Jak jsme redesignovali značku a vytvořili nový komunikační styl pro GRIZLY.cz

GRIZLY.cz je český e-shop se zdravou výživou, který na trhu působí od roku 2013. Zákazníkům nabízí širokou nabídku sportovní stravy, zdravých potravin nebo vitamínů. Tento klient s námi již dlouhodobě spolupracuje na výkonnostním a e-mailovém marketingu. V dalším růstu ho ale brzdila absence dlouhodobé komunikační strategie, která by pomohla GRIZLY.cz vylepšit pozici a vnímání na trhu. Proto se obrátil na naše kreativní oddělení, aby tento cíl splnilo. Jak jsme postupovali?

Grizly.cz nová vizuální identita a komunikační strategie

 

Vše začalo detailní analýzou

Těžili jsme z předchozí spolupráce s klientem, kdy nám kolegové z Performance oddělení a e-mailového marketingu poskytli užitečné informace o zákaznících a výkonnosti kampaní. To nám pomohlo odhalit základní ukazatele, jak zákazníci vnímají značku, její produkty, služby a jak se celkově naplňovala zákaznická očekávání.

Hlubší pochopení nám přinesly osobní schůzky s klientem a následný výzkum cílové skupiny e-shopu. Všechny tyto informace nám pomohly vytvořit závěry, na jejichž základě jsme v souladu s klientovými cíli připravili komunikační strategii. Tu přesněji popisoval manuál, který upřesňoval tón komunikace a vizuální styl značky. Klíčové bylo jasně definovat stavební prvky architektury značky, z čeho vychází a jak bude komunikovat na trhu.

GRIZLY.cz jako archetyp Pečovatele

Volba archetypu se opírala o celkovou vizi a strategii e-shopu. GRIZLY.cz chrání své zákazníky před nevhodným stravováním a pomáhá jim žít zdravější život. Chce vyvrátit častý předsudek, že zdravý životní styl vyžaduje vysoké finanční náklady, a z toho důvodu zůstává pro řadu lidí nedosažitelný. Proto GRIZLY.cz lidem otevírá cestu přes kvalitní sortiment za dostupné ceny v ekonomických baleních.

Jeho komunikace ho staví do role značky, která nemá potřebu trh rozdělovat na dobré (uvědomělé) a špatné (bez zájmu o zdravou stravu) lidi. Nechce se povyšovat a odsuzovat jakékoliv chování. Místo toho nenuceně nabízí možnosti zdravého životního stylu. Záleží na každém, jestli tuto filozofii bude sdílet, nebo ne.

Z čeho vychází filozofie a leitmotiv komunikace?

Pro komunikaci jsme zvolili leitmotiv cesty za zdravým životním stylem. Inspiroval nás medvěd grizzly, ze kterého e-shop a jeho identita vychází.

Jídelníček grizzlyho dokonale odráží jeho potřeby a životní prostředí. Díky tomu šelma přesně ví, jakou stravu potřebuje během určitých ročních období a kde ji nalézt. Putování medvěda za potravou v našich očích symbolizuje určitou zdravou cestu životem.

Tento leitmotiv promlouvá do psané komunikace a ovlivňuje také výslednou podobu obalu produktů a jiných vizuálních materiálů.

Jak archetyp a leitmotiv ovlivnily logo a vizuální styl?

Ujasnění archetypu a leitmotivu nám usnadnilo přesnější definování vizuálního stylu e-shopu.

Medvěd grizzly v lidech někdy vyvolává dojem nebezpečné šelmy. To bohužel nepodporovalo novou filozofii značky, která měla působit moderně, ale ne agresivně.

Řešení přinesla kombinace lineární stylizované hlavy medvěda a tučný název značky. Pro hlavní písmo využíváme font Obvia, které dovoluje kombinaci s doplňkovým fontem Open Sans.

 

Grizly.cz ukázka loga po změně komunikační identity

Porovnání původního a aktuálního loga.

 

Z čeho vycházela volba barev?

Značka GRIZLY.cz vychází ze 3 základních barev. Všechny zohledňují filozofii brandu.

  1. Skála – jistota, pevný základ, nadčasovost
  2. Losos – energeticky nejhodnotnější potrava medvědů grizzly
  3. Les – pestrý ekosystém a království zdravě prospěšných rostlin

 

Grizly.cz ukázka volby barev Acomware

Ukázka základní barevné palety.

 

Tracking lines – vyjádření cesty životem

Abychom zvýraznili filozofii značky – tedy zdravou cestu životem – potřebovali jsme nějaký prvek, který by zákazníky upoutal a jednoznačně komunikoval sdělení. Z několika návrhů nakonec zvítězily linie. Představují vizualizaci putování medvědů přírodou.

Tento prvek provází značku v celé její vizuální identitě v online i offline komunikaci.

 

Grizly.cz redesign značky leitmotiv cesta životem

Pro celkovou komunikaci jsme zvolili leitmotiv „Zdravá cesta životem.“

 

Jak komunikační identita ovlivnila podobu obalů?

Velké množství produktů – například u ořechů, semínek a sušeného ovoce – nás vedlo k vytvoření univerzálních obalů. Především šlo o doypacky a etikety.

Uživatelské preference nám pomohly vybrat sortiment, který se těšil největšímu zákaznickému zájmu. Nejprodávanější produkty, mezi které patří například ořechová másla, proto dostaly speciální etikety. Ty zvyšují vizuální atraktivitu výrobků a zároveň pomáhají snáze odlišit jednotlivé chutě. Takto zvolený systém nám rozšířil barevnou paletu až na 30 odstínů.

 

Ukázka obalů produktů.

 

Online i offline komunikace

Značku jsme následně začali komunikovat v novém vizuálním stylu. V obou případech jsme cílili na poutavý vizuál i zdůraznění claimu „Zdravá cesta životem“.

 

Příklady grafického zpracování bannerů.

 

Brandové video

Vytvořili jsme ho na klientovo přání. Vystoupili v něm zástupci cílových skupin.

Video poukazuje na výhody produktů GRIZLY.cz, které vás provedou kteroukoliv denní dobu bez ohledu na váš věk. Pracujeme s leitmotivem cesty, na kterou vás GRIZLY.cz navede, budete-li chtít. Ale volba, zda se po ní nakonec vydáte, závisí jen na vás.

 

Kdo se na projektu podílel?

  • Marek Říha (Vedoucí projektu)
  • Tereza Vlachová (Logo a vizuální identita, obalový design, storyboard)
  • Radim Dvořák (Ideamaking, komunikační manuál)
  • Tomáš Paták (Copywriting, komunikační manuál)
  • Lucie Koutníková (Vizuály pro komunikační strategii, etikety)
  • Ondřej Ševčík (Video)
  • Katarína Kalenská (Project Manager)
  • Jana Harmáčková (Project Manager)

Chtěli byste také pomoci s komunikací vaší značky?

Napište nám. Poznáme váš byznys i cílovou skupinu a navrhneme vám řešení, které bude snoubit efektivitu a estetický dojem.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: