Reportáž z konference Emailing2020: Experti ukázali, jak vytvořit úspěšný e-mail

Přes 200 účastníků si letos poslechlo rady zahraničních expertů na e-mailový marketing. Nestihli jste si zaznamenat všechny klíčové myšlenky, nebo jste na konferenci Emailing2020 chyběli? V reportáži najdete tipy, jak vytvořit úspěšný e-mail a zvýšit zisky až o 50 %.

Úspěšný e-mail potřebuje čas

Z pohledu vývojáře uchopil téma e-mailingu Alex Ilhan, od něhož jsme čekali především praktické ukázky a představení inovací. Nezklamal. Během interaktivních ukázek představil prvky e-mailingu, které v Česku zatím nejsou běžné. Zaměřil se také na přístupnost, která je u nás prakticky pomíjená. Právě přístupnost (možnost přečtení e-mailů na různých zařízeních) je nyní v zahraničí velké téma. Dobře zpracovaný e-mail je podle Alexe takový, který přečte například i čtečka textu. Tohoto odborníka si budeme dlouho spojovat s prohlášením „don’t be a jerk“. Takže slovy Alexe, buďte chytří, protože dobrý e-mail potřebuje čas a jeho tvůrce by měl myslet na různorodost příjemců.

Klíč k e-mailovému marketingu

Frank Strzyzewski nás přenesl ke zdroji e-mailového marketingu, a to k samotnému e-mailu jakožto klíči. Představil možná úskalí, jež na nás číhají v momentě odeslání e-mailu. Ukázal, jakými kroky musí e-mail projít, než doputuje k adresátovi. Frank pobavil publikum vtipnými ukázkami toho, co vše se může pokazit v předmětu e-mailu. Zdůraznil, jak je důležité mít e-mailové adresy stoprocentně pod kontrolou. Vysvětlil, proč je dobré komunikovat z nesdílené IP adresy. Z jeho přednášky si rozhodně zapamatujeme, že doručitelnost e-mailů je vždy možné zlepšit.

Pět kroků k úspěšnému e-mailingu

Myšlenku Alexe Ilhana, že e-mail potřebuje čas a je nutné myslet na jeho příjemce, potvrdila ve svém příspěvku i Becs Rivett-Kemm. Tato expertka se e-mailingu věnuje ve společnosti Conversio, v jedné z nejrespektovanějších firem zaměřených na e-mailový marketing. S publikem se podělila o pět klíčových kroků při přípravě e-mailů.

  1. Personalizujte – Nestačí pouze reprodukovat data, která vám poskytl zákazník. Důležité je i doporučování zboží podle předchozích nákupů a využívání informací, které o konkrétním člověku máte. To může vést ke zvýšení zisků až o 50 %.
  2. Zacilte na správné lidi – Při zavedení nového produktu na trh je výhodné v předmětu e-mailu uvést název konkurenční firmy a zmínit výhody vašeho produktu. Tyto e-maily pošlete zákazníkům, kteří využívají i služeb konkurenční značky.
  3. Správně načasujte kampaň – Častým problémem bývá zapojení nových zákazníků do komunikace. Společnost Conversio se proto rozhodla rozesílat video s jednoduchým návodem na vytvoření potvrzení o platbě. Tím docílila zvýšení poměru otevřených e-mailům k odeslaným (tedy open rate) o 25 % a prokliknutých e-mailů k odeslaným (click rate) o 3 %.
  4. Vyhovte potřebám zákazníků – Dobrým nápadem je podle Becs takzvané centrum preferencí. Jinak se totiž může stát, že by zákazníci, kteří by se odhlásili z odběru newsletterů, přišli o důležité informace, o které by jinak stáli. V centru preferencí si lidé mohou zaškrtnout, jaký druh e-mailů chtějí dostávat a jaký ne. Zavedením centra preferencí se snížil počet odhlášených zákazníků o 11 %.
  5. Nápadné e-maily nejsou vždy úspěšné – Pamatujte proto, že e-maily posíláte skutečným lidem. Na první pohled by na nich nemělo být poznat, že jde o automatickou rozesílku.

Úspěšná kampaň e-shopu s kávou

Téma „one-time buyers“ si připravil Dominik Krześlak ze společnosti ExpertSender. Ten na příkladech reálných case studies ukázal, jaká úskalí i výhody představují noví zákazníci. Ze statistik totiž vyplývá, že 75 % zákazníků nakoupí ve většině e-shopů jen jednou. O novém zákazníkovi tak provozovatelé internetového obchodu vědí jen základní informace: jaký produkt si vybral a kolik je za něj ochotný zaplatit. O zákazníkovi, který v e-shopu nakupuje opakovaně, lze ale zjistit už více informací, například jaké jsou jeho preference, které zboží si vložil do košíku a jaké nakonec odebral.

Dominik na publiku nešetřil konkrétními příklady. Například u obchodu Mkfresh.pl, jenž prodává čerstvou kávu, praženou a namletou podle přání zákazníka, prováděl ExpertSender monitoring a analýzu. Vycházeli z předpokladu, že každý zákazník kupuje kávu jednou měsíčně. Pokud se zákazník po dvou měsících nevrátil, předpokládali, že už zpět nepřijde. Na základě statistik zjistili, že 12 % zákazníků se vrátí na e-shop ještě před uplynutím třiceti dnů.

Podle těchto předpokladů navrhli e-mail obsahující nabídku produktu, který daný zákazník už v minulosti koupil. K ní přidali zajímavý obsah, tedy určitou přidanou hodnotu (popis jednotlivých druhů kávy spolu s doporučenou přípravou a podobně). Šest dní po nákupu rozeslali další e-mail s doporučenou přípravou kávy. Po třinácti dnech zákazník obdržel tipy od baristy. Po dvaceti sedmi dnech mu dorazila zpráva, kde byly zobrazeny produkty, které zákazník už dříve vložil do košíku. A třicet čtyři dní od nákupu přišla zákazníkovi nabídka na 10% slevu na nákup. Tato strategie se ukázala jako úspěšná. 75 % zákazníků po druhém nákupu začali odebírat produkt u stejného e-shopu, po třetím nákupu už tak učinilo 90 %. Lidé si tak spojili e-shop s daným produktem.

E-mailový marketing má pořád co říct

Z příspěvků zahraničních expertů i z celkové atmosféry, jež konferenci Emailing 2020 provázela, je jasné, že e-mailový marketing bude hrát významnou roli v marketingových strategiích zítřka. Těšíme se, že se českým e-shopům a podnikatelům podaří tipy, které řečníci představili, použít co nejdříve v praxi.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: