Reportáž: Content First – nevytvářejte příběh za každou cenu

content-first2008. června proběhl třetí ročník konference #ContentFirst. Obsah je král, ale kdo byl králem konference o obsahu? Vybrali jsme 5 nejlepších přednášek.

Martin Pistulka (Follow Bubble) – Copy tvojí mámy

Martin Pistulka dal účastníkům k dispozici vlastní manuál, jak pracovat s textem a obsahem:

  • Podrobný popis cílovky.
  • Co je baví a proč je to baví.
  • Popis koníčků, zájmů.
  • Jaká by měla být message.
  • Popis jednotlivých témat, která budou komunikována.
  • Podoba konkrétních textů – od nejmenších detailů (může tykat, vykat, může používat smajlíky, do jaké míry jsme osobní a angažovaní).

Na závěr přidal několik dalších rad:

Petr Bína (Friendly): 12 let článků pro Bageterii Boulevard

Podle Petra Bíny je důležité generovat obsah, který má hodnotu – například je zábavný, užitečný a podobně, dále by měl být relevantní a konzistentní.

Základní předpoklady pro tvorbu obsahu jsou:

  • Značka s dobrým produktem.
  • Zajímavý příběh a specifický tón značky.
  • Dlouhodobě fungující obsahové téma.
  • Osvícený klient (majitel značky).

Petr zmínil trend vytváření příběhů značky za každou cenu: „Například sýr má příběh, že leží a zraje, to je absurdní.“ Content marketing by měl přinášet přidanou hodnotu: „Když děláte to, co ostatní, děláte to špatně. Do more!“. Dále je podle Petra důležitá aktuálnost: „Twitter účet @valoun_v_lese, který vyvolal obrovský zájem, nebyl dlouhodobě zajímavý, protože se na něm nic nedělo.“

Jako perličku odkryl texty, které v Bageterii Boulevard neprošly:

Hana Kostovičová (LMC): Jak přestat postovat nesmysly

Hana Kostovičová představila detailně nejnovější kampaň jobs.cz. Zásadní bylo kvalitní načasování a práce s emocemi. Zaměřili se na nespokojené zaměstnance, kteří se bojí o svou práci, nebo je práce nebaví a rezignovali. Cílovou skupinu měli širokou: „Cílili jsme na nespokojené zaměstnance, kterých je mnoho. Spokojení zaměstnanci se skvělým šéfem, kteří se v práci realizují, jsou na špičce ledovce, nespokojených je zbytek.“ S rezignací se rozhodli bojovat inspirací (vtipná videa, například: „Cítit se naplnění můžete i jindy než po obědě“), se strachem podporou (články s právními radami).

obr1

Anna Březinová (Newcast Czech Republic): Z 0 na 100 v sociálu za 3 měsíce

Anna Březinová upozornila na důležitost timingu: „Plánovat obsah se dá, ale lepší je se přizpůsobovat aktuální situaci. Content je král, správné načasování je královna.“ V Newcast využívají content kalendáře, ale jen tematické, aby stíhali zařadit aktuální novinky.

Petr Pluháček (Socialsharks): Předejte Facebook do rukou svých fanoušků a jeďte na dovolenou

Petr Pluháček pohovořil o content strategii na sociálních sítích klienta Big Shock! Bohaté zkušenosti mají se Snapchatem, který podle Petra vyžaduje výraznou časovou dotaci: „Je to full-time job – práce pro 1 social media managera na celý den. Nejlépe fungují reálné situace. Na Snapchat jsme dostali fanoušky z Facebooku, za 20 dní jsme jich získali 2895.“

V Socialsharks se od začátku snaží proniknout do myslí svých fanoušků, proto se jich často ptají na jejich vlastní názory. Tímto si fanoušci například vybrali novou příchuť Big Shocku (meloun), kterou si natolik oblíbili, že se stala součástí stálé nabídky.

V návaznosti na tento úspěch se pokusili využít aktivity fanoušků a zrealizovali zdánlivě bláznivou myšlenku – předat fanouškům na týden správu celého Facebookového profilu. Téma kampaně „Jedeme do Brazílie – musíte se za tu dobu postarat o náš FB“ přitom bylo spojeno s uvedením nového Big Shocku Exotic. Na FB stránce byla vyhlášena soutěž o správce a ze 125 uchazečů vybrali 10 nejlepších, jejichž příspěvky v daném týdnu zveřejnili. „Autoři jednotlivých příspěvků nás navíc sami zastoupili v komunikaci s fanoušky – odpovídali jim, předávali své názory a podobně,“ vysvětluje Petr Pluháček. Netřeba dodávat, že exotická příchuť Big Shocku bude podle Petrova odhadu již brzy vyprodána.

obr2

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: