Co je nového ve zbožových srovnávačích?

200Mezi žhavé novinky zbožových srovnávačů bude v dalším období patřit specializace a zaměření na určitý druh sortimentu. Jedině tak se mohou nové srovnávače vyrovnat zaběhnutým jedničkám. Více se dočtete v našem článku.

Zbozi.cz

Zbozi.cz v poslední době hodně zapracovalo na vývoji. V několika posledních měsících došlo k ukončení podpory staré specifikace feedu a k publikování nového konverzního kódu, který je dostupný ve dvou variantách. Mezi další velké úpravy patří spuštění předělané kategorie Móda. Úpravou této kategorie reaguje Zbozi.cz na úspěch portálu Glami.cz a odráží jiný způsob chování lidí, kteří si módu vybírají.

V posledních týdnech na Zbozi.cz rovněž přibyly upravené statistiky. Od 1. srpna umožňuje srovnávač řadit do kategorií i samostatné nabídky a dokáže též vyhodnocovat, jak na ně lidé klikají. Proto byly do výpisu statistik přidány dva nové ukazatele. Výpis kategorie pak ukáže proklikovost nabídek ve vybrané kategorii.

Hledání v kategorii funguje podobně, ale zaměřuje se na nabídky, které lidé v kategorii našli až po zpřesnění dotazu hledáním.

Dá se předpokládat, že v následujícím období bude Zbozi.cz dále tlačit na vývoj a přinášet další a další novinky s cílem ukrojit podíl Heurece.

Heureka.cz

Novinky si pro nás přichystala i Heureka, která oznámila spuštění Heureka košíku na Slovensku. Heureka košík v Česku odstartoval již před třemi lety a od té doby vzbuzuje rozporuplné reakce a vášnivé diskuze mezi e-shopy. Pokud Heureka košík v Česku využíváte a jste s ním spokojeni, můžete se pustit do nasazení i na slovenské verzi e-shopu.

Heureka spustila od 17. října kampaň, která ukazuje výhody nákupu zboží přímo na svých stránkách. Kampaň poběží na YouTube, Facebooku a dalších videoformátech.

Nové zbožové srovnávače

V následujícím období předpokládáme vznik dalších specializovaných zbožových srovnávačů. Nové zbožové portály startovaly v minulosti zejména v segmentech zboží, kde je chování zákazníků odlišné od tradičních segmentů. Tím je například segment oděvů, přičemž zavedené zbožové portály nebyly připraveny uživatelům pohodlný výběr módy a módních doplňků nabídnout. U tohoto zboží totiž hraje nejdůležitější roli vzhled, možnost představit si, jak bude zboží v reálu vypadat, je tedy klíčová. Spolu s dalšími doplňky pak jde o to, být schopen uživateli nabídnout kompletní set.

Díky tomuto nedostatku se na českém trhu rychle prosadil srovnávač Glami.cz, který k výběru a skládání módních kousků přímo vybízí. Některým e-shopům s oblečením portál přivádí i více jak 50 % návštěvnosti. Glami.cz nedávno spustilo slovenskou verzi Glami.sk, což je dobrá zpráva pro všechny e-shopy prodávající módní doplňky i na Slovensku.

Za zmínku stojí i portál ShopAlike.cz, který se také specializuje na módu.

Dalším specifickým oborem je výběr nábytku a dekorací. Portály se snaží nabídnout co nejvíce inspirace a pracovat s emocemi tak, aby návštěvník pokračoval ve výběru a následném nákupu. Na českém trhu působí v tomto oboru srovnávače Favi.cz a Biano.cz.

 

Celkem 1 komentář k článku

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: