Plus mínus 99 slov — Rok 2020 v kostce

Každý týden se s vámi podělíme o desítku kampaní, novinek, divností nebo zajímavostí, které nás baví. Staráme se o sociální sítě a tyto věci k tomu prostě patří! O tom je rubrika Plus mínus 99 slov.

Top ten

Jako už tradičně vydal i letos marketingový magazín Mediář přehled nejpovedenějších reklamních kampaní v Česku za rok 2020. Mezi silnou konkurencí obstály reklamní kampaně Rohlíku, Lega nebo ČSOB.

Česká vánoční reklamní klasika

Další zajímavým shrnutím českých reklamních počinů je výběr nejoblíbenějších vánočních reklam poslední dekády. Kdo by si nepamatoval na zlaté prasátko od Kofoly, píseň smutných holek od Vivantisu, nebo pojď mi hop z dílny T-mobilu?

Kreativní, nebo šílené?

Do třetice odkazujeme ještě na poslední výběr reklamních spotů. Tentokrát si můžete pustit ty vůbec nejbláznivější spoty, které za rok 2020 spatřily světlo světa. 

Wolker pro očkování

Na sklonku minulého roku vypustilo ministerstvo zdravotnictví nový spot na podporu očkování proti nemoci covid-19. Video pracuje s textem českého básníka Jiřího Wolkera a snaží se poetickou formou oslavit chvíle, které si vzhledem k pandemické situaci nemůžeme užívat tak jako dříve.

Praha očkuje

Hlavní město Praha bude mít vlastní kampaň na podporu první vlny vakcinace proti nemoci covid-19. Město se rozhodlo využít návrh kampaně, který původně vznikl pro ministerstvo zdravotnictví.

O2 spolu

Operátor O2 na začátku ledna spustil novou kampaň O2 spolu. Spojovacím prvkem kampaně je digitální postava Chytré sítě, která uživatelům ukazuje a radí, jak využívat služby společnosti co nejefektivněji.

#TheNorthFacexGucci

Oděvní značky The North Face a Gucci představily společnou kolekci, která hraje všemi barvami. Ve spotu se pak značky vrací ke svým kořenům a celé video má hravý hippie nádech.

Sociální sítě – nepřítel číslo jedna?

Rokem 2020 se táhlo několik kauz, které značně pošramotily pověst hned několika sociálních sítí. Celou problematiku ve svém článku hezky shrnuje magazín MediaGuru.

Hashtagy v posledním tažení

Instagram na konci minulého roku oznámil, že začne ve své aplikaci podporovat vyhledávání pomocí klíčových slov. O tom, jak se této úpravě algoritmu přizpůsobit píše Dhariana Lozano v Social Media Today.

Reklamní boom v mobilních hrách

Výdaje na reklamu v mobilních hrách rostou rychleji než u počítačů či herních konzolí. Důvodem je primárně pandemie koronaviru, kvůli které tráví hráči na telefonech víc času a také v aplikacích víc nakupují.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *