Recenze e-shopu HUMANIC: Lépe pochodíte na prodejně

HUMANIC je v současnosti čtvrtým nejvyhledávanějším obchodem s obuví na českém internetu. Spuštěním e-shopu se snaží dotáhnout na konkurenty, kteří už dávno online prodávají. Cestu ale nezvolil správnou.

HUMANIC v ČR působí od roku 1992, vlastní a provozuje zde 26 prodejen a loni zvýšil tržby o 2 %. Na českém internetu si jeho název měsíčně vyhledá přes 45 tisíc uživatelů. O tradici a dobrém postavení značky na trhu tedy nemůže být pochyb. E-commerce je ale svérázné prostředí. Postavil HUMANIC e-shop, v němž se vám bude dobře nakupovat?

Přehledný web, který nepočítá s mobily

Český e-shop je klonem rakouské verze. Obsahuje pouze základní funkce a co je horší, není responzivní. Vyplňování registračního formuláře pomocí telefonu vyžaduje notnou dávku trpělivosti. Celkově je prohlížení stránek tímto způsobem velmi pomalé, přitom z analýz dobře víme, že 30 % návštěv e-shopů je realizováno přes mobilní telefon.

Samotný web je přehledný, rychle funguje i filtrování produktů podle vybraných vlastností. V detailu produktu chybí 360° view, které je u zákazníků velmi populární. Možnost výběru různých barev zboží je upozaděna. V popiscích produktů najdeme jen strohou základní informaci typu: „Rieker – kozačka“ bez unikátních textů. Naopak up-selling i cross-selling má e-shop zvládnutý velmi dobře – v detailu produktu nabízí náhledy doplňkového zboží, odkazy na podobné zboží, poslední prohlížené produkty a zboží stejné značky.

Svým zákazníkům dává možnost rezervace na 48 hodin nebo vyzvednutí a vrácení produktů přímo na prodejně. Snaží se je tak přilákat do kamenných obchodů. O tom, zda je zboží na vybrané prodejně dostupné, se ale zákazníci nedozví přímo v detailu produktu, nýbrž až v dalších krocích.

Při nákupu čekejte problémy

Ať bude chtít zákazník konkrétní produkt rezervovat, nebo koupit, e-shop po něm bude vyžadovat registraci. Ta přitom požaduje více informací, než by bylo nezbytné. Povinné je například vyplnění data narození. V košíku pak chybí shrnutí informací o nákupu a způsobu doručení, platit můžete pouze kartou nebo přes PayPal. Informace o kartě se přitom vkládají přímo na web HUMANIC, což může působit nevěrohodně.

Pokud jde o podporu, HUMANIC využívá výkonnostní kanály jako PPC reklamu nebo Glami. Nenajdeme ho na Heurece a jeho české profily nejsou ani na sociálních sítích. Ke sbírání kontaktů pro zasílání obchodních sdělení přistupuje HUMANIC pasivně. Sice nabízí voucher ve výši 100 Kč na první objednávku, ale zákazníci se o tomto benefitu dozvědí až poté, co odběr newsletteru potvrdí. Zákaznická podpora funguje pouze telefonicky v době 8–16 hodin nebo prostřednictvím formuláře na webu.

Takto konkurenci nedožene

Za současné situace se zdá, že e-shop není pro značku HUMANIC klíčový nebo byl spuštěn bez řádné přípravy. Dokonce se obáváme, že ve stávající podobě může napáchat více škody než užitku. Přímá konkurence je o míle napřed téměř v každém směru a neočekávám, že by e-shop začal hrát v nejbližších měsících v prodejích zboží významnou roli. Aby se to stalo, musí HUMANIC nejdříve zapracovat v několika oblastech – být přívětivější k mobilům i zákazníkům, zlepšit zákaznickou podporu nebo si stanovit rozumnou marketingovou strategii.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: