Tipy na e-shopy: Čerstvé maso až ke dveřím

Nových e-shopů není nikdy dost, navíc když se pyšní originálním konceptem. Dnes se podíváme na e-shopy propagující český design, nabízející merchandise hudebního festivalu nebo čerstvé maso online. Jak se nám líbily?

Czechdesign shop – www.shop.czechdesign.cz

Proč bude úspěšný (slovy autorů): Pro nás je úspěchem už samotné vytvoření e-shopu s českým designem, tedy přímá podpora kvalitní lokální tvorby. Už 15 let podporujeme český design, vydáváme odborné publikace, propojujeme firmy s šikovnými designéry, organizujeme designérské soutěže, píšeme v současnosti nejčtenější magazín o designu v ČR. Prodávat online kousky od českých designérů byl pro nás další logický krok, jak ještě více zpřístupnit jejich tvorbu. Máme ohromnou radost nejen z toho, že jsou nadaní a navrhují krásné produkty, ale také z toho, že Češi mají rádi zdejší tvorbu.

Podobné e-shopy: DesignVille, DesignBuy a další

Jak se nám líbí?

Koncept internetového obchodu, který nabízí exkluzivní designové – a navíc české – produkty, je s rostoucím zájmem o toto zboží stále atraktivnější. E-shop je vizuálně přitažlivý. Sází na minimalizmus, který jenom podtrhuje unikátnost jednotlivých kousků, což je dobře. (Navíc minimalistické pojetí se ke světu designu tak nějak hodí.) Kvitujeme i možnost vrácení zboží do 30 dnů a dopravu zdarma (byť až od částky 1 900 Kč).

Drobný nedostatek jsme objevili v košíku, kde zákazník vůbec nemusí zaškrtnout, že souhlasí s obchodními podmínkami. To není ideální, jelikož zákazník by měl vždy projevit iniciativu, aby bylo jasné, že se s podmínkami měl možnost seznámit. Z čistě subjektivního hlediska pak na nás zmatečně působí způsob, jakým je e-shop propojen s magazínem. Kvůli tomu, že oba weby vypadají vizuálně podobně, se může uživatel při navigaci snadno ztratit.

Transmission – www.transmission.events/shop

Proč bude úspěšný (slovy autorů): Náš e-shop je specifický z pohledu našich zákazníků, kterými není v tuto chvíli široká veřejnost, ale návštěvníci a fanoušci našeho Transmission Festivalu, jenž se koná již přes deset let každoročně v Praze v O2 aréně a stal se tak populární, že se rozšířil již i do Austrálie a Thajska, a brzy budou následovat další země po světě. Naši fanoušci si mohou pořídit festivalové suvenýry (merchandise) na každé naší akci, kterou pořádáme, ale zároveň jsme jim chtěli vyjít vstříc, a proto jsme vytvořili náš e-shop, na němž si mohou objednat svůj merchandise kdykoliv během roku a nechat si ho doručit domů. Naše zboží rozesíláme po celém světě a do budoucna bychom značku Transmission rádi přiblížili také ke každodenní/casual módě a mohli tak rozšířit okruh našich zákazníků.

Podobné e-shopy: Své e-shopy má i pár dalších českých festivalů, například Eshop.colours.cz

Jak se nám líbí?

Transmission je jednoduchý e-shop, který jen doplňuje celosvětově známý stejnojmenný festival taneční hudby. Obchod vznikl hlavně kvůli prodeji merchandise, na který tak fanoušci festivalu nemusejí čekat až do začátku samotné akce, ale mohou si jej objednat hned a online. Přestože je e-shop opravdu jednoduchý, pro tento hlavní účel úplně stačí. Líbí se nám upselling jak u konkrétního zboží, tak v košíku, kde e-shop nabízí produkty podobné těm aktuálně prohlíženým.

V košíku ještě zůstaneme – e-shop tam totiž trochu překvapivě předpokládá, že u zákazníka se bude lišit fakturační a doručovací adresa. Úplně dostačující by bylo ponechat pouze fakturační adresu a zákazníka nechat rozhodnout, zda chce vyplnit i jinou doručovací adresu. Závažnějším nedostatkem bylo při testování e-shopu hodně pomalé načítání stránek (a to hned na několika „přijímačích“). Tohle má tendenci pověst obchodů poškozovat.

SelaVita – www.selavita.cz

Proč bude úspěšný (slovy autorů): Nakupování masa online není stále pro mnoho lidí samozřejmost. Na našem e-shopu nabízíme špičkové české i jihoamerické maso a další produkty. Chceme kombinovat výborný servis online i offline a ukázat, že pořízení masa na internetu může být příjemným zážitkem. Zároveň si přejeme být i společníkem – expertem pro všechny, které zajímá kultura jídla a stolování. Z toho vychází celý koncept. Výsledkem je podle našeho názoru promyšlený, srozumitelně strukturovaný, přehledný a vizuálně přitažlivý web, který vytváří atraktivní prostředí pro všechny návštěvníky. Kromě samotného nákupu mohou zabrousit na blogy, do slovníku, pro recepty či do SelaVita Academy. Jejím garantem je chef Miroslav Grusz, který mimo jiné spolupracoval s Andreou Accordim, když restaurace Allegro získala první michelinskou hvězdu v Česku. Videa s Mirkem poskytují vhled do kuchyně špičkového kuchaře. Dosavadní živé ohlasy ukazují, že celý koncept má velký potenciál a už po několika měsících vzniká nejen na sociálních sítích velmi živá komunita, která novou značku postupně poznává a doporučuje dál.

Podobné e-shopy: Nakupzfarmy.cz, Masodomu.cz a další

Jak se nám líbí?

SelaVita je netradiční koncept e-shopu, který potvrzuje, jak důležité jsou při online prodeji potravin emoce. E-shop dobře využívá lákavé a kvalitní fotografie produktů z masa a také obsah relevantní vzhledem k cílovce (magazín, recepty a jiné). Návštěvník e-shopu si lépe vybere i díky výborným popisům zboží, které sdělují, pro jaký účel je maso vhodné, a to jak v textu, tak v rámci ikonek pod fotkou.

Líbí se nám též jednoduchá filtrace zboží v levém menu – z pohledu uživatele je rychlá a jednoduchá, stejně jako výběr druhu masa z „plánku“ zvířete. Kde je to možné, nabízí prodejce různé druhy porcování masa, což je jenom výhoda. Přesto bychom i v tomto případě doporučovali, aby zákazník v košíku spíše zaškrtnul souhlas s obchodními podmínkami, než že by ten byl automaticky předpokládán stiskem tlačítka Odeslat objednávku.

Výzva pro čtenáře

Máte vlastní tip na netradiční specializovaný e-shop? Sdělte nám ho do diskuse – rádi se se zajímavými projekty nejen sami seznámíme, ale také je představíme na blogu v některém z dalších dílů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: