Jaká bude budoucnost e-mailového marketingu v roce 2019?
E-mailing patří i v roce 2019 ke stěžejním marketingovým kanálům, který byste navzdory prvoplánovým předpovědím neměli považovat za mrtvý. Stále existuje mnoho služeb, kde se bez registrace přes e-mail neobejdete. Aplikace, služby, zpravodajské servery nebo e-shopy používají e-mail jako základ pro svou komunikaci. Často se z něho díky tomu stává jediný nástroj komunikace se zákazníkem.
Z jakých důvodů byste e-mail marketing neměli podceňovat?
E-mailing si drží pevnou pozici i přes sílící vliv sociálních sítí. Stojí za tím tři důvody:
1) Široká cílová skupina
Pokud dnes chcete něco koupit online, bez použití e-mailu se ve většině případů neobejdete. Přihlašovací údaje, obnovení hesel nebo faktury dnes lidé běžně řeší přes e-mailové zprávy. Denně tím elektronické obchody a další služby získávají obrovskou databázi kontaktů.
2) Osobnější komunikační kanál
Vývoj sociálních médií vzbuzuje u řady potencionálních zákazníků frustraci. Za vším stojí „neadresnost“ sociálních sítí, kdy se lidé často cítí pouze jako jedním z davu. Sociální média nejsou z těchto důvodů tolik vytěžitelná a uchopitelná jako e-mail, kde podvědomě získáváte větší důvěru a jistotu, že znáte adresáta zprávy.
3) Lepší transparentnost
Na světě dnes existuje více než 240 E-mail Servis Providerů. To dost komplikuje případnou snahu o globálnější zneužití e-mailových zpráv. Naopak u sociálních sítí dodnes panuje velká obava z rizika zcizení osobních údajů. Tento faktor zohledňují i některé firmy. Obavy o úniky informací vedly například společnost Basecamp, aby zcela ukončila svoji působnost na Facebooku.
Jaké budou trendy v e-mail marketingu pro rok 2019?
1) Důraz na přístupnost newsletterů
Do budoucna můžete očekávat zjednodušování designu newsletterů. Návrh obsahu budou vývojáři více přizpůsobovat tomu, aby vytvořili jasnou hierarchii s dostatečným kontrastem i pro uživatele s poruchami zraku.
Kontrast by měl být dostatečný u velikosti i barvy písma. Tento faktor bude důležitý především pro mobilní zobrazení a obsah v zápatí e-mailů. Většina mobilních e-mailových klientů totiž v těchto místech automaticky využívá pro odkazy podtržený tmavě modrý text. To může mít katastrofální důsledky zejména na tmavém pozadí.
Trh bude vyvíjet vyšší tlak, aby se design i obsah snadno přizpůsobovaly různým typům zařízení. Ať už jde o desktop, mobil nebo čtečku.
2) Ovládání a práce s e-mailem pomocí hlasové asistence
Využití hlasových asistentů na globální úrovni neustále roste a bude stále důležitější pro řadu technologií. E-mail nevyjímaje.
Platí to zejména pro uživatele smartphonů. Podle výzkumu společnosti Pew využívá hlasové vyhledávání téměř polovina dospělých Američanů. Přední technologické společnosti očekávají, že tento trend poroste.
U newsletteru se očekává, že hlasoví asistenti najdou uplatnění zejména pro třídění e-mailů, jejich otevírání, mazání a přesun na jiné zařízení. Stále se zlepšující úroveň hlasových asistentů naznačuje, že budou využitelní i pro samotnou konzumaci obsahu.
3) Větší podpora animací a interaktivních prvků e-mailů
Microsoft Office Outlook tento rok oznámil širší podporu animací a pokročilejší možnosti obrázkového pozadí. Gmail pro změnu připravuje širší přístupnost AMP (technologie Accelerated Mobile Pages). Ta je zatím bohužel hodně limitovaná. Gmail se tímto krokem hodně vymezuje vůči ostatním poskytovatelům e-mailů, protože s pomocí AMP vytváří řešení pouze pro svého klienta.
Očekává se také možnost prvních komplexních dotazníků, které uživatelé snadno vyplní přímo v e-mailu. Tuto technologii už dnes využívá e-mailový nástroj Apple Mail.
4) Obohacování obsahu newsletterů z webu, e-shopu a dalších externích služeb
Moderní technologie e-mailům umožní, aby se jejich obsah přizpůsoboval aktuálním změnám ve výchozím médiu. Pokud například e-shop změní procenta u svých slev, obsah newsletteru tuto úpravu okamžité zohlední a vypíše aktuální údaj čtenáři.
S tím souvisí i velká míra personalizace, kdy e-maily budou využívat maximum dostupných a legálně získaných dat z webu nebo aplikace, které uživatel navštívil před přečtením newsletteru.
5) Vliv umělé inteligence
Umělá inteligence bude hrát mnohem vyšší roli. AI už dnes v angloamerickém světě funguje například pro vytváření ideálních předmětů e-mailů. Za zmínku zde stojí například nástroj Phrasee.
Možnosti jdou ovšem ještě dál a umělá inteligence už dnes dovoluje v omezené míře využívat tzv. lingvistickou analýzu. Ta například automaticky přizpůsobuje obsah budoucích e-mailů podle výsledků A/B testování. V budoucnu se možná dočkáte i širšího využití chatbotů pro větší automatizaci e-mailové komunikace.
6) Dopady GDPR
GDPR bude klást na e-mailové marketéry větší důraz na ochranu osobních údajů. Paradoxně to ale e-mailovému trhu může pomoci. Uživatelům toto nařízení dává do ruky větší pravomoci, jak nakládat se svojí e-mailovou adresu. Zároveň lze očekávat, že lidé svěří firmám e-mailovou adresu s vyšší důvěrou, protože se budou cítit víc chránění.
Poznejte blíže možnosti e-mailového marketingu
Kontaktujte nás. Poradíme vám, jak současné možnosti e-mailového marketingu využijete i vy.
Napsat komentář