Jaká bude budoucnost e-mailového marketingu v roce 2019?

E-mailing patří i v roce 2019 ke stěžejním marketingovým kanálům, který byste navzdory prvoplánovým předpovědím neměli považovat za mrtvý. Stále existuje mnoho služeb, kde se bez registrace přes e-mail neobejdete. Aplikace, služby, zpravodajské servery nebo e-shopy používají e-mail jako základ pro svou komunikaci. Často se z něho díky tomu stává jediný nástroj komunikace se zákazníkem.

Z jakých důvodů byste e-mail marketing neměli podceňovat?

E-mailing si drží pevnou pozici i přes sílící vliv sociálních sítí. Stojí za tím tři důvody:

1) Široká cílová skupina

Pokud dnes chcete něco koupit online, bez použití e-mailu se ve většině případů neobejdete. Přihlašovací údaje, obnovení hesel nebo faktury dnes lidé běžně řeší přes e-mailové zprávy. Denně tím elektronické obchody a další služby získávají obrovskou databázi kontaktů.

2) Osobnější komunikační kanál

Vývoj sociálních médií vzbuzuje u řady potencionálních zákazníků frustraci. Za vším stojí „neadresnost“ sociálních sítí, kdy se lidé často cítí pouze jako jedním z davu. Sociální média nejsou z těchto důvodů tolik vytěžitelná a uchopitelná jako e-mail, kde podvědomě získáváte větší důvěru a jistotu, že znáte adresáta zprávy.

3) Lepší transparentnost

Na světě dnes existuje více než 240 E-mail Servis Providerů. To dost komplikuje případnou snahu o globálnější zneužití e-mailových zpráv. Naopak u sociálních sítí dodnes panuje velká obava z rizika zcizení osobních údajů. Tento faktor zohledňují i některé firmy. Obavy o úniky informací vedly například společnost Basecamp, aby zcela ukončila svoji působnost na Facebooku.

Jaké budou trendy v e-mail marketingu pro rok 2019?

1) Důraz na přístupnost newsletterů

Do budoucna můžete očekávat zjednodušování designu newsletterů. Návrh obsahu budou vývojáři více přizpůsobovat tomu, aby vytvořili jasnou hierarchii s dostatečným kontrastem i pro uživatele s poruchami zraku.

Kontrast by měl být dostatečný u velikosti i barvy písma. Tento faktor bude důležitý především pro mobilní zobrazení a obsah v zápatí e-mailů. Většina mobilních e-mailových klientů totiž v těchto místech automaticky využívá pro odkazy podtržený tmavě modrý text. To může mít katastrofální důsledky zejména na tmavém pozadí.

 

Paticka newsletteru ukazka designu

Ukázka správného zápatí newsletteru, kdy mají odkazy dostatečný kontrast.

 

Trh bude vyvíjet vyšší tlak, aby se design i obsah snadno přizpůsobovaly různým typům zařízení. Ať už jde o desktop, mobil nebo čtečku.

2) Ovládání a práce s e-mailem pomocí hlasové asistence

Využití hlasových asistentů na globální úrovni neustále roste a bude stále důležitější pro řadu technologií. E-mail nevyjímaje.

Platí to zejména pro uživatele smartphonů. Podle výzkumu společnosti Pew využívá hlasové vyhledávání téměř polovina dospělých Američanů. Přední technologické společnosti očekávají, že tento trend poroste.

U newsletteru se očekává, že hlasoví asistenti najdou uplatnění zejména pro třídění e-mailů, jejich otevírání, mazání a přesun na jiné zařízení. Stále se zlepšující úroveň hlasových asistentů naznačuje, že budou využitelní i pro samotnou konzumaci obsahu.

3) Větší podpora animací a interaktivních prvků e-mailů

Microsoft Office Outlook tento rok oznámil širší podporu animací a pokročilejší možnosti obrázkového pozadí. Gmail pro změnu připravuje širší přístupnost AMP (technologie Accelerated Mobile Pages). Ta je zatím bohužel hodně limitovaná. Gmail se tímto krokem hodně vymezuje vůči ostatním poskytovatelům e-mailů, protože s pomocí AMP vytváří řešení pouze pro svého klienta.

Očekává se také možnost prvních komplexních dotazníků, které uživatelé snadno vyplní přímo v e-mailu. Tuto technologii už dnes využívá e-mailový nástroj Apple Mail.

 

Ukazka animace newsletteru

Jeden z mnoha příkladů využití animací v e-mailech.

 

4) Obohacování obsahu newsletterů z webu, e-shopu a dalších externích služeb

Moderní technologie e-mailům umožní, aby se jejich obsah přizpůsoboval aktuálním změnám ve výchozím médiu. Pokud například e-shop změní procenta u svých slev, obsah newsletteru tuto úpravu okamžité zohlední a vypíše aktuální údaj čtenáři.

S tím souvisí i velká míra personalizace, kdy e-maily budou využívat maximum dostupných a legálně získaných dat z webu nebo aplikace, které uživatel navštívil před přečtením newsletteru.

5) Vliv umělé inteligence

Umělá inteligence bude hrát mnohem vyšší roli. AI už dnes v angloamerickém světě funguje například pro vytváření ideálních předmětů e-mailů. Za zmínku zde stojí například nástroj Phrasee.

Možnosti jdou ovšem ještě dál a umělá inteligence už dnes dovoluje v omezené míře využívat tzv. lingvistickou analýzu. Ta například automaticky přizpůsobuje obsah budoucích e-mailů podle výsledků A/B testování. V budoucnu se možná dočkáte i širšího využití chatbotů pro větší automatizaci e-mailové komunikace.

6) Dopady GDPR

GDPR bude klást na e-mailové marketéry větší důraz na ochranu osobních údajů. Paradoxně to ale e-mailovému trhu může pomoci. Uživatelům toto nařízení dává do ruky větší pravomoci, jak nakládat se svojí e-mailovou adresu. Zároveň lze očekávat, že lidé svěří firmám e-mailovou adresu s vyšší důvěrou, protože se budou cítit víc chránění.

Poznejte blíže možnosti e-mailového marketingu

Kontaktujte nás. Poradíme vám, jak současné možnosti e-mailového marketingu využijete i vy.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: