Acomware zkvalitnil díky automatizaci search kampaně pro Skupinu ČEZ
PPC kampaně ve vyhledávací síti jsou důležitou součástí online marketingových aktivit ČEZ. A tyto kampaně si ukrajují znatelný koláč v rámci investic do online reklamy. Kampaně ČEZ totiž kombinují nejen klasické služby, jako dodávky plynu či elektřiny, ale jde také o nejrůznější nekomoditní produkty. Například fotovoltaika, tepelná čerpadla aj. Přečtěte si, jak jsme díky automatizaci zkvalitnili jejich search kampaně ve spolupráci s PPC Bee.
Výzva
Již několik let se o search kampaně ČEZu stará naše Performance oddělení. Kvůli důležitosti kampaní ve vyhledávací síti jsme začali mít potřebu správu kampaní ČEZ významně zjednodušit, ale zároveň také ještě více zkvalitnit. Během správy kampaní nás totiž trápilo několik nepříjemností, které bylo vhodné vyřešit.
Hledání vhodného řešení
Již bylo jasné, že se naše kroky ubíraly směrem k automatizaci. Automatizace vyhledávacích kampaní není žádnou novinkou pro e-shopy. Ty mají k dispozici datové zdroje (feedy), na které lze mnoho typů kampaní napojit a poměrně snadno je automatizovat. Nicméně ČEZ je odlišný segment a v Acomware jsme stáli před úkolem si poradit i bez řádného datového zdroje.
PPC Bee a Google Sheets
Naše požadavky nakonec splnilo spojení Google Sheetů s PPC Bee. Google Sheet naplnil funkci vlastního datového zdroje, který běžně není u ne-ecommerce segmentů dostupný. Tento datový zdroj obsahoval informace pro inzeráty, klíčová slova aj.
Google Sheet tedy slouží jako flexibilní prostor, v němž má správce kampaní přístup ke všem informacím potřebným pro kompletní tvorbu vyhledávacích kampaní. Přehledně a na jednom místě.
Díky naší práci je tak ČEZ prvním z hráčů z energetického segmentu, který pracuje s tímto řešením.
Pro lepší přehlednost využíváme rovnou dva Google Sheety, které propojujeme díky společnému názvu kampaně v obou datových zdrojích.
V hlavním Google Sheetu jsou definovány atributy, jako název kampaně, klíčová slova či maximální ceny za proklik. Doplňkový Google Sheet oproti tomu obsahuje atributy určené pouze pro reklamní inzeráty a cílové URL adresy.
PPC Bee plnící hlavní automatizační roli
Jakmile byla data pro kampaně v Google Sheets připravena, na řadu přišla aplikace PPC Bee.
Připojili jsme data v Google Sheets na PPC Bee a přímo v aplikaci naši specialisté připravili dynamické kampaně, které pracují výhradně s informacemi v datovém zdroji.
Díky tomu již bylo jednoduché nastavit kampaně s jasnou strukturou, klíčovými slovy a reklamami. Tyto vytvořené kampaně PPC Bee dále distribuuje najednou jak do Google Ads, tak do Skliku.
Výsledky
Automatizací vyhledávací sítě jsme ČEZu zajistili prvenství ve využití PPC Bee v segmentu energetiky na českém trhu. Tento krok vyřešil potřeby, které mohly urychlit další rozvoj kampaní a především snadněji plnit stanovené cíle od ČEZ.
Focus na strategii
Výše popsané řešení nám přineslo úsporu času hned na 2 úrovních:
- Při samotné tvorbě nových kampaní, která byla realizována z nových inzertních účtů (Google Ads, Sklik). Stará struktura byla nahrazena kompletně automatizovaným řešením.
- Při následné optimalizaci již běžících kampaní, neboť potřeba nové kampaně/sestavy nebo úpravy inzerátů vyžaduje od specialisty nyní jedinou operaci – změnu řádku v Google Sheetu.
Tento uspořený čas nyní naši specialisté věnují sofistikovanějšímu vyhodnocování výkonnosti kampaní a přípravě dalších strategií.
Přínos využití PPC Bee a Google Sheetu
- Správa všech vyhledávacích kampaní nyní probíhá na jednom místě.
- Vkládání nových položek je přehledné.
- Možnost paraelní správy kampaní více PPC speciality.
Autorem zdrojového článku jsou Jan Eder a Marie Majerová
Napsat komentář