Tipy pro Den dopravy zdarma: Jak se připravit?

Den dopravy zdarma letos připadá na pondělí 13. listopadu a protáhne se až do středečního večera. Chystá se váš e-shop zapojit? Pak využijte naše tipy, jak se na tuto akci správně připravit.

 

 

Den dopravy zdarma si za několik posledních let vybudoval v ČR silnou pozici a stal se jednou z tradičních podzimních akcí, při níž rostou počty objednávek o stovky procent. Dokazují to i čísla z uplynulého ročníku, do něhož se zapojilo přes 1 500 e-shopů. Těm se průměrný denní obrat zvýšil až o trojnásobek, celkový obrat pak činil 220 milionů Kč.

To je ale už minulost. Letošní Den dopravy zdarma startuje 13. listopadu ve 12.00 a skončí 15. listopadu ve 23.59. Pokud se do něho váš e-shop zapojí, máte ještě stále čas a možnost upravit svou strategii tak, aby byla pro vás tato akce naprostým úspěchem. Podívejte se na naše tipy.

Skladové zásoby u klíčového zboží

Základem úspěchu u akce jako Den dopravy zdarma je mít na skladě správné produkty v dostatečném množství. Zapojené e-shopy z minulých ročníků si mohou udělat analýzu prodejů v tomto období, k tomu se nabízí webová analýza pomocí Google Analytics Enhanced Ecommerce.

Díky ní se dozvíte, které produkty zákazníci nejčastěji přidávají do košíku nebo jaký konkrétní produkt se zákazníkovi nejčastěji zobrazil. Můžete sledovat souvislost mezi chováním uživatele a produkty od začátku až do konce nákupního cyklu, a to na úrovni jednotlivých produktů nebo agregovaně až v pěti produktových kategoriích.

Obrázek: Pohled na výkonnost produktů před akcí a během ní. Nárůst hlavně nízkocenových položek

Najděte své hero produkty

Ještě před započetím akce sledujte aktuální produktové trendy. Mělo by vás zajímat, co lidé na internetu obecně hledají, a jaké budou produktové hity tohoto podzimu. Využijte například nástroj TrendLucid, jenž odhalí trendy ve vašem segmentu a zároveň ukáže cenové rozdíly v konečných cenách.

 

Cena zboží rozhoduje

Není překvapením, že během Dne dopravy zdarma zákazníci nakupují spíše zboží s nižší cenou. Minimální cena objednávky je však stanovena na 300 Kč, takže se nemusíte bát, že zákazníci akci výrazně zneužívají k nákupům levného zboží. Dokazuje to i průměrná hodnota loňské objednávky, která činila 1 250 Kč. Pro porovnání, celoroční průměr v tuzemských e-shopech se pohybuje kolem 1 500 Kč.

Co je důležité: Nedoporučujeme přímo kombinovat další slevy, pokud je doprava zdarma. Pokud již chcete využít další motivace, nabídněte zákazníkům spíše slevu na další nákup. Analýza vám též odhalí, zda máte dobře nastavenou cenovou hladinu ve srovnání s konkurencí.

Udělejte si zátěžový test

Den dopravy zdarma je ideálním zátěžovým testem před hlavním náporem, který dorazí s dalšími akcemi jako Black Friday a s vánoční špičkou, jež letos připadne na týden od 11. do 15. prosince. Sledovat byste měli zejména následující:

  1. Rychlost, s jakou zvládáte vyřídit objednávky v okamžiku jejich prudkého nárůstu (pro optimalizaci procesů využijte například Balíkobot).
  2. Počet zaměstnanců a brigádníků, jejich reálné vytížení.
  3. Testování nových technologií, a to nejen v rámci skladu, ale i třeba zákaznické komunikace.
  4. Interní komunikaci mezi expedicí a zákaznickou podporou, její bezproblémovost a rychlost.
  5. Zpětnou vazbu, konkrétně pak spokojenost zákazníků s objednávkou (Ověřeno zákazníky, sociální sítě).

TIP: Podívejte se také na rady, jak zlepšit expedici

Komunikační strategie

Vytvořte si samostatnou strategii pro nové a stávající zákazníky. Některé kanály jsou vhodné pro nové zákazníky (například Heureka, PPC kampaně, display), jiné zase pro ty stávající (remarketing, reaktivace zákazníků – newsletter). Připravte se na nával především nových zákazníků, to by vás ale nemělo odradit, abyste opomněli ty stávající. Dobrým nástrojem pro oslovení cílové skupiny jsou newslettery.

Vyhodnoťte přínosy správně

Důležitou otázkou u každé akce formátu Dne dopravy zdarma je správné vyhodnocení. Zkuste se na ni letos podívat jinak, z více úhlů:

  1. Výkon: O Vánocích můžete očekávat výrazný nárůst konverzního poměru, a tím snížení nákladu na akvizici nového zákazníka (CPA). Do CPA je ale potřeba započítat cenu dopravy jako marketingový náklad. Pokud je pak CPA nižší než průměrná marže z prodaného produktu, máte zisk z každé objednávky.
  2. Hodnota zákazníka: Zajímat by vás měly také dlouhodobé přínosy akce. Konkrétně to, zda se k vám nově získaní návštěvníci vracejí, nakupují a podobně.
  3. Cash-flow: Řada e-shopů bojuje před Vánoci s nízkým cash-flow. Akce jako Den dopravy zdarma dávají možnost se nadechnout a získat v krátkém čase významný příjem.

Sledujte náš seriál

V průběhu listopadu a prosince 2017 vám nabídneme další zajímavé tipy, jak využít sváteční sezónu na maximum. Podívejte se i na další podnětné články:

  • Tipy pro Den dopravy zdarma
  • Tipy pro Black Friday
  • Tipy pro vánoční špičku (v přípravě)
  • Tipy pro last delivery (v přípravě)
  • Tipy pro povánoční výprodej (v přípravě)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: