Case study: Jak Spokojenýpes.cz vydělal miliony jediným e-mailem

SpokojenýPes.cz, přední český e-shop s potřebami pro domácí mazlíčky, je skvělým příkladem toho, jak lze využít detailní zákaznická data sbíraná v CDP Bloomreach Engagement k efektivnímu růstu byznysu. Když se skloubí personalizovaná komunikace se zákazníky se psím šarmem, může vzniknout jedinečný newsletter pro každého klienta, který nejen zvýší prodeje, ale také prohloubí vztah se zákazníky. Přečtěte si, jak probíhal celý proces, ve kterém kampaň „MÁTE TO SPOČÍTANÝ!“ díky jedinému e-mailu dosáhla návratnosti ROI 6230 %.

Příběh značky

SpokojenýPes.cz, založený v roce 2005 jako e-commerce platforma, je předním dodavatelem krmiv a potřeb pro psy, kočky a další domácí mazlíčky na českém trhu. Společnost klade důraz na spokojenost zákazníků, pohodu zaměstnanců a kvalitu produktů. Spokojený pes působí jak v České republice, tak na Slovensku a může se pochlubit ročním obratem přesahujícím 600 milionů Kč. Ačkoli se primárně zaměřuje na online prodej, společnost má také významnou maloobchodní přítomnost, když nedávno otevřela svou třetí prodejnu v Praze.

Výzva

Spokojený pes si svých klientů váží stejně jako oni svých mazlíčků. Hlavními cíli bylo odměnit nejvěrnější zákazníky, zvýšit prodej a příjmy a otestovat provokativní přístup v komunikaci. Vzhledem k tomu, že komunikace značky inklinuje k hravé „psí“ rétorice, jako například „Tlapku na to!“ a „Haf!“, bylo cílem zjistit, jak daleko lze tento jazyk v souvislosti s interakcí se zákazníky posunout, i když by to mohlo zahrnovat určitá rizika.

Zároveň byla výzva vytvořit personalizovanou komunikaci, která by byla jedinečná pro každého zákazníka a zároveň podporovala pocit sounáležitosti prostřednictvím porovnání s ostatními. „Spokojený pes chtěl vytvořit kampaň, která by nejen zdůraznila úspěchy uplynulého roku, ale také posílila pouto s jejich nejoddanějšími zákazníky. K tomu bylo zapotřebí analyzovat řadu zákaznických dat, jak na osobní úrovni, tak v porovnání s ostatními, a vytvořit jedinečné výsledky, které by byly komunikovány v newsletteru,“ říká Karel Hájek, Senior CDP Solution Consultant z přední české marketingové agentury Acomware, která kampaň pro značku realizovala.

Řešení

Řešení spočívalo v zahájení personalizované komunikační kampaně prostřednictvím newsletteru v polovině ledna 2024, navržené jako shrnutí roku 2023. Kampaň inspirovaná každoročními shrnutími od Spotify a Apple Music měla za cíl zvýšit prodej a zároveň rozvíjet a prohlubovat vztahy se zákazníky. Newsletter měl za cíl vzbudit zájem spotřebitelů provokativním předmětem e-mailu „MÁTE TO SPOČÍTANÝ!“, který v češtině znamená jak shrnutí věcí (spojené s nákupním chováním zákazníka v uplynulém roce a v porovnání s ostatními zákazníky), tak i „máš to spočítané“, což vytváří pocit naléhavosti dozvědět se více.

Inovativním prvkem kampaně bylo zahrnutí více než dvou desítek personalizovaných proměnných v každém e-mailu, které byly dynamicky přizpůsobeny na základě zákaznických dat. Tato vysoká úroveň personalizace udělala každý e-mail jedinečným. Data z různých zdrojů (API, SFTP, WEB) byla shromážděna, agregována a využita. Tým použil modul pro přenos dat z Bloomreach Engagement do Google BigQuery, což umožnilo sofistikovanou manipulaci s daty pomocí SQL. „Díky těmto širokým možnostem a absolutní přizpůsobitelnosti je Bloomreach Engagement srdcem našeho marketingu. Protože data nejsou v CDP uvězněna a můžeme je shromažďovat z různých zdrojů současně, byli jsme schopni získat statistiky pro každého jednotlivého zákazníka. Pro nás v Acomware je tento modul jedním z nejdůležitějších a nejužitečnějších, které Bloomreach nabízí,“ dodává Hájek.

Data použitá v Customer Data Platform (CDP) k vytvoření newsletteru zahrnovala:
– Oslovení
– Segment mazlíčka
– Sleva za věrnost
– Celkové výdaje v roce 2023
– Procentuální hodnocení věrnosti
– Nejčastěji kupované krmivo
– Počet objednávek
– Nejčastější den, čas a měsíc nákupu
– Oblíbená kategorie a značka

Výsledky

Personalizovaná kampaň prostřednictvím newsletteru přinesla působivé výsledky:

Bez debat to byl ohromný úspěch! Bylo to poprvé, co Spokojený pes realizoval takovou kampaň, a díky vynikajícím výsledkům plánuje její zopakování příští rok. Probíhají již diskuze o tom, jak kampaň dále vylepšit a rozšířit, s vizí rozšíření mimo newslettery a umožnění zákazníkům sdílet své shrnutí na sociálních sítích.

Komentáře jsou uzavřeny.

Štítky: