční růst návštěvnosti |
---|---|---|---|---|
Obecná slova (např. „Dárky k Vánocům“) |
1 911 000 | 59 % | 6,6 % | 173,48 % |
Rady, tipy a triky (např. „Jak vybrat koledu“) |
3 820 000 | 32 % | 2,1 % | 174,89 % |
Segmentovaná klíčová slova (např. „Dárky pro maminku“) |
637 000 | 9 % | 7,2 % | 174,8 % |
Napsat komentář