Automatická pravidla: 3 jednoduché kroky, jak ušetřit čas i peníze

12226534_10206887184491465_2038329313_nVkládané inzeráty můžete udržet na top pozicích i přes stále ostřejší konkurenční boj. A nemusíte jen kontrolovat a upravovat nabídku ceny za proklik. Víte, že program Adwords umí tuto rutinní práci udělat za vás?

Představte si, že místo neustálých úprav CPC můžete věnovat pozornost třeba rozšiřování kampaní. Láká vás tato situace? V následujícím článku se dozvíte, jak automatická pravidla nastavit a vytěžit z této funkce co nejvíce. Od začátku října funkci naleznete také na svých Sklik účtech.

K čemu lze pravidla využít

Automatickými pravidly můžete provádět změny stavů reklam, rozpočtů, nabídek a jiných položek. Pokud budete chtít spustit třeba reklamní kampaň na dopravu zdarma, která proběhne mezi desátou večer a půlnocí, nemusíte již sedět do noci u počítače, abyste zapnuli a vypnuli příslušné inzeráty. S automatickými pravidly stačí den předem nastavit vhodná kritéria a program udělá práci za vás.

Nejdůležitější je stanovit si hned od začátku jasné cíle: zvýšení počtu konverzí? Snížení CPA? Zvýšení návštěvnosti za co nejnižší ceny? Různé cíle mohou znamenat různou strategii!

Též je možné nastavit odesílání e-mailu ve chvíli, kdy se blíží vyčerpání denního rozpočtu nebo zvýšení nabídky pro klíčová slova tak, aby se reklamy zobrazily na první stránce. V každém účtu lze nastavit až 100 různých pravidel. Je však nutné mít se na pozoru při plánování dvou různých pravidel majících dopad na stejné položky. U nich vždy naplánujte spuštění v různý čas, neboť si samy neumí stanovit priority.

Snadný návod ve třech bodech

1. krok: Výběr z nabídky

Tlačítko Automatizovat naleznete na kartě Kampaně, Reklamní sestavy, Reklamy i Klíčová slova. Po rozbalení tlačítka si vyberete z nabídky, co je pro vás nejvhodnější.

Výběr z nabídky

V Sklik účtu tuto funkci naleznete v horním menu pod záložkou Nástroje. Po kliknutí se pravděpodobně dostanete do (zatím) prázdného seznamu pravidel.

automatická pravidla

 

2. krok: Nastavení pravidla

V tabulce vyplníte kritéria, podle kterých má být pravidlo spuštěno. Pokud zvyšujete nabídku u klíčových slov, nezapomeňte nastavit rovněž maximální nabídku, abyste nebyli nepříjemně překvapeni na kolik se cena za proklik vyšplhala, nebo naopak, že při snižování došlo k omezení zobrazování reklam. Frekvenci a „použití údajů z“ nastavujte s rozmyslem. Obecně platí, že frekvence pravidla odpovídá časovému období pro měření.

Nastavení pravidel

Pro Sklik platí to stejné, s výjimkou toho, že zvýšení či snížení CPC je jediným pravidlem, které lze v tuto chvíli nastavovat. Pokud by vám však toto pravidlo nestačilo, nepropadejte panice. Funkce je ještě v beta verzi, to znamená, že se bude s požadavky zákazníků dál vyvíjet.

Vytvoření pravidel

Předtím, než pravidlo uložíte, zobrazte si náhled výsledků pro kontrolu, jak budou kampaně ovlivněny. U nového pravidla také doporučujeme nejdříve nastavit jednorázovou frekvenci. Získáte tím čas, abyste zjistili, jaký má pravidlo doopravdy vliv. V Skliku tyto funkce bohužel nenajdete, proto buďte při vytváření pravidel pečliví.

Změna max cpc

 

3. krok: Správa vytvořených pravidel

Všechna vytvořená pravidla naleznete v odkazu Automatická pravidla v postranním navigačním panelu účtu. Zde je můžete dále upravovat, pozastavovat či odstranit. Pod seznamem pravidel naleznete protokoly o provedených změnách. Seznam všech změn zobrazíte tlačítkem „podrobnosti“ u každého protokolu. Změny způsobené automatickým pravidlem je možné vrátit zpět kliknutím na tlačítko s šipkou „zpět“. Vrátit změny lze pouze u poslední provedené změny, kterou už nelze znovu provést.

Správa vytvořených pravidel


Sklik nabízí jen základní správu pravidel. V seznamu lze pouze pravidla spustit, pozastavit, smazat nebo editovat. Není už možné zobrazit podrobnosti o způsobených změnách ani je vrátit zpět.

automatická pravidla

 

Tip na závěr

Než začnete nastavovat pravidla, sepište si nejdříve činnosti a kroky vašich nejčastějších úkonů v účtu. Až poté sestavte strukturu pravidel, podle které budou tyto činnosti automaticky pracovat za vás.

 

Celkem 4 komentáře k článku

    • Jan Fencík
      Jan Fencík

      Je to přesně naopak: automatické CPC mohou vést k výraznému zlepšení efektivity kampaní. V rozsáhlých účtech je tato možno velmi dobrá a automaticky posiluje výkonné klíčové slova či naopak.

  1. Zvláštní, že mám opačnou zkušenost. Google někde zbytečně nasadí vysoko, někde zase přidusí. Není nad ruční práci. A každý konzultant co aspoň trochu rozumí PPC doporučuje klientům automatické stanovení nabídek vypnout. Tato funkce je pro ty, co to neumí, nemají čas, nebo mají neomezený budget, už ani nemluvím o tom že se tím okrádáte o člověkohodiny :D. Nedávno jsem u jedné zanedbané kampaně pro každé slovo nastavil nabídku zvlášť se zohledněním historických dat a kampaně zlevnily o 50% dokonce se zvýšením výkonu 😉 Člověk pak má pod kontrolou pozici i náklady na konverzi. Docela FAIL.

    • Jan Fencík
      Jan Fencík

      Nejsme si jisti, jestli myslíte automatické CPC (v rámci rozpočtu získáte co nejvyšší počet kliknutí), nebo CPC upravené na základě automatických pravidel. Pokud CPC na základě automatických pravidel, je to vždy o tom, jak ho nastavíte a jaké chcete splnit cíle. Označovat to za FAIL je opravdu hodně přehnané, díky automatickým pravidlům zejména ve větších účtech (řádově tisíce slov) dokáží vhodně nastavené pravidla zajistit velmi dobré výsledky. Samozřejmě každý má své postupy, jak splnit požadavky klienta, nám automatické pravidla pomáhají a jsou součástí správy našich kampaní.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: