Které e-shopy mají největší potenciál? Vede drogerie a hobby
Přestože počty nových e-shopů ubývají, neznamená to, že by na e-commerce trhu nebyl prostor pro nové hráče. Co si ale myslí sami zákazníci? Které typy e-shopů jim chybí?
V našem spotřebitelském výzkumu jsme se podobně jako před 2 roky znovu ptali české internetové populace, jaké e-shopy na internetu nejvíce postrádá. Jak už víte z žebříčku 10 nejžádanějších e-shopů, pokud přijde řeč na konkrétní značky, které by e-shopy měly otevřít, 93 % z nás zmíní alespoň jednoho prodejce potravin.
Náš výzkum se ale na problematiku potenciálu jednotlivých kategorií dívá i mírně odlišnou optikou. Při určení reálného tržního potenciálu hodnotíme více faktorů:
- Jak pozitivní postoj k nákupům má zákazník v dané kategorii – a jak je tedy v daný moment ochotný využít internet k nákupu.
- Konverzi, která je tvořena podílem nákupu v posledních 6 měsících a výše uvedeného pozitivního postoje.
Když tato data postavíte proti sobě, dostanete zajímavý pohled na kategorie, které zákazníci nejenže chtějí, ale jsou též okamžitě ochotni zboží z nich nakupovat. A jaké jsou výsledky?
Bez rozlišení pohlaví lidem na trhu nejvíce chybějí e-shopy v oblasti drogerie, hobby a zahrady, hraček a částečně rovněž nábytku a vybavení do domácnosti. Viz přehledný graf:
Pokud jde o ženy, ty podle očekávání nejvíce touží po lepší možnosti nakupovat drogerii a dále také hobby zboží.
No a konečně muži? Ty jsou největším překvapením našeho výzkumu – vedle hobby je u nich stále značný potenciál v hračkách a dětském zboží. Evidentně tedy platí, že muži jsou ochotni nakupovat toto zboží na internetu častěji, ale nečiní tak. Teď je na tuzemských e-shopech, aby to změnily.
Tip: Jaké jsou další preference českých zákazníků? Zjistěte je v našem spotřebitelském výzkumu.
Napsat komentář