Nákupy online: Co lidé nakupují kromě zboží?

200E-shopy nejsou jediným místem na internetu, kde probíhá nákup. O jaké produkty, služby a aktivity mají čeští spotřebitelé zájem v online prostředí?

Čeští spotřebitelé si na internetu vybavují různé záležitosti, od letenek přes půjčky až po koupi uměleckých díl. Zajímalo nás, do jakých segmentů investují čeští spotřebitelé na internetu.

Nejčastější nákupy na internetu

Kromě nákupů na e-shopech používají spotřebitelé v Česku internet i k vyřízení vstupenek na kulturní či sportovní události. Až 42 % dotazovaných tvrdí, že si lístky do kina, divadla, na koncert nebo třeba hokejový zápas koupí z pohodlí svého domova, často z mobilního zařízení. Druhou nejčastější činností je pak řešení finančních záležitostí pomocí internet bankingu. Bankovní účet a povinnosti s ním spojené vyřizuje online až 41 % spotřebitelů.

Samostatnou skupinu pak tvoří cestovatelé, kteří internet využívají k nákupu dovolených a letenek. V rámci průzkumu se jich objevilo 31 %. Další odpovědi se pak pohybují víceméně na stejné úrovni a odkazují na činnosti jako objednávání filmů či elektronických knih (20 %), nákup předplatného časopisů (16 %), sportovní sázky (14 %) či změnu dodavatele energií (11 %).

Rozdíly v odpovědích dle věku a pohlaví

Zajímavé výsledky ukazuje srovnání jednotlivých odpovědí s dosaženým věkem dotazovaného. U spoření či změny dodavatele energií určitě nepřekvapí, že zastoupení lidí ve věku 15–24 let je minimální, jelikož tyto záležitosti zatím většinou neřeší. U stahování obsahu z internetu je zase méně zastoupena generace starší 55 let (o 10 % méně než součet všech odpovědí). 21% rozdíl mezi součtem všech odpovědí a odpověďmi spotřebitelů ve věku 15–24 let je nejvýraznější u koupě vstupenek na kulturní a sportovní akce.

Více informací o spotřebitelích v České republice se dozvíte v našem spotřebitelském výzkumu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: