Reportáž: Třetí letošní Eshopista se věnoval tradičním českým značkám

Dne 9. 5. 2018 se v pražském Royal clubu konal třetí letošní Eshopista, jímž prováděli moderátoři Magdaléna Divišová a Jan Svoboda. 

Eshopistu na téma „Tradiční české značky v e-commerce“, zahájila svojí krátkou prezentací Barbora Sonnková ze společnosti GIVT, která nastínila problematiku affiliate marketingu a také způsob, jakým můžete i Vy podpořit určitou neziskovou společnost. Barbora zmiňovala mimo jiné i skutečnost, že GIVT je portálem, který v České republice shromažďuje nejvíce společností či dvojnásobnou nominaci společnosti na Křišťálovou lupu.

Po krátké prezentaci o affiliate marketingu byla moderátory zahájena panelová diskuze s pozvanými účastníky, jejichž podniky jsou známými tradičními českými značkami pohybujícími se ve světě e-commerce – Zdeňkem Větrovcem z PRIM, Richardem Galovičem z FAVORIT BYCICLES, Miroslavem Kotíkem z EFKO a Jaromírem Křížem z Merkur.

PRIM se silně orientuje na svoji jedinečnost

Zdeněk Větrovec z PRIM zmínil, že historie jeho podniku začala již v roce 1949. PRIM se může pyšnit ruční výrobou a montáží ve vlastní režii a špičkové kvalitě, pro výrobu hodinek jsou totiž nakupovány pouze 4 komponenty, které jsou mimo jiné vyráběny v ČR. V rámci marketingu využili například možnosti ambasadora značky – Hynka Čermáka, a to především z důvodu, že PRIM cílí především na český trh. V případě expanze by se vybíral vždy lokální ambasador. Zdeněk Větrovec hovořil také
o skutečnosti, že PRIM není obvyklou značkou pro e-shop, jelikož se přes něj prodá ročně přibližně 30 kusů hodinek ročně. Zákazníci totiž raději přicházejí na prodejnu, aby produkty viděli a vyzkoušeli naživo. Hodinky PRIM jsou často designovány v limitovaných edicích, zákazníci si také mohou nadesignovat vlastní ciferník či si nechat zhotovit do hodinek rytinu.

FAVORIT se zaměřuje na design a kvalitu svých kol

Richard Galovič z FAVORIT nastínil historii jeho podniku, včetně milníku založení prvního závodu v roce 1922. Bylo zmíněno, že FAVORIT jako první zavedl pásovou výrobu kol, první nášlapný pedál, či prototyp horského kola. Richard Galovič kladl při koupi důraz na to, aby byl celý výrobek vyprodukován v ČR (od jeho navržení až po finální produkt). Cílem FAVORITu je, aby si zákazník mohl nakonfigurovat vlastní jedinečné kolo za pár minut. V současnosti pochází asi 60% objednávek z jejich
e-shopu. V blízké budoucnosti by pak Richard Galovič se svou značkou rád expandoval
i do zahraničí.

IGRÁČEK/ EFKO věří, že deskové hry stále předčují ty počítačové

Miroslav Kotík z EFKO hovořil o rozšířenosti hraček této značky v ČSR. Výroba figurek začala již v roce 1976, část produkce byla Miroslavem Kotíkem odkoupena na přelomu let 2007-2008, tehdy se jednalo o značku Igráček, který již dnes spadá pod EFKO. Koncept jeho podniku je takový, že kupuje licence, které pak následně upravuje pro náš trh. Před 5 lety se EFKO potýkalo s problémem, že velkoobchody nabízely jejich produkty za příliš nízké ceny bez marží a menší partneři (e-shopy) je díky tomu nechtěli listovat. Tato situace vedla vedení podníku k ukončení spolupráce s distribučními články a převedení distribuce produktů výhradně do svých rukou.

MERKUR není jen hračkou, nyní vám poslouží i ke vzdělávání

Jaromír Kříž z Merkur zmínil vývoj svého podniku, především pak jeho inovaci v roce 2012, kdy došlo k obnovení výroby slavného Merkuru. Ještě v tomtéž roce byla společností zavedena výroba učebních pomůcek, které sloužily především pro technicky zaměřené vzdělávací instituce. V roce 2015 byl Jaromírův Merkur oceněn certifikací Industry 4.0 a časem přibyla i další ocenění. V roce 2017 se stal Merkur značkou roku.

 Závěrem: všechny zmíněné podniky si zakládají na své jedinečnosti, prestiži a kvalitě výrobků

V průběhu panelové diskuze účastníci aktivně odpovídali na dotazy, které jim návštěvníci mohli položit prostřednictvím aplikace Sli.do. Dotazy byly směřovány především na zajímavosti ohledně jednotlivých produktů, na proces odkoupení podniků, či na marketing.

Co se týče stránky marketingu, výše zmíněné podniky využívají především PR článků, inzerce, sponzoringu či slavných osobností v reklamě jakožto ambasadorů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: