Komentář: E-shop vám zvýší zisky

komentar - pepejeansProdej na internetu je pro retailové prodejce šancí, jak zvýšit obrat o desítky procent. Internet se dnes na celkových tržbách z maloobchodního prodeje podílí skoro 60 miliardami korun a toto číslo neustále roste.

Na internet již vstoupila řada významných retailových společností – své zboží prodává on-line Datart, Tesco rozváží potraviny až do domu a například Hornbach nedávno na svých stránkách spustil alespoň rezervační systém. Řada firem vstupujících na on-line trh s ním ale nemá žádné, případně jen minimální zkušenosti. Společnost Klar Fashion, zástupce značky Pepe Jeans na českém trhu, která v roce 2012 spustila vlastní internetový obchod, aniž by měla předchozí zkušeností s podnikáním na internetu nebo jasně stanovené plány růstu a rozvoje svého e-shopu, byla jednou z nich.

Bez zkušeností to nešlo

Na začátku roku 2013 firma vyhodnocovala první spíše neúspěšné výsledky svého e-shopu Pepe-jeans-store.cz. V tu dobu jsme společně stanovili tyto cíle –mít prodeje srovnatelné s kamennými obchody, nabídnout své zboží po celé ČR i Slovensku a co nejvíce propojit on-line a off-line prodej.

V první fázi jsme se zaměřili na budování povědomí o značce Pepe Jeans na internetu a zároveň zvýšení hledanosti výrazů spojených s Pepe Jeans v našich nejznámějších vyhledávačích (Google, Seznam). Dále jsme se snažili o důsledné propojení off-line a on-line prodeje. Na webu se například objevují aktualizované informace o seznamu velikostí, které jsou k dispozici v jednotlivých prodejnách. V obchodech pak sbíráme kontakty na zákazníky pro pozdější marketingové využití.

Pryč s bariérami

Odstranili jsme i další bariéry, které mohou zákazníky odradit od nákupu na internetu – zavedena byla doprava zdarma pro všechny objednávky v ČR i Slovensku, garantována je rychlá výměna zboží a vrácení peněz do 24 hodin. Vedle toho probíhá i marketingová podpora e-shopu formou kampaní ve vyhledávačích, PR článků na specializovaných serverech nebo inzerce na sociálních sítích.

Obrat e-shopu se díky tomu výrazně zvýšil – při porovnání prvního čtvrtletí roku 2014 a 2013 rostl o 120 %. Přímo značka Pepe Jeans a kampaně zaměřené na tento brand se dnes podílí na  obratu e-shopu z 85 %, což znamená výnosy přibližně  7 milionů korun ročně.

Daří se i přesvědčit zákazníka na internetu, aby navštívil kamennou prodejnu – dělá to celkem 20 % z nich. Sběrem dat v prodejnách byly shromážděny tisíce nových kontaktů, které je možné využít pro další marketingové aktivity.

Zdroj: Text byl sepsán pro magazín MarketingSalesMedia

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: