Bing na vzestupu: Využijte 3 zajímavé funkce Bing Ads

Man with chart business web diagram.Podnikáte a inzerujete v zemích s procentuálně zajímavým podílem na trhu Bing a Yahoo!? Díky spojení vyhledávačů Bing a Yahoo! do jednoho inzertního systému můžete ve vyhledávání oslovit až 30 % trhu v USA, 6 % ve Velké Británii a 6 % v Německu.

Bing Ads je služba, která poskytuje PPC reklamu ve vyhledávačích Bing a Yahoo!. Obecně se dá říci, že konkurence je nižší, dle našich zkušeností je CPC zhruba o 20 až 30 % levnější než v AdWords (Velká Británie, Německo). Samozřejmě musíte počítat také s výrazně nižším zásahem uživatelů, a tedy i celkovým výkonem systému, takže na něm pravděpodobně nepostavíte svůj výkonnostní marketing.

Práce s Bing Ads byla před 2 až 4 lety poměrně složitá a často velmi iritující. V posledních dvou letech však tento nástroj zaznamenal celou řadu pozitivních změn, a zejména v posledních měsících chrlí jednu novinku za druhou, stejně jako Sklik a AdWords. Je však nutno podotknout, že valná část novinek se týká především amerického trhu a pro nás Evropany jsou dostupné výrazně později, snad s výjimkou trhu ve Velké Británii.

3 zásadní novinky, které můžete využít v PPC kampaních

1.    Vylepšený import kampaní z Google AdWords

Každým rokem přidává Bing do svého importu kampaní z AdWords drobné novinky. Díky tomu je právě tento nástroj obrovskou výhodou Bingu, který je nyní s AdWords naprosto skvěle kompatibilní. Všechny kampaně, úpravy a další věci tak můžete pravidelně aktualizovat z vašeho nastavení v AdWords.

1

Jak postupovat?

Nejdříve se přihlaste pod účtem na Google, ve kterém se nacházejí vaše kampaně. Z nich si pak jednoduše vyberete ty, které chcete naimportovat do Bing Ads.

POZOR: Nezapomínejte na nastavenou měnu v AdWords a Bing Ads, aby nedošlo k záměně české koruny (CZK) za americký dolar (USD)!

2

Po úspěšně naimportované kampani pak již své kampaně vidíte přímo v rozhraní Bing Ads. Po krátké kontrole, jestli je vše v pořádku (měna, nastavení země či jazyka), mohou vaše kampaně nerušeně běžet. Tento proces vám může zabrat třeba jen 30 minut a máte vytvořené kampaně v Bing Ads v požadované kvalitě!

2.    PLA kampaně

Ke konci roku spustil Bing PLA kampaně v Austrálii, USA, Francii, Německu a Velké Británii, přičemž jejich nastavení je velmi totožné s tím, jak ho známe z Google AdWords. Nejprve produkty nahrajete pomocí feedu do Bing Merchant Center (můžete použít feed pro Google Merchant Center).

3

Dále nastavíte a vyplníte potřebné údaje a pak už jen čekáte na schválení vašich produktů pro inzerci přes Bing Ads.

4

5

Po úspěšném schválení produktů již nic nebrání tomu vytvořit vaše první Bing Ads PLA kampaně.

6

Nastavení PLA kampaní

Posledním krokem pro úspěšné spuštění PLA kampaní je samozřejmě samotné nastavení. Bing Ads nám opět umožňuje jednoduše naimportovat PLA kampaně z AdWords a sám Bing Ads poskytuje veškeré funkcionality (štítky, CPC pro jednotlivá zařízení, priority kampaní a podobně). Vše tedy pracuje naprosto bez problému tak jako v AdWords.

7

3.    RLSA

V říjnu 2015 oznámil Bing Ads spuštění remarketingu ve vyhledávání. Díky tomu můžete po přidání remarketingové značky na váš web znovu oslovovat uživatele, pokud zadávají vyhledávací dotaz, který obsahují vaše kampaně. Tato funkce je však vhodná zejména pro větší inzerenty v Bing Ads, a to vzhledem k omezenému počtu dat při splnění podmínek: byl u vás na webu x hledá znovu výraz. I přesto stojí tato funkce za pozornost, protože můžete s libovolně upravenou CPC oslovovat zajímavé segmenty vaší návštěvnosti webu, jakými jsou opuštěný košík, nakoupil či byl na produktech.

Vytváření publik v Bing Ads

8

Stejně jako v AdWords, i v Bing Ads můžete volit mezi kategoriemi pouze nabídka (upravujete pouze ceny pro publikum a zároveň cílíte i na ostatní vyhledávající), nebo cíl a nabídka (cílíte jen na dané publikum).

9

Co dalšího Bing umí?

Pokud se ještě ptáte, co všechno Bing Ads ve vyhledávání umí, odpovíme vám v blízké době. Chystáme totiž článek s přehledem všech jeho funkcí a srovnání s Google AdWords.

 

Celkem 2 komentáře k článku

  1. Dobrý den, je možné použít Bing Ads k oslovení českých zákazníků? Vím, že ho používá malé procento uživatelů, ale jde mi to, zda to technicky je možné. Díky.

    • Kamil Gric
      Kamil Gric

      Ano, je to možné, ale doporučujeme to zejména v segmentech s větší hledaností (elektro, sportovní potřeby apod.).

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: