Srovnávače zboží: aktuální trendy a novinky

tesco 7Za minulý rok došlo na poli srovnávačů k řadě změn, které měly větší nebo menší vliv na jejich výkon. Stále přitom platí, že jsou jedním z nejlépe konvertujících zdrojů návštěvností. K jakým změnám došlo a co srovnávače plánují na rok 2015?

Zboží.cz

Na Zboží.cz došlo k patrně největšímu množství změn ze všech tuzemských srovnávačů. Nejzásadnější byla úprava celkového vzhledu srovnávače a s tím spojené přidání biddingu na položky zobrazované ve fultextových výsledcích vyhledávání. Ve specifikaci XML feedu byl také přidán element MAX_CPC_SEARCH, který je možno využít k nastavení vyšších cen za proklik. Minimální cena za proklik bude 1 Kč, vzhledem ke konkurenčnímu boji se ale může vyšplhat i na několikanásobně vyšší hodnotu. To bude mít za následek navýšení nákladů na inzerci nebo snížení návštěvnosti pro e-shopy, které budou tuto možnost biddingu ignorovat.

Videorecenze

Seznam již aktivně testuje možnost přidat videorecenze, v průběhu roku by se tato funkčnost měla rozšířit do té míry, aby mohli recenze přidávat i sami uživatelé. E-shopy s vlastními produktovými videi díky tomu mohou mít v budoucnu na Zboží.cz výhodu.

Návody na produktové kartě

Další novinkou je možnost doplnit manuál k produktům, které obchod prodává. Ten se bude zobrazovat na speciální záložce v produktovém detailu. Obchody, které zboží prodávají, mohou zaslat návody k výrobkům.

2

Párovací nástroj

E-shopy, které mají zpřístupněn párovací nástroj přímo v administraci srovnávače, mohou nyní podle vyjádření Seznamu očekávat vyšší stabilitu a efektivitu tohoto nástroje.

Novinky na 2015

Zboží.cz plánuje na tento rok přepracování zastaralého designu administrace a přidání nových funkcí a možností vytvářet přehledy. Na podrobnější informace si však ještě musíme počkat.

Heureka.cz

Změna ceníku

Největší změnou bylo celkové přepracování ceníku, které mělo ve většině případů vliv na zvýšení cen za proklik. Přesto je možné, že některé eshopy ušetřily. Je třeba vybrat skupiny výrobků, které by (například jen o malý zlomek ceny) spadaly do nižší cenové kategorie a u produktů do 21,00 Kč včetně DPH není cena prokliku účtována.

Výdejní místa

V roce 2014 přibyla možnost rozlišit výdejní místa od kamenných prodejen. Je vhodné je takto ručně rozlišit, původní záznamy byly automaticky převedeny na prodejny.

Recenze z Ověřeno zákazníky

Heureka loni také přidala možnost stahovat všechny recenze a zobrazovat je například na produktových stránkách vašeho e-shopu.

Obchody poblíž

Postupně roste význam pro uvedení dostupnostního souboru. Zavedena byla možnost „Obchody poblíž“ i pro mobilní zařízení, kde roste pravděpodobnost jeho využití samotnými zákazníky. Současně byl přepracován vzhled desktopové verze.

mobile vs. desktop 6

Nové kategorie

Pokud vám chybí kategorie pro vaše zboží, průběžně můžete přidání nových kategorií sledovat zde.

Heureka Košík

Došlo ke sjednocení vzhledu pro košíkové a nekošíkové nabídky. Heureka nabízí první měsíc zdarma bez provizí na zkoušku. Uživatele nyní motivuje k nákupu přes Heureka Košík slevou na iTesco.cz.

tesco 7

Rozšíření exportů

Byly vytvořeny podrobné exporty pro všechny položky s možností stáhnout si je ve formátu XML nebo XLS v přehledu zařazených produktů. Reporty se generují na měsíční, týdenní nebo denní bázi.

xml report 8

DealPly

Minulý rok podepsala Heureka.cz spolupráci s firmou DealPly. Pokud se její plugin masivněji rozšíří mezi uživatele, vznikne tím problém s nemožností zakázat návštěvnost z tohoto zdroje.  Majitelé e-shopů by tak v případě, že budou chtít Heureku nadále využívat, nemohli tento druh návštěv nijak ovlivnit i v případě, že by byla méně konverzní než zbytek návštěvnosti z tohoto zdroje.

Google Nákupy

V Google Nákupech bylo třeba upravit specifikaci. Ke změně došlo zejména u technických náležitostí:

  • možnost dopadových URL na mobilní verzi webu
  • možnost přidat více obrázků k jednomu produktu
  • pro kategorii oblečení byly přidány nové atributy, které umožňují podrobnější popis tohoto typu produktů
  • zjednodušení atributu dostupnosti, nyní je snazší rozlišit, kdy a jak lze produkt dodat
  • uveden přesný počet znaků jasně stanovuje délku jednotlivých atributů a napomáhá tak správnému zobrazování produktových informací

Pricemania.cz

Na podzim oznámila společnost Pricemania vstup na český trh, v tomto období stále probíhá testování v betaverzi srovnávače. Registrace i prokliky jsou díky tomu zdarma. Podle vyjádření zástupců této firmy bude srovnávač e-shopům, které se zaregistrují v období před nasazením plného provozu, nabízet kredit na zkoušku zdarma. Je tu tedy určitý prostor, jak zdarma navýšit návštěvnost svého e-shopu.

Specifikace XML feedu je totožná se slovenskou verzí s výjimkou částek za cenu zboží, které musí být v českých korunách. Největší české e-shopy již srovnávač využívají a vzhledem k současnému bezplatnému provozu nemají ani menší e-shopy co ztratit.

priceman

Hledejceny.cz

Tento srovnávač spustil novou verzi certifikátů s nejnižšími cenami zboží. V administraci se zobrazí počet položek na e-shopu, pro které bude možné certifikát využít. Nevýhodou je, že návštěvníka obchodu můžete odvést ke konkurenci s vyšší cenou, ale jinou výhodou pro kupujícího.

Celkem 1 komentář k článku

  1. Pavel Kročák

    Zdravím, nechybí v článku informace o portálu Srovname.cz? 🙂
    Také má spoustu novinek, o kterých stálo za to se zmínit.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: