Ad Customizers: Personalizátory reklam v Google Adwords

Personalizátory reklam jsou skvělou možností, jak dynamicky upravovat reklamní text, aniž bychom přicházeli o historii inzerátů. Kdy se hodí a jak je nastavit?

Pokud často měníte hodnotu pro poštovné zdarma, datum konce akční nabídky či plošnou výši slevy, pravděpodobně již Ad Customizers používáte. A pokud ne, tak začněte co nejdříve. Měsíčně můžete ušetřit nemalý čas, který lze věnovat třeba dalšímu rozvoji PPC účtu. Nespornou výhodou je, že vám stačí jeden inzerát, který můžete dynamicky měnit například v závislosti na tom, jak se mění počet produktů či cena nejlevnějšího produktu v inzerované kategorii. Další možností je změna textu inzerátu na základě lokality, v níž se uživatel nachází.

Jak personalizátory nastavit?

Vše si předvedeme na konkrétních příkladech, ať máte možnost si dle uvedeného postupu vše hned nastavit ve svých účtech sami.

Příklad č. 1

Klient má několikrát do měsíce sníženou minimální hodnotu objednávky pro poštovné zdarma.

V tomto případě se tedy bude jednat jen o jednu dynamicky doplňovanou informaci. Nejprve si v Excelu vytvoříme tabulku s jedním sloupcem a dvěma řádky.

Tabulku poté nahrajeme přes sdílenou knihovnu (1.) do firemních údajů (2.).

Zvolíme libovolný název (1.), který nemusí korespondovat s názvem souboru. Vybereme dříve vytvořený soubor (2.) v Excelu a vše nahrajeme (3.).

Nyní již můžeme vytvářet inzeráty a v nich používat parametr „hodnota-objednavky“. Při psaní inzerátu stačí napsat složenou závorku {(A+0123) a systém již sám nabídne dostupné personalizátory.

Samotný zápis bude poté vypadat takto. Pokud budete chtít částku pro poštovné zdarma upravit, stačí to udělat jednoduše přes sdílenou knihovnu ve firemních údajích (není nutné podruhé nahrávat tabulku).

Příklad č. 2

Klient má periodicky se opakující slevu (jejíž výše se mění) na zboží z kategorie motorové pily.

Opět vytvoříme tabulku s parametry (výše slevy, typ slevy, data), které budeme poté chtít v rámci personalizace používat. Sloupec F udává název kampaně, kde budou tyto parametry použity (pokud bychom neuvedli žádný název, tak bude použito pro celý účet).

Tabulku pak nahrajeme zcela stejně jako v prvním příkladu. Ihned po nahrání je již možné vytvářet inzeráty, kde budou použity parametry z této tabulky.

Příklad č. 3

Klient má akční nabídku s omezenou délkou trvání a chce zobrazovat, kolik zbývá času, než akce skončí.

Zde nebude, jako v předchozích příkladech, nutné vytvářet tabulku, která by se musela pravidelně aktualizovat. Postačí, pokud při psaní inzerátu napíšeme znak {, a poté zvolíme možnost Odpočet.

Vše pak nastavíme na pár kliknutí myší. Odpočet umí pracovat i s češtinou, takže o skloňování slov nemusíte mít obavy.

V inzerátech se bude zobrazovat jak počet dnů, tak posléze i počet hodin a následně minut.

Příklad č. 4

Klient chce do inzerátů propisovat počet produktů v inzerované kategorii a nejnižší cenu výrobku v této kategorii.

Zde máme dvě možnosti: buď můžeme vše dělat ručně (viz příklad č. 1 a 2 výše), nebo tato data importovat do firemních údajů pomocí skriptu. Vzhledem k jejich počtu je mnohem efektivnější druhá varianta. Doporučujeme se podívat na návod od Ondry Švarce, který pracuje s daty Google Merchant Centra, nebo si (nechat) vytvořit skript přímo pro váš web. Výhodou vlastního skriptu je mimo jiné i to, že data bere reálně z cílové stránky, nikoliv z kategorie v Google Merchant Centru.

Výsledný inzerát pak může vypadat například takto:

Na co nezapomenout

  • Některá doplněná slova mohou mít více písmen. Počítejte s tím tedy již při vytváření inzerátů a myslete na počet zbývajících znaků.
  • Personalizátory fungují jen ve vyhledávací síti. Pokud je použijete v obsahové síti, systém je sice nezamítne, ale uživatelům se budou zobrazovat nesmysly.
  • V sestavě již není nutné mít jednu verzi inzerátu bez personalizátorů. Postačí, pokud výchozí text uvedete za dvojtečku. Viz {=DataName.AttributeName:výchozí text}.
  • Pokud personalizátory nastavíte na základě klíčových slov, nezapomeňte tato klíčová slova uvést ve všech shodách, které v sestavě používáte.
  • V Skliku personalizátory nefungují.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: