Dynamický remarketing v AdWords (1. díl): Základní nastavení

Dynamický remarketing zobrazuje návštěvníkům vašich webových stránek konkrétní reklamu dle toho, na jaké produkty se u vás dívali. Co je potřeba k jeho spuštění?

Klasický remarketing vám umožní zobrazovat reklamy uživatelům, kteří již v minulosti navštívili vaše webové stránky. Chcete-li však své kampaně posunout o level výše, je načase otestovat dynamický remarketing. Díky němu totiž vytvoříte maximálně relevantní reklamu se zobrazením konkrétních produktů konkrétnímu uživateli, který si je předtím prohlížel.

Ke spuštění dynamického remarketingu (pro kategorii Maloobchod – klasický e-shop) je potřeba udělat následující 4 kroky:

  1. Propojit váš AdWords účet s účtem Google Merchant Center.
  2. Přidat značku pro remarketing s vlastními parametry na váš web.
  3. Vytvořit remarketingová publika v AdWords.
  4. Vytvořit kampaň pro dynamické reklamy a inzeráty.

Propojení AdWords a Google Merchant Center

Ve svém účtu Google Merchant Center (GMC) klikněte na tři svislé tečky v pravém horním rohu. V rolovacím menu pak vyberte „Propojení účtů“. Zde vyplňte zákaznické ID AdWords účtu, který chcete propojit, a klikněte na tlačítko „Zaslat požadavek na odkaz“. Pokud používáte AdWords a GMC pod stejnými přihlašovacími údaji, automaticky se vám daný účet nabídne k propojení.

V dalším kroku je potřeba potvrdit žádost o propojení přímo v AdWords. Ve svém účtu klikněte v pravém horním rohu na ozubené kolečko. Vyberte možnost „Propojené účty“ a vstupte do sekce Google Merchant Center.

Zde už na vás bude čekat žádost o propojení s GMC, kterou potvrdíte tlačítkem „Schválit“. Pokud nespravujete účet svůj, ale například svého klienta, budete k tomuto kroku potřebovat administrátorská práva.

Přidání vlastní značky

Dalším krokem je přidání vlastní značky pro dynamický remarketing s vlastními parametry na váš e-shop. Tato značka zaznamenává údaje, jako je ID produktu a služeb, typy zobrazených stránek (například košík), celková hodnota položek a jiné. Na základě takto získaných údajů pak můžete vytvářet jednotlivá remarketingová publika, na něž budete své reklamy cílit.

Dynamický remarketing lze implementovat na všechny typy online organizací. V závislosti na obchodních cílech vašeho webu se však budou lišit seznamy dynamických hodnot. Specifikace datových vrstev je definována pro následující kategorie: maloobchod, vzdělávání, letecká doprava, hotely a pronájmy, zaměstnání, místní slevové akce, reality, cestovní ruch a jiné.

Podrobný návod pro přidání značek a jejich přesnou specifikaci najdete zde.

Správné nasazení značky s vlastními parametry si můžete lehce zkontrolovat přímo v rozhraní AdWords. Vyberte záložku „Publikum“ ve Sdílené knihovně. V pravém horním rohu se vám zobrazí okno. Svítí-li vám u značky s vlastními parametry zelené kolečko, je vše nastaveno v pořádku.

Tvorba remarketingových publik

Ve Sdílené knihovně přejděte na kartu „Publikum“ a klikněte na „Remarketingový seznam“. Vyberte možnost „Návštěvníci webu“.

Máte-li již na webu implementovanou značku s vlastními parametry (pagetype, totalvalue, prodid), máte možnost na jejich základě vytvářet remarketingová publika. Poté, co specifikujete požadavky na vaše publikum, klikněte na tlačítko „Uložit“. Své nově vytvořené publikum najdete ve Sdílené knihovně.

Pro dynamický remarketing můžete použít i publika, která máte nastavena v klasickém remarketingu (například „Všichni návštěvníci webu“) a naopak.

Popis jednotlivých parametrů pro kategorii Maloobchod:

Ecomm_prodid

Jediná povinná položka pro kategorii Maloobchod. Udává ID jednotlivých produktů zobrazených na stránkách a zároveň se spáruje s daným ID produktu v GMC feedu. Pomocí této značky tedy budete schopni zobrazovat zákazníkům konkrétní produkt, který si na vašich stránkách prohlíželi.

Ecomm_pagetype

Tato položka označuje daný typ stránky (domovská stránka, košík, kategorie a další), kterou zákazníci navštívili. Pozor, nehledě na to, v jakém jazyce je váš web zobrazován, musí být tato značka v anglickém jazyce. Zároveň musí přesně odpovídat následujícím hodnotám: home, searchresults, category, product, cart, purchase, other.

Ecomm_totalvalue

Parametr udává hodnotu produktu na stránkách typu „product“. Na stránkách typu „cart“ a „purchase“ pak celkovou hodnotu všech produktů v nich obsažených.

Tipy pro různá remarketingová publika:

  1. Návštěvníci konkrétní kategorie produktů;
  2. Návštěvníci, kteří si prohlíželi jeden z vašich produktů-bestsellerů;
  3. Návštěvníci, kteří opustili nákupní košík (možno přidat i hodnotu objednávky, například nad 500 Kč).

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: