Co jsou mikrodata e-shopu a proč jim věnovat pozornost
Mikrodata pomáhají e-shopům v lepším odlišení ve výsledcích internetového vyhledávání a tím i jednoduššímu získání pozornosti zákazníků. Přečtěte si, jak mikrodata fungují a jaké možnosti nabízí.
Mikrodata usnadní vyhledávačům zobrazování obsahu e-shopu
Aby vyhledávače snáze zobrazily uživatelům obsah vašeho e-shopu, potřebují přesně vědět, který údaj na webu souvisí s názvem produktu, cenou nebo například skladovou dostupností. Toho dosáhnete díky mikrodatům – součásti html kódu webu, kterým označíte význam konkrétních hodnot e-shopu.
Určitě už jste si při hledání na Googlu všimli, že některé výsledky vyhledávání obsahují například hvězdičky. To souvisí se správně nastavenými mikrodaty. Váš produkt pak působí vizuálně zajímavěji, což zvyšuje šanci, že na vás uživatel klikne a poté i nakoupí.
Mezi nejčastěji využívaná mikrodata e-shopů patří například:
- Název produktu
- Popisek produktu
- Hodnocení
- Měna s cenou
- EAN kód
- Stav (nový či použitý produkt)
- Dostupnost produktu
- Cena za dopravu
Google navíc začal zobrazovat na americkém trhu i rozdíl mezi průměrnou a aktuálně sníženou cenou produktu e-shopu.
Co vám přinesou mikrodata
Z pohledu SEO vám zlepší výsledky v organickém vyhledávání. Tím, že mikrodata obohacují snippet ve vyhledávání, působí vaše stránka vizuálně atraktivněji. To zvyšuje šanci prokliku a poté i nákupu na e-shopu.
Vedle toho vám zefektivní i inzerci v Google nákupech. Google Merchant Center přihlíží k podobě mikrodat a přenáší jejich obsah i do snippetů. Pokud například změníte cenu na produktu e-shopu, trvá většinou 24 hodin, než se informace dostane do XML feedu a Google si ji stáhne. Do té doby je pravděpodobné, že Google díky mikrodatům cenu upraví automaticky. To samé platí u skladové dostupnosti a jiných informací, které Google nákupy u produktů zobrazují.
Třetí budoucí výhody souvisí s trendem ve vyhledávání. Vývoj v zahraničí naznačuje, že Google čím dál víc bude upřednostňovat zobrazování odpovědí na vyhledávací dotaz přímo v SERPU bez toho, aniž byste museli vstupovat na web. Když dnes například hledáte otevírací dobu konkrétní firmy, často ji zobrazí přímo Google.
Pokud situaci vztáhneme ke zbožovým srovnávačům, pro jejich využití dnes většinou potřebujete XML feed. Do budoucna předpokládáme, že Google a další služby budou umět čerpat data čistě z mikrodat bez potřeby XML feedu. E-shopařům tím odpadne technická překážka a zjednodušší to inzerci.
Mikrodata si snadno otestujete zdarma
Pomůže vám k tomu tento nástroj od Google.
Do vyhledávacího pole zadáte URL adresu produktové stránky nebo přímo HTML kód webu. Stránka vám poté ukáže, kde s mikrodaty na e-shopu lépe pracovat.
Pokud si přesto nejste jisti, jak s nimi pracovat, rádi vám s jejich využitím poradíme.
Napsat komentář