Magická slova, která zafungují na vaše zákazníky

Novinky, TOP, trendy, sleva, ověřený, prověřený… Existují slova, která se v marketingových textech skloňují ve všech pádech. Myslíme si, že na čtenáře fungují jako zaklínadlo, protože na slevy přece slyší každý a sex prodává. To jsou přeci známé věci!


Pokud jde o úspěšnost titulků, se slevou to není tak žhavé, čtenáře snáze oslovíte slovy jako unikátní nebo exkluzivní. Do podobné kategorie patří i revoluce nebo přívlastky, které jsou obecně pozitivní – například slova fantastické nebo luxus. Přeci jen – kdo by se nechtěl mít fantasticky nebo žít ve větším luxusu, že?

Mnoho PR článků na nás útočí chytlavou otázkou v názvu, na níž má samotný text odpovědět. Podobné je to s takzvanými listables – články, které avizují očíslovaný seznam a typicky určitý počet rad, tipů či doporučení: „10 důvodů, proč jsou psi lepší než kočky“, „7 příkladů, jak přitáhnout pozornost čtenáře“ nebo „30 věcí, které musíte stihnout do 30“ a podobně.

A jaká je naše zkušenost s těmito copy triky? Otázky nejsou žádné terno – mohou přinášet decentní návštěvnost, ale při hledání atraktivního titulku je potřeba myslet také na jeho odvrácenou tvář (opravdu obsahuje samotný článek přesně to, co otázka slibuje?). Číslice v titulku oproti tomu fungují lépe. Proto radíme: nebojte se jich.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: